پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۶۶۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران ارایه شد
این نماینده مجلس درباره روابط آل سعود و یمن نیز اظهار کرد: آل سعود همیشه معتقد بودند که باید یمن را ضعیف و خوار نگه داشت و آن‌ها همیشه سعی کردند با مردم یمن مبارزه کنند، عربستان در سال 2004 به حوثی ها حمله کرد و شکست خورد و در سال 2009 نیز حمله مجدد عربستان با شکست مواجه شد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل مقابله با نهضت اسلامی در یمن و شکست آن‌ها گفت که پیشرفت های مکرر یمن و انصارالله زمینه را برای تشکیل حکومتی مردمی منطبق با موازین اسلامی فراهم کرده است.

به گزارش کازرون نما، شاهین محمدصادقی که به عنوان پزشک در کشتی حامل کمک‌های ایران به یمن حضور داشته ، در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: در طول تاریخ کشورهای متعددی سعی کردند به یمن تجاوز کنند از جمله مصر که گفته می‌شود با 70 هزار نظامی به این کشور حمله کرد اما با 7 هزار نظامی از این کشور بازگشت.

وی با بیان اینکه مردم یمن بعد از انقلاب اسلامی ایران با امام خمینی(ره) بیعت کرده‌اند، افزود: ارتباط مردم یمن با انقلاب ایران در زمان مقام معظم رهبری نیز ادامه یافته است.

محمدصادقی ادامه داد: مردم یمن همزمان با نهضت بیداری اسلامی در مصر،‌ تونس و لیبی قیام کردند اما انقلاب مردم یمن با دیگر کشورهای اسلامی تفاوت هایی داشت. اول اینکه در کشورهایی مثل مصر، تونس و لیبی مردم می دانستند چه چیزی نمی خواهند اما نمی دانستند چه چیزی می خواهند در حالیکه مردم یمن می دانستند حکومت دیکتاتوری وابسته به آل سعود غرب نمی خواهند و حکومتی منطبق بر شریعت اسلام را می خواهند. تفاوت دیگر هم این بود که بر خلاف بسیاری از نهضت های اسلامی که به آل‌سعود و سایر قدرت ها وصل شده اند مردم یمن به هیچ کس متکی نشدند و به همین دلیل بود که انقلاب یمن پوشش خبری کمی داشت، آن‌ها همچنین بعد از پیروزی نهضت شان هیچ کس را نکشتند و با هیچ کس برخورد نکردند.

این نماینده مجلس درباره روابط آل سعود و یمن نیز اظهار کرد: آل سعود همیشه معتقد بودند که باید یمن را ضعیف و خوار نگه داشت و آن‌ها همیشه سعی کردند با مردم یمن مبارزه کنند، عربستان در سال 2004 به حوثی ها حمله کرد و شکست خورد و در سال 2009 نیز حمله مجدد عربستان با شکست مواجه شد.

وی درباره دلایل حمله عربستان به یمن گفت:‌ منافع آمریکا و اسرائیل توسط نهضت های آزادی بخشی که متکی به خدا و پیغمبر (ص) هستند تهدید می‌شود بنابراین آمریکا و اسرائیل این حمله را طراحی کردند. آن‌ها در مقابله با ایران هم همین ترفند را به کار بستند که مسلمان ها را در مقابل انقلاب اسلامی قرار دهند و حرکت هایی برای اختلاف افکنی بین شیعه وسنی انجام دادند که با هوشیاری امام (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری با شکست مواجه شد.

محمدصادقی ادامه داد: در حرکت اخیر هم آمریکا از همه مقدسات اسلام از جمله مکه و مدینه استفاده کرد و آن را پشتوانه حرکتش قرار داد و گفت اگر جلوی انصارالله گرفته نشود آن‌ها می خواهند مکه و مدینه را بگیرند. با همین ترفند آن‌ها ائتلافی از 70 درصد از کشورهای اسلامی اعم از ترکیه، مالزی و مصر به وجود آوردند تا با جنگ طایفه ای و قلمداد کردن جنگ به عنوان جنگ شیعه و سنی طومار انقلاب یمن را در هم بپیچند اما با کمک خدا شکست خوردند. 

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلایل متعددی برای مقابله با نهضت مردم یمن وجود داشته ،‌تصریح کرد: برای مردم یمن مقدور بود که مثل عربستان مقابله به مثل کنند و کشتی ها و چاه های نفتی و شهرها را بزنند اما آن‌ها این کاررا نکردند. در حالیکه باب المندب که 60 درصد ارتباطات شرق و غرب از آنجا است در اختیار یمن است و برای یمن و انصار الله این امکان بود که کشتی ها را بزنند اما اینها این کار را نکردند زیرا اگر چنین می شد می گفتند انصار الله می خواهد امنیت و تجارت یا امنیت انرژی را از بین ببرد و ا گر به شهرها هم حمله می کردند می گفتند میخواهد مکه و مدینه را بگیرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت های مکرر یمن و انصار الله زمینه را برای تشکیل حکومت مردمی منطبق با موازین اسلامی فراهم کرده ، تاکید کرد: امروز انصارالله یک جریان سیاسی مستقل و قدرتمند است و دولت آل سعود چاره ای جز پذیرش آن به عنوان یک قدرت ندارد. این در حالی است که عربستان نه تنها در عرصه نظامی ، با همه اقدامات وحشیانه اش توفیقی نداشته بلکه در عرصه سیاسی و اجتماعی هم در این کشور موفق نبوده است.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه 75 درصد مناطق جمعیتی یمن در اختیار انصار الله است ، گفت : همچنین بیش از 80کیلومتر از خاک عربستان تحت نفوذ یا تسلط انصارالله است و از امنیت خارج شده است.

محمدصادقی همچنین تصریح کرد: ما مطمئنیم آل سعود چاره ای جز شکست و سرنگونی ندارد و عربستان که مجری سیاست های آمریکا و اسرائیل است با همه تجهیزات نظامی اش نمی تواند از پس انصارالله برآید. ان شاء الله با انسجام داخلی در یمن و با اتحاد همه مسلمانان عالم نهضتی که امام (ره) به پا کرده و مقام معظم رهبری آن را هدایت می‌کنند به پیروزی می رسد و شاهد سقوط آل سعود و قدرت های وابسته به غرب ،‌محو اسرائیل و تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) خواهیم بود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به برخی ویژگی های تاریخی و جغرافیایی یمن نیز گفت: کشور یمن یک سوم خاک ایران پهنا دارد و جمعیتش نیز 26 میلیون نفر یعنی تقریبا یک سوم کشور ماست. این کشور دو هزار کیلومتر مرز دریایی دارد و از نظر جمعیتی هم بالای 99 درصد مردم آن مسلمانند که نصف این جمعیت شیعه های زیدی یا دوازده امامی و اسماعیلی و مابقی اهل سنت هستند که عمدتا شافعی هستند.

وی اضافه کرد: یمن همیشه یک کشور مستقل و همچنین آباد ترین کشور جزیره العرب بوده است. از نظر سابقه مبارزاتی هم مردم یمن همواره مردمی مبارز بوده اند و زیربار زورگوها نرفته اند. سابقه اسلام آوردن مردم یمن هم با ارادت به امیرالمومنین (ع) همراه بود . پیامبر (ص) بعد از فتح مکه خالد بن ولید را برای دعوت مردم یمن به اسلام فرستاد اما او توفیق نداشت، بعد از او امیرالمومنین (ع) به یمن رفت و مردم این کشور بدون جنگ و خونریزی به اسلام روی آوردند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: مردم یمن بعد از رحلت پیامبر (ص) و خانه نشینی حضرت علی (ع) ایشان را تنها نگذاشتند و بعد از خلافت امیر المومنین نیز رابطه خود را با ایشان حفظ کردند. در جنگ های امیر المومنین 26 هزار نفر از مردم یمن در رکاب ایشان شهید شدند و بزرگانی از اسلام از جمله مالک اشتر ، اویس قرنی ، عمار یاسر و زهیر بن قیس ، از مردم یمن بودند، همچنین تا 34 نفر از شهدای کربلا هم اصالتشان به یمن بر می گشت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
خشت بزرگ وسر فراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
2
3
انشااله به حول و قوه الهی ایران اسلامی هم با تدابیر مدبرانه رهبری عظیم الشان وبه پشتوانه چنین نمایندگان انقلابی و ملت همیشه در صحنه هرگز نخواهد گذاشت خواب اسکتبار در منطقه به واقعیت تبدیل شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
2
ام یکمی حرف بدبختی مردم کازرون که از یمن هم بدبختر می زدی ... تا کی تو نگاه مردم سمغان بکن نگاه مردم کشاورزی بالاده بکن نگاه مردم دوسیران بکن چه از مردم یمن بیشتر دا رن تاکی نماینده محترم شهرستان یک سری روزانه برو تو بیمارستان کازرون تا مردم یمن را درک کنی دکتر جان بخدا شما اگر بقول خودتان ترک خانه ملت را بکنی خیلی بهتره شما بشوید نماینده ملت کازرون در یمن
مجتبی علی وقلی خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
2
کسی اظهار فضل نمیکنه!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
0
فقط و فقط مهندس شفیعی. با جان و دل حمایتت می کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
0
... حالا یه کشتی سواری کرده فکر میکنه شده تحلیلگر مسایل خاور میانه.
راست میگی بیا به درد حوزه انتخابی خودت برس که هزار جور گرفتاری دارن مردم
محمذ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
0
دکتر محمد صادقی کازرون رای نمیاره میخاد شیراز کاندید بشه دیدید مردم این دنبال پسته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸