پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۰۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
باتوجه به اعلام آمادگی استاد سرشار برای برگزاری دوره آموزشی:
محمدرضا سرشار تجلیل خود در کازرون را یکی از بهترین روزهای زندگی‌اش توصیف کرد و از این همه لطف و ابراز ارادت مردم و مسئولین صمیمانه تشکر کرد و در ازای این قدر شناسی مردم هنر پرور کازرون، استاد کازرونی ما نیز قولی دادند که حاضرم شخصاً برنامه آموزش قصه نویسی فشرده تحت عنوان «فرصت برابر» را در این شهرستان اجرا کنم

تقریبا یک سال و چند ماه پیش بود که به مناسبت شصتمین زاد روز استاد فرهیخته کازرونی محمد رضا سرشار ملقب به "رضا رهگذر با همّت شورای فرهنگ عمومی شهرستان مراسم بزرگداشت با شکوهی در تکریم و تجلیل این شخصیت فرهیخته کازرونی در تالار مردانیِ اداره ارشاد اسلامی شهرستان برگذار شد.

محمد رضا سرشار متولّد کازرون و خالق آثار متعدد داستانی، قصه گوی معروف رادیو در برنامه «قصۀ ظهر جمعه» بود. استاد، مراسم تجلیل خود در کازرون را یکی از بهترین روزهای زندگی‌اش توصیف کرد و از این همه لطف و ابراز ارادت مردم و مسئولین صمیمانه تشکر کرد و در ازای این قدر شناسی مردم هنر پرور کازرون – همانگونه که عادت معمول مردم این دیار است – استاد کازرونی ما نیز قولی دادند که حاضرم شخصاً برنامه آموزش قصه نویسی فشرده تحت عنوان «فرصت برابر» را در این شهرستان اجرا کنم؛ و شکل برنامه این گونه است که ثبت‌نام کنندگان، می‌بایست 3 یا 4 روز را فشرده از صبح تا غروب در برنامه شرکت داشته باشند و در پایان گواهینامه رسمی کشوری نیز به شرکت کنندگان تقدیم خواهد شد. این نکته که خودِ استاد سرشار شخصاً برنامه تدریس را بر عهده خواهند داشت مطلب مهمی است که کمتر ممکن است برای شهر یا استانی اتفاق افتد. اینجانب که در تهران، در محضر استاد تلمذ می‌کردم، شاهد بودم که گاهی علاقه‌مندان از مسافت صدها کیلومتری برای شرکت در کلاس ایشان حضور به هم می رساندند. جلسه ای که در هفته فقط به مدت 2 ساعت و عصر سه­شنبه ها در مرکز آفرینش­های هنری سورۀ مهر تهران برگزار می شد و حال این فرصت طلایی با هزینه‌ای بسیار بسیار اندک و ناچیز در اختیار هنر دوستان خوش ذوق و قریحۀ کازرونی قرار می‌گیرد.

بنده این مطلب را در جمع طلاب و روحانیون، برخی پایگاه‌های بسیج و معلمان آموزش و پرورش مطرح کردم امّا در نهایت تأسف و تأثر و در عین ناباوری استقبالی نشد و بیم آن می‌رود که این گنج روان و فرصت طلایی از دست برود. حال اینکه قصه نویسی علاوه بر این که هنر است می تواند شغل و حرفه ای شرافتمندانه باشد و یا این که حداقل پرورش استعدادهای نهفته نویسندگی و قلم پردازی است . جالب اینکه وقتی این دوره آموزشی در استان مجاورمان بوشهر برگزار شد با استقبال چشمگیر مردم آن سامان مواجه شد. چرا که تدریس شخصی استاد بسیار کم اتفاق می‌افتد و معمولاً شاگردان ایشان امر تدریس در این کلاس‌ها را به عهده دارند. به خاطر دارم که ریاست محترم آموزش و پرورش جناب آقای دیانتی در همان ایام به بنده فرمودند اقامت استاد را در ایام تدریس احتمالی دوره، آموزش و پرورش متقبل خواهد شد. فضای تدریس هم در سطح شهر کم نداریم امّا منتظر همّت علاقه مندانیم، امید است یکی از نهادهای فرهنگی و ارزشی شهرستان نسبت به اطلاع رسانی و ثبت نام عزیزان علاقه مند اقدام کند. گرچه اگر این فرصت در تابستان دست می داد فراغ بال بیشتری برای علاقه مندان بود امّا لااقل ثبت نام می تواند از هم اکنون آغاز شود و زمان توافقی نیز از سوی استاد و ثبت نام کنندگان اعلام، و برنامه ریزی خواهد شد.

اینجانب نیز جهت مشاورۀ اجرایی برنامه و سایر اقدامات احتمالی به عنوان رابط استاد در شهرستان آمادۀ رایزنی های اجتماعی با نهادهای پیشگام خواهم بود . یا حق ... تا باز در کجا به هم افتد گذار ما ... 

نویسنده: حسن یاسین راد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
1
سلام، ضمن تشکر از استاد و دست اندرکاران برگزاری جلسه، لطفاً زمان برگزاری دوره را از چندین روز قبل اعلام تا بنده که ساکن شهر دیگری هستم و کارمند و متأهل نیز هستم بتوانم در این جلساتی که مدت ها آرزویش را داشته ام شرکت کنم.
اسفندیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
1
سلام ، متشکر از اطلاع رسانی ،اگه جزئیات خبر هم منتشر میشد خیلی بهتر بود ، در صورت امکان زیر همین پست زمان و مکان را اعلام کنید تا فرصت از دست نرفته .با سپاس از آقای یاسین راد
azim
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
ضمن احترام به ایشان ونویسنده این مطلب ،اگرشماسری به سایت رسمی جناب آقای سرشار وشرح زندگینامه ایشان درآن ،بزنید باکمال تاسف نه تنهااشاره ای به کازرون وکازرونی بودن ایشان نشده که درصدد انکارآن نیزبرآمده اند:
"محمدرضا سرشار در 23 خرداد سال 1332 به دنيا آمد. خانواده‌اش در اصل شيرازي بودند. او به خاطر شغل پدرش سال‌هاي مدرسه را در شيراز، تبريز، بوشهر، اروميه، اصفهان و جهرم گذراند و دو ديپلم فني و رياضي گرفت.........."
http://www.sarshar.org/full-biography.html
حال که کازرونیها مثل همیشه ومظلومانه مرام ومعرفت خویش رانشان دادند،جادارد جناب ایشان نیزباتصحیح این امردرسایت خود،اگرچه دیر،جبران مافات نمایند وبایستی همه توجه داشته باشیم که انکارریشه برای کسی افتخارنمی آورد ودرخت وقتی تنومند و پربار است که ریشه درخاک داشته باشد.
امید که کازرونی بودن ،آن هم باسابقه ای به پهنای تاریخ ،جزیی ازافتخار وشرح زندگینامه همه ماکازرونیها باشدوگرنه ازجرگه این افتخاروسرفرازی بیرون رفته وخود راازاین عزت محروم کرده ایم ورهگذری بیش نبوده ایم.
سرفراز وسرشارازعزت باشید.
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
سلام لطفا مکان و زمان دقیق را اعلام کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸