پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۸۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس:
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: نخستین بیمارستان این دانشگاه در فارس با هدف ارائه خدمات درمانی و آموزش عملی به دانشجویان این دانشگاه در رشته های علوم پزشکی در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) در شهرستان کازرون به بهره برداری می رسد.

به گزارش کازرون نما، حمزه سارویی یکشنبه در نشستی خبری در شیراز افزود: این بیمارستان 96 تختخوابی که امام علی(ع) نامیده شده و طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی است، به بیماران خدمات ارائه می کند.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز که در ساختار جدید این دانشگاه، رییس این دانشگاه در استان فارس محسوب می‌شود، اظهار کرد: هم اینک حدود پنج هزار دانشجو در رشته های علوم پزشکی همانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت و ... در واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر فارس تحصیل می کنند که زین پس، حدود 75 درصد واحدهای عملی درسی خود را در بیمارستان امام علی (ع) کازرون که در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده ، سپری می‌کنند.
وی بابیان این که به دنبال ایجاد معاونت پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی فارس هستیم، گفت: با توجه به اقبال عمومی به رشته های علوم پزشکی، سیاست این دانشگاه ایجاد رشته های جدید مانند دکتری داروسازی و کارشناسی ارشد پرستاری است.
سارویی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه دانشگاه آزاد برای ایجاد مراکز تجاری سازی اختراعات سخن گفت و اظهار کرد: هم اینک 9 شرکت دانش بنیان و دو مرکز رشد فناوری در واحدهای این دانشگاه در استان فارس در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: این دانشگاه همچنین با هدف بهره گیری از دانش و توان تخصصی دو هزار عضو هیات علمی تمام وقت خود در فارس، قراردادها و تفاهم نامه های همکاری پژوهشی با مراکزی همچون صنایع الکترونیک، شرکت زاگرس جنوب، مرکز تحقیقات کشاورزی، شهرداری شیراز و ... منعقد کرده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت شهریه دانشجویان در سال تحصیلی آینده گفت: شهریه ثابت و متغیر دانشجویان ورودی قدیمی این دانشگاه هیچگونه تغییری نخواهد داشت و تنها شهریه ثابت و متغیر دانشجویان ورودی جدید افزایشی در حدود 15 درصد خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تصمیم های دولت قبل در حوزه آموزش عالی گفت: تصمیم گیری های غیرمنطقی دولت گذشته، سبب شکل گیری واحدهای متعدد دانشگاهی همچون دانشگاه پیام نور شد که نه تنها کمکی به آموزش عالی نکرد بلکه کیفیت را در آموزش عالی زیر سوال برد.
سارویی درپاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره وضعیت پیگیری‌ها در مورد درخواست اصحاب رسانه فارس برای راه‌اندازی دوره تحصیلات تکمیلی در رشته های مرتبط با ارتباطات و رسانه گفت: ایجاد دو رشته مرتبط به شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اظهار کرد: اطلاعات رسانه عنوان یکی از این رشته هاست که میان رشته ای و همراه با طرح مباحث فناوری اطلاعات و رسانه است و در صورت تصویب در واحد شیراز دایر می شود و رشته دیگر در واحد مرودشت پیش بینی شده است.
سارویی گفت: اول مهرماه 94 گرایش های جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های ریاضی، فیزیک، برق و دکترا در رشته گرایش های معماری، برق، حقوق و مدیریت در واحد شیراز برای نخستین بار دانشجو می پذیرد.
وی ادامه داد:دانشگاه آزاد مرکز شیراز در 21 رشته در مقطع دکترا و 56 رشته در مقطع کارشناسی ارشد علاوه برسایر دوره ها مهرماه امسال دانشجو خواهد داشت.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
1
اگر دوستان خاطرشون باشه سالها پیش سر حوض گنج آباد یک درمانگاه نسبت بزرگ در ملک شخصی حاج آقا نمازی توسط بازماندگان ایشون ساخته شد که دانشگاه آزاد اون رو جهت گذروندن دوره های کارورزی خودش از بانیان خیر اون گرفت و بعد از چند وقت که دیگه مالک اونجا شد، اونجا رو به طرز ماهرانه ای تغییر کاربری داده و به خوابگاه دانشجویی دخترانه که مسلما درآمدش از درمانگاه خیریه موقوفه نمازی بیشتره تبدیل کرد. تازه مقداری از تجهیزات هم توسط بستگان واقف تهیه شد که الان معلوم نیست کجاست. مسئولین گرامی فک نکنن ما تو تهران نشستیم نمیدونیم خیرین چیکار میکنن ولی به کجا میره!!!
پاسخ ها
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
حال ای میشه بیو تو کازرون بیشین
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
با سلام و تشکر از زحماتی که همه مسئولین علمی و اجرایی شهرستان متحمل می شوند تا این شهرستان و مردم آن بهره مند از خدمات متفاوت اجتماعی شوند
عرض مختصری دارم محضر بزرگواران و اینکه شهر کازرون از نظر فضای فیزیکی درمانی کم و کسری ندارد بلکه از نظر خدمات پزشکی و دارویی و سایر موارد مرتبط در حوزه علوم پزشکی کسری دارد. بجای کلنگ زنی و یا راه اندازی و افتتاح هر چند ساله یک ساختمان تحت عناوین ، درمانگاه و یا بیمارستان خواهشمند است به مسائل کیفی خدمات پزکشی در شهرستان توجه شود. بیمارستان ولی عصر (عج) در شهرستان بدون امکانات و پزشکان متخصص ، بیمارستان در درست احداث قائمیه ، بیمارستان تخصصی سمت ترمینال ، بیمارستان دانشگاه آزاد
باور بفرمایید یک درمانگاه با وجود پزشک حاذق و امکانات پزشکی بسنده است
از محضر کلیه مسئولین عذرخواهی مجدد دارد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
کاشکی چنتا دستگاه سونوگرافی میاوردن تو این بیمارستان و درمانگاههای دولتی که اینهمه مردم بدبخت زیر بار هزینه سونوگرافی کمرشون خم نشه.فقط روز چهارشنبه و پنجشنبه تو بیمارستان ولی عصر سونوگرافی انجام میشه و باید از شنبه نوبت بگیری تا چهارشنبه نوبتت بشه که از بس مراجعه کننده زیاده یا بدلیل انجام ندادن سونو در روزای دیگه آدم مجبور میشه بره مطب خصوصی با هزینه های بالا.چرا نباید قسمت سونوگرافی بیمارستان دولتی هر روز جوابگوی مردم باشه؟؟؟لطفا به گوش مسئولان برسونید هرچند که خودشون اطلاععععععع دارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸