پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
امام جمعه کازرون:
حجت الاسلام محمد خرسند خطیب نماز جمعه کازرون گفت: مباحث هسته‌ای نباید موضع اختلافی در کشور باشد.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون با گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا در سخنانی اظهار داشت: چنانچه امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد چیزی از اسلام باقی نمانده بود و زمامداران فاسدی مانند یزید فاتحه اسلام را خوانده بودند.

وی گفت: امروزه نیز در جامعه اسلامی به ویژه در سرزمین حجاز کسانی خود را خادم‌الحرمین می‌نامند که زینت بخش قمارخانه‌های کشور‌های غربی هستند به طوری که در ظاهر برای فریب دادن انسان‌های ساده‌اندیش نماز و قرآن نیز می‌خوانند.

امام جمعه کازرون با اشاره به فرموده حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه هرچه ما داریم به برکت محرم و صفر است تصریح کرد: امام حسین (ع) دین را زنده کرد و اخلاق را در جامعه اسلامی ترویج داد و در این راه جان مبارکش را گذاشت، بنابراین عزاداری‌های حسینی باید توام با شعور و بصیرت حسینی و به دور از بدعت‌گذاری باشد.

خرسند، اقتدار، عزت و امنیت جمهوری اسلامی را به برکت برپا داشتن عزای حسینی و رهبری عالی قدر در راس نظام عنوان کرد و بیان داشت: از اینکه در دنیا و کشور‌های اسلامی استقلال و نفوذ کلام داریم به برکت خون شهدا و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بوده، بنابراین دسته های عزاداری باید سعی کنند با رعایت نظم و گزینش اشعار خوب بر عظمت عزاداری بیفزایند.

وی از دسته های عزاداری و هیئت‌های مذهبی این شهرستان خواست، علاوه بر عزاداری و سینه زنی از معارف و فلسفهٔ قیام امام حسین (ع) بهره‌مند شوند و از کارهایی که موجب وهن مذهب، بدعت و خلاف فتوای مراجع تقلید و به ویژه فتوای مقام معظم رهبری است پرهیز کنند.

خطیب نماز جمعه کازرون ادامه داد: دشمن اصل عزاداری را نمی‌تواند از ما بگیرد، بلکه در فرعیات نفوذ می‌کند تا باعث سبکی و وهن عزاداری شود.

خرسند بر انتخاب اشعار مفید، ترویج عزاداری سنتی و برپا داشتن امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و اظهار داشت: جامعه‌ای که در آن فریضه امر به معروف و نهی از منکر برپا نشود به رستگاری نمی‌رسد.

وی با اشاره به سه ابتکار جدید جمهوری اسلامی، از جمله شلیک موشک دوربرد عماد توسط وزارت دفاع، خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر و پخش فیلم تونل موشکی زیرزمینی سپاه را از افتخارات نیرو‌های مسلح برشمرد و گفت: این رونمایی‌ها بیانگر این است که نیرو‌های مسلح کشورمان با چشمانی تیزبین مراقب نفوذ دشمنان و بر اساس دستور قرآنی در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کازرون بیان داشت: رونمایی از صنایع نظامی جمهوری اسلامی نمایش اقتدار حقیقی بوده که با هدف جلوگیری از نفوذ دشمنان که در این مقطع حساس انجام گرفته و باعث خوشحالی دوستان نظام و هر ایرانی شده است که از مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح قدردانی می‌شود.

خرسند با تأکید بر اینکه سیستم دفاعی خط قرمز نظام محسوب می‌شود، تصریح کرد: هیچ مسئولی اجازه ندارد در مسائل نظامی با کسی مذاکره کند آن نیز با دشمنانی که به دنبال ضربه زدن به کشور ما هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» اشاره کرد و گفت: بهتر بود که دولت این طرح را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌داد اما از آنجایی که مقام معظم رهبری بر نقش مجلس شورای اسلامی در بررسی برجام تأکید داشتند، کمیسیون برجام تشکیل شد و در 40 روز با دعوت از مسئولان، تیم‌های فعلی و پیشین مذاکره‌کننده، کار‌شناسان و... زوایا و ابعاد مختلف این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

خطیب نماز جمعه کازرون با بیان اینکه طرح برجام امروز به یک قانون تبدیل شده است و همگی باید در اجرای آن هماهنگ باشیم، گفت: مباحث هسته‌ای نباید عامل اختلاف و تفرقه بین مسئولان و مردم شود.

خرسند با یادآوری این نکته که دشمن درصدد نفوذ به کشور است، اظهار داشت: مسئولان کشور باید مراقب نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی باشند چراکه دشمن مذاکره را پوششی برای نفوذ می‌داند.

وی با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان مجلس و رسانه‌ها در مورد تصویب فوری جزئیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، متذکر شد: چرا به دغدغه‌ها، پیشنهادات و نقطه نظرات کمیسیون برجام مجلس که بیش از 40 روز با حضور مسئولان، تیم‌های فعلی و پیشین مذاکره‌کننده، کار‌شناسان این طرح را با حساسیت مورد بررسی قرار داده بودند توجهی نشد که در این راستا باید کار‌شناسان، نمایندگان مجلس و مسئولان در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها، روشنگری کنند.

 

نویسنده: سرویس سیاسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸