پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
حجت الاسلام محمد خرسند:
امام جمعه کازرون اعلام کرد که حوزه علمیه کازرون با قدمت 300 ساله یکی از حوزه های علمیه باسابقه در کشور است.

به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند، چهارشنبه به خبرگزاری ایرنا گفت: این حوزه در دوران خفقان رضاخان تعطیل شد اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حوزه علمیه صالحیه مکتب الصادق کازرون با همت یک بانوی خیرذکازرونی بازسازی و فعالیت این حوزه آغاز شد.
وی گفت: حوزه علمیه کازرون با 150 طلبه از پایه اول تا هشتم فعالیت می کند که سالیانه یک پایه به این حوزه اضافه می شود و تلاش داریم در سالهای آینده طلاب، تمام سطوح را در کازرون بگذرانند.
خرسند افزود: در شهرستان کازرون یک حوزه علمیه برادران و یک حوزه خواهران فعالیت دارد که مجوز راه اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت هم گرفته شده است و طبق قولی که مسئولین حوزه های علمیه کشور و استان داده‌اند، در سال آینده حوزه علمیه سفیران هدایت در کازرون آغاز بکار خواهد کرد.
امام جمعه کازرون گفت: با توجه به کمبود فضا در حوزه علمیه برادران کازرون برای جذب طلاب بیشتر، زمین ساخت حوزه علمیه شماره 2 برادران کازرون هم آماده شده است که امیدوارم با حمایت خیرین شهرستان این بنا هرچه زودتر ساخته شود .
زهرا حسینی مسئول حوزه علمیه خواهران کازرون هم به خبرگزاری ایرنا گفت: حوزه علمیه خواهران در کازرون حدود هشت سال است فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است و دارای بیش از 110 طلبه خواهر است که تا پایه چهارم مشغول فراگیری دورس حوزوی هستند.

منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷