پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
مدیرکل محیط زیست فارس خبر داد:
مدیرکل محیط زیست استان فارس از آتش‌سوزی در تالاب پریشان خبر داد و گفت: ۳ هکتار از این منطقه دچار آتش‌سوزی شده است.

به گزارش کازرون نما به نقل از رحیم زارع خبرنگار تسنیم در کازرون: مدیرکل محیط زیست استان فارس با اشاره به آتش‌سوزی در دریاچه پریشان اظهار داشت: این دریاچه که به دلیل کمبود آب و بارندگی در استان فارس خشک شده است از درون دچار آتش‌سوزی شده و تاکنون 3 هکتار از منطقه در آتش سوخته است.

وی درباره علت این آتش‌سوزی گفت: علوفه‌ و پوشش گیاهی که در گوشه و کنار دریاچه مدفون بوده به علت گرمای هوا از درون دچار آتش‌سوزی شده از مناطقی که شکاف داشته به بیرون و سطح دریاچه نفوذ کرده است.

حمزه ولوی افزود: منطقه‌ای که دچار آتش‌سوزی شده 150 متر از ساحل دریاچه فاصله دارد و به دلیل مردابی بودن امکان تردد با خودرو در آن وجود ندارد و برای خاموش کردن آتش باید از نیروهای پیاده یا ماشین‌های آبپاش استفاده کرد.

ولوی خاطرنشان کرد: فردا، شنبه 31 مردادماه، ماشین‌های آبپاش از فرمانداری کازرون و اداره کل محیط زیست به منطقه اعزام می‌شوند و امید است که بتوان با این اقدام آتش را مهار کرد.

مدیرکل محیط زیست استان فارس بیان کرد: نحوه کار ماشین‌های آبپاش به این صورت است که با فاصله در منطقه قرار گرفته و مناطق احتمالی را آبپاشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نوع آتش‌سوزی در طی سال‌های اخیر سابقه داشته است، تصریح کرد: با وجود شواهد مبنی بر طبیعی بودن آتش‌سوزی اما به علت اینکه علت بررسی دقیق وجود نداشته نمی‌توان عامل انسانی را نیز رد کرد.

به گزارش کازرون نما، تالاب بین‌المللی پریشان واقع در شرق کازرون در استان فارس یکی از تالاب‌های ثبت شده در کنوانسیون رامسر است که از طرف یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره شناخته شده و تنوع زیستی بالا و اهمیت فرهنگی آن به عنوان میراثی جهانی از ویژگی‌های بسیار مهم این تالاب است.

این تالاب امروزه به دلیل خشکسالی خشک و به محلی برای بازی کودکان و تردد خودروهای محلی تبدیل شده است

نویسنده: رحیم زارع
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸