پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
در جلسه ای باحضور مدیر کل آبفای شهری استان فارس مسائل ومشکلات ابفای شهرستان کازرون بررسی شد
وی گفت:در اثر این فرسودگی ها بطور میانگین 40 در صد آب شرب هدر می رود. گرامی افزود: با پیگیری های انجام گرفته امسال 12 کیلومتر ملیات اصلاح شبکه در حال انجام است.

به گزارش کازرون نما، حمیدرضا گرامی فرماندار کازرون گفت:یکی از مهم ترین مشکلات آب در شهرستان کازرون هدر رفتن آب بدلیل فرسوده بودن شبکه های آبرسانی است .

وی عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات آب کازرون با حضور مدیرکل آبفای شهری استان فارس به ایرنا گفت:در شهرستان کازرون 700 کیلومتر شبکه داخلی آبرسانی وجود دارد که میانگین 35 تا 40 درصد فرسوده هستند.وی ادامه داد: در اثر این فرسودگی ها بطور میانگین 40 در صد آب شرب هدر می رود.گرامی افزود: با پیگیری های انجام گرفته امسال 12 کیلومتر ملیات اصلاح شبکه در حال انجام است.

فرماندار کازرون گفت:برای صرفه جویی در مصرف آب با هماهنگی قوه قضائیه، قطع انشعاباتی که غیرقانونی هستند و انشعاباتی که بدون پروانه استفاده می شود، در دستورکار قرار دارد.

محمد علی قلندری مدیر کل آبفای شهری استان فارس هم گفت:استان فارس بعد از خوزستان کمترین بارندگی را داشته است وبیش ترین مصرف آب استان فارس از منابع زیرزمینی تامین می شود.

وی افزود: اگر صرفه جویی در مصرف نشود با مشکل جدی روبروخواهیم شد.
قلندری بیان کرد: از بیش از 80 شهر استان فارس 24 شهر با کمبود آب روبرو هستند که قطعا در آینده دچار مشکل خواهیم شد.
مدیر کل آبفای شهری استان فارس گفت: آب شهرستان کازرون از دومنبع تامین می شود که یک منبع چشمه ساسان است ومنبع دیگر چاه ها هستند.
وی اضافه کرد: چشمه ساسان در هفته گذشته دبی آب آن 500 لیتر در ثانیه بود وامروز این میزان به 160 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
قلندری گفت: تنها منبع استفاده آب شهرستان از چاه ها است که با ید درمصرف آن صرفه جویی کرد.
وی گفت: امسال اعتباری افزون بر 10 میلیارد تومان به شهرستان کازرون برای تعویض شبکه فرسوده و تصفیه خانه کازرون اختصاص یافته است.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
salim
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
مطمئنی فرسودگی، بگو ترکیدگی...تا من یادم هست، هر سال خیابان ابواسحق، خیابان محمدی و چهارراه انقلاب، دارن میکنن...خدا میدونه که چقدر نعمت خدا زیر این زمینی که ما داریم روش راه میریم تلف میشه....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷