پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به استعفای نمایندگان استان فارس به دلیل معرفی استاندار پیشنهادی این استان به هیات دولت ، گفت: وزیر کشور نباید در برابر نمایندگان کوتاه بیاید.

علی مطهری در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران افزود: نمایندگان معیارها و شاخص هایی برای انتخاب استاندار دارند که باید به این معیارها احترام گذاشت، البته آنان فقط می توانند پیشنهاد بدهند و حق دخالت ندارند.

وی تاکید کرد: نمایندگان نمی توانند برای دولت الزامی ایجاد کنند و بگویند که این فرد باشد یا نباشد زیرا این کار دخالت در امور اجرایی و قانون اساسی است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دولت به هر حال باید به طور مستقل تصمیم بگیرد.

یکی از خبرنگاران از علی مطهری سوال کرد: چرا نمایندگان استان فارس که امروز استعفا دادند و جلسه علنی را ترک کردند علاقه به دخالت در کار اجرایی دارند اما در برابر حمله ای که به شما در شیراز شد واکنشی از خود نشان ندادند؟

مطهری نیز پاسخ داد: متاسفانه در چند سال اخیر این رویه باب شده است، دقیقا می توان گفت روزی که وزیر کشور در جلسه رأی اعتماد عنوان کرد که استانداران را با نظر نمایندگان انتخاب می کند اشتباهی صورت گرفته و باعث ایجاد چنین توقعاتی شده است .

وی ادامه داد: همان سخنان وزیر کشور مشکلاتی را برای وزارت کشور ایجاد کرده است، در حالی که نمایندگان حق دخالت در امور اجرایی را ندارند و می توانند پیشنهاد دهند. مثلا ما این فرد را اصلح می دانیم و تصمیم را به عهده دولت بگذارند و دیگر دنبال نکنند که چرا این فرد انتخاب نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری این که در اواخر دولت گذشته بخشنامه ای به استانداران ابلاغ شده بود که در انتخاب فرمانداران توجهی به نظر نمایندگان نشود، گفت: اگرچه لحن این بخشنامه تند بود اما حرف، حرف درستی بود. به خاطر این که نمایندگان نباید در امور اجرایی دخالت کنند و این رویه غلط باید هرچه زودتر از بین برود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که اگر شما مشاور وزیر کشور بودید چه نظری را درمورد انتخاب استاندار فارس به وی اعلام می کردید، گفت: در این استان باتوجه به وجود برخی دخالت ها باید فردی انتخاب و مسوولیت را برعهده بگیرد که تحت تاثیر فشارهای آنها قرار نگیرد و فردی مستقل باشد.

مطهری ادامه داد: وزیر کشور نباید در برابر این افراد عقب نشینی و نظر خود را اعمال کند و تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد.
برچسب ها: علی مطهری
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
2
1
با سلام
این عمل نمایندگان فارس رویه خطرناکی است که برای سایر استانها هم مد خواهد شد.امیدوارم این دخالت بی جای نمایندگان فارس که در شان آنها نبود در انتصاب این استاندار بی اثر باشد ومردم آنها رادیگر انتخاب نکنند. یا حق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۹
اذان صبح
۰۵:۱۰:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۳۴:۰۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۴۵
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۱۲