پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۵۶۱
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
شاهین محمدصادقی افزود: پروژه محور خشت به وحدتیه روند اجرایی مطلوبی داردکه با تکمیل و اتصال آن به بزرگراه گناوه تحول مهمی در محور کازرون به استان بوشهر ایجاد می شود.
 مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست با نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی افزود: با تکمیل طرح های بزرگراهی یادشده تا سال 1395 تمام محورهای اصلی استان بوشهر به بزرگراه تبدیل می شود.

وی اظهارداشت: اجرای محور دالکی به کنارتخته بعنوان راه ارتباطی دروازه ورودی استان بوشهر به فارس از نقاط پرتردد و بدلیل دو طرفه بودن از محورهای پرحادثه است که برای تبدیل این محور به بزرگراه عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.

استاندار بوشهر افزود: برای اجرای طرح بزرگراهی دالکی به کنارتخته 700 میلیارد ریال مصوب شده است که این طرح در مدت 2 سال اجرا می شود.

سالاری، به اشاره به اینکه بزرگراه برازجان به گناوه تا پایان امسال تکمیل می شودگفت: محورگناوه به دیلم که از جاده های پرمخاطره است روند اجرایی طرح بزرگراهی آن مطلوب است که پیش بینی می شود تا سال آینده تکمیل شود.

وی،افزود: محور بزرگراهی بوشهر به دیر به طول 195 کیلومتر دارای 51 درصد پیشرفت فیزیکی است .

استاندار بوشهر یادآورشد: این بزرگراه با مشارکت وزارت نفت در حال اجرا است که تکمیل آن نقش مهمی در رونق شهر و روستاهای ساحلی در محورهای دلوار تا دیر دارد.

سالاری اظهارداشت:بزرگراه عسلویه به استان هرمزگان با اعتبار 420 میلیارد ریال اجرایی شده است .

وی با اشاره به اجرای محور ارتباطی منطقه خشت در استان فارس به وحدتیه در استان بوشهر گفت: برای سرعت بخشی در اجرای طرح احداث پروژه محور خشت – وحدتیه و اتصال آن به محور گناوه با تهیه نقشه های لازم مشارکت می شود.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز محور بزرگراهی کنارتخته به خشت را بسیار با اهمیت دانست و گفت: این طرح به محور ارتباطی وحدتیه - گناوه منتهی و سبب میان بر شدن آن می شود.

شاهین محمدصادقی افزود: پروژه محور خشت به وحدتیه روند اجرایی مطلوبی داردکه با تکمیل و اتصال آن به بزرگراه گناوه تحول مهمی در محور کازرون به استان بوشهر ایجاد می شود.

وی بااشاره به اینکه دراجرای محور خشت به کنارتخته یک پل 200 متری بر روی رودخانه منطقه ساخته می شود افزود: راه خشت استان فارس به وحدتیه استان بوشهر که هم اینک آغازشده است فاصله استان بوشهر به فارس را کوتاه تر می کند.

محمدصادقی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل این محور مصمم است گفت: جاده ایمن به عنوان مهم ترین زیرساخت توسعه و پیشرفت و پشتوانه توسعه سرمایه گذاری محسوب می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
رسواگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
3
4
به بهانه مردم مظلوم یمن، به کام سیاست یک شهر.
هر دم از این بام بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد.
چند روزی هست که خبرایی در مورد رفتن نماینده شهرمون به یمن به گوشمون میخوره.با خودم تو این فکر بودم که مگه دوره ی نمایندگی یه نماینده چند ساله!
شاید سنم زیاد قد نده ولی این دوره ی مجلسو دیگه خوب یادمه.سال اولش که گرم تبریک و جشن گرفتن پیروزی و عادت به صندلی مجلس گذشت. بعدشم که انتخابات ریاست جمهوری شروع شد و گرم تدارک ستاد انتخاباتی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری. حالا بماند ک سودی که اونجا میتونست داشته باشه ارزش اینو داشت که مردم شهرمون یه سال دیگه هم عقب تر بیوفتن یا نه! یا اینکه شهرهای دور افتاده کشورمون رفته بشه و هنوز دغدغه و مشکلات روستاهای شهر خودمون پشت گوش مسئولین عزیز قرار داشته باشه.
با همه این مسائل گفته شده و گفته نشده کم کم داریم به آخرای خط میرسیم، ولی یه نکته که منو وادار به نوشتن این نامه کرد مسئله ی مردم مظلوم یمن بود!
همون طور که رهبر عزیز کشورمون گفتند، این کار عربستان یه جنایت و نسل کشیه، و هیچ آدم عاقل و سالمی نمیتونه این مسئله رو نادیده بگیره. ولی سوالی که پیش میاد اینجاست که کار مجلس چیه؟ هر دوره مجلس مگه چند ساله؟ چرا کسی که میخواد نامزد مجلس بشه باید از شغل خودش استعفا بده؟ آخه این چهارسال چقدر دیگه ش مونده؟ چرا فقط یه نماینده مجلس باید بره؟
این سوالاتیه که ذهن منو مشغول کرده. تازگی هم متوجه شدم که یه جشن و ستاد استقبالی برا این اتفاق ترتیب دادن كه حتي يه استقبال خيلي ضعيف عليرغم تبليغات زياد انجام شده.از اونجایی که من میدونم این کارا باید برای رضای خدا باشه.
حتما تو مدت باقی مونده هم باید درگیر انتخابات دور بعدی بشیم و اینجور میشه که چهار سال دیگه هم تو این شهر تموم میشه!
٬هر كس و در هر كجا كه هستيم، وجدان كار را در كارى كه به گردن گرفتيم و تعهد كرديم، رعايت كنيم.٬ مقام معظم رهبری
عبرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
7
جناب نماينده:ظاهرا اواخر مجلس يادت اومد خدمتگزار مردم باشي و پيگير رفع مشكلات.البته اين پيگيري هم بيشتر براي بخش خودتون يعني خشت است.مردم فهيم شهرستان ديگه فريب نميخورن يادت باشه
خشت بزرگ و سر فراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
5
2
اگر وجدان و اخلاق ندارید
لااقل مرد باشید

چند نکته
بعضي از آدم‌ها با كاغذ كاهي چاپ مي‌شوند و بعضي با كاغذ سفيد و مرغوببعضي از آدم‌ها قيمت روي جلد دارند،
بعضي از آدم‌ها با چند درصد تخفيف به فروش مي‌رسند
و بعضي از آدم‌ها بعد از فروش پس گرفته نمي‌شو د


بعضي از آدم‌ها فقط جدول و سرگرمي دارند و بعضي از آدم‌ها معلومات عمومي هستندند

از روي بعضي از آدم‌ها بايد مشق نوشت و از روي بعضي از آدم‌ها بايد جريمه نوشت

لطفا دوست عزیز به اصطلاح رسوا گر سعی نکن خودت را با بروز احساسات امیخته با حسادت و کینه تخلیه کنی

نوشتن و کپی کردن یک مطلب بی ربط در زیر خبرها در سایتهای مختلف دردی برای تو دوا نمیکند


جز این که دین خودت را در جریمه نوشتن داری ادا میکنی
نخل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
5
0
آقای رسواگر
دکتر محمد صادقی مثل بعضی از نمایندگان دور اولش نبود که بخواد به صندلی مجلس عادت کنه
ما یادمون نرفته نماینده ای رو که هر روز در مراسم تشییع جنازه بودند. مگه مراسمت وقتی هم براشون گذاشته بود که در جلسات مجلس شرکت کنن؟
همشهری دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
1
6
اقای خشت بزرگ و سرافراز دکتر دیگه .... شده شکست سنکینی خواهد خورد به کمک خدای بزرگوار٬ چون ریاکاری دیگه در بین مردم جایی نداره٬ رفتن دکتر به یمن مثل این میمونه که یه راننده یه باری میخاد ببره یاسوج نوراباد پیادش میکنه و بر میگرده٬ هههههههههه
شيخ اصلاحات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
5
آره ... . از کارشناسان راه و شهرسازی استان فارس و وزارت سوال کنید . راه خشت و و حدتیه حتی برای کنارتخته هم تأثیری ندارد . یعنی در واقع هیج توجیح منطقی ندارد . و طرح پدافند غیر عامل فقط یک ... افکار عمومی است . پروزه های مهمتر از این در شهرستان بود که بایستی توجه می شد . این راه شاید برای خدمات رسانی به اشرار فراری توسط پیک های آنها مفید واقع شود . مردم خشت هم از این راه رضایت ندارند ... حضور استاندار بوشهر هم سفارشی و یک نمایش بود . جرا اولویت پروژه ها با شورای راه ومسکن شهرستان و نخبگان دلسوز مشورت نمیشود . ودر تهران این معاملات سیاسی صورت میگیرد . آیا با امام جمعه مشورت شده است ؟ با جه کسی مشورت شده است ؟ با خان با کدخدا ؟ ما نمیگوییم نباید آنجا کار بشود ولی در این شرایط اقتصادی آیا این پروژه لازم بود ؟ پروژه واجب تر و لازم تر در شهرستان فراوان بود .اصحاب رسانه بایستی اظهار نظر کنند .
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
3
1
چراتودوره قبل که اسمی ازنماینده شهرستان نبودیکی ازشماها سراغشونمیگرفتین
ازکارنکردناش وکارهای.... نمیگفتین
حالا که یک راه داره برای منطقه خشت درست میکنن حسودیتون گل کرده مگه کم واسه کازرون کارشده .
واقع نگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
0
متاسفانه ايرادي كه براكثرماها واردهستش اينه كه از نماينده فقط پيگيري مسائل كوچك شخصي را خواستاريم وكاري به حل مشكلات ريشه اي شهرستان نداريم .اگه يه مقدار منصفانه قضاوت كنيم مي بينيم كه اين احداث جاده تاثيرات بسياري براقتصادمنطقه خواهدداشت وانجاراازبن بست درخواهد آورد.حداقل درنه ماه ازسال مي توان ازپتانسيل گردشگري مسافران بويزه نوروزي دراين مسيربا وجودمنظرطبيعي زيباي منطقه خشت وحواشي رودخانه شاپورجهت اشتغال زايي وكسب درآمداستفاده بردوازناامني هاي گاه وبي گاه كاست.پروژه هاي سدنرگسي كه از دوران نماينده قبل باوجودنبودبودجه دولت ومسائلي چون تحريم درحال اجراست.تونل محرم نيز دوباره يا تلاش نماينده محترم شروع به كاركرد.اينها وتعدادزيادي از پروژه هاي ديگردرشهرستان با وجودمشكلات مالي دولت ونبودبودجه انجام گرفت.مطمدن باشيدهرنماينده اي دراين دوره به جاي آقاي محمدصادقي بودحتي 10درصداين رانيز نمي توانست اجرانمايدوفقط مي پرداختندبه مراسمات فاتحه وعروسي وچاپ كارت شارژ وخط ايرانسل وتوزيع پتو و...اظهارات دوستان مخالف مطمنا نظرتوده مردم نيستوتنها سم پراكني است.اينكه كارواني راه بيندازي وهرروزتوروستاها خودتو سرسفره يه روستايي زحمت كش بيندازي مردام داري نيست.مردم داري اينه كه مشكل اساسي مردم راحل كنيد.وقتت را صرف ايجادزيرساختهاي اساسي درشهرستان كنيد كه مشكلات مردم را ريشه اي حل كنيد.نه دنبال مسائل ريزو ابتدايي باشيد.
علی اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
0
کاش با هم مهربانتر شویم!منصف و با مروت...
اگه بخواهیم میتوان چنین بود.
تا زمانی که من و شما طرز فکر و برخوردمان را درست نکنیم اوشاع همینه!
کاش اون قدر همدل میشدیم که بوی گل نرگس جایش را به عطردوستی ومحبت میداد!!!
خشت بزرگ و سر افراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
0
نقش راه در توسعه از دیدگاه قران
خداوند در آیه ۱۱۲ سوره نحل هنگامی که از جامعه کامل، سالم و توسعه یافته سخن می گوید به مساله راه ها و توسعه یافتگی آن توجه می دهد که موجب می شود تا برکات و نعمت ها از هر سویی به سوی آن جامعه سرازیر شود. جامعه ای که بدین سبب از امنیت و آسایش و آرامش کامل برخوردار می باشد و هیچ گونه اضطراب و ناامنی را تجربه نمی کند: و ضرب الله مثلاقریه کانت آمنه مطمئنه یاتیها رزقها رغداً من کل مکان فکفرت بانعم الله فاذاقها الله لباس الجوع و الخوف بما کانوا یصنعون؛ و خدا شهری را مثل زده است که امن و امان بود و روزیش از هر سو فراوان می رسید، پس ساکنانش نعمتهای خدا را ناسپاسی کردند، و خدا هم به سزای آنچه انجام می دادند، طعم گرسنگی و هراس را به مردم آن چشانید.

ایجاد کاروانسراها و آبادی های بین راهی از دیگر امکاناتی است که می بایست در جاده ها فراهم آید. اگر در آیه ۱۱۲ سوره نحل به نمونه آرمانی شهرها و کشورهای توسعه یافته و سالم اشاره می کند که به نظر می رسد که صورت مثالی و آرمانی است و واقعیت خارجی ندارد ولی در تحلیل و گزارشی که از وضعیت قوم سبا به دست می دهد این معنا معلوم و دانسته می شود که شهر توسعه یافته و آرمانی می بایست به گونه ای باشد که کاروانسراها و آبادی های بین راهی در آن فراوان باشد تا مردم در مسیر سفرهای خویش خسته نشوند و از آبادی ها چنان دور نشوند که در خطر و ترس قرار گیرند و از امکانات زندگی دور شوند. فراهم آوری هرگونه امکانات بین جاده ای مساله ای است که در آیه ۱۸ و ۱۹ سوره سباء بدان توجه داده شده است. خداوند در این آیات می فرماید: و میان آنان و میان آبادانیهایی که در آنها برکت نهاده بودیم شهرهای متصل به هم قرار داده بودیم، و در میان آنها مسافت را، به اندازه مقرر داشته بودیم. در این راه ها، شبان و روزان آسوده خاطر بگردید.

اما مردم کافرپیشه و ناسپاس قوم سبا از خداوند می خواهند که این امنیت و کوتاهی راه را از ایشان بردارد و امکانات میان راهی را از میان برد: قوم سبا بر خویشن ستم کردند و گفتند: ای پروردگار ما، منزلگاههای ما را از هم دور گردان. ما نیز افسانه روزگارشان گردانیدیم و سخت پراکنده شان ساختیم و در این برای شکیبایان سپاسگزار پندها و عبرتهاست.

این کفران نعمت از سوی قوم سبا بود که ایشان گرفتار مسیرهای دور و دراز بی هیچ گونه امکانات رفاهی و بین راهی شدند.

از میان رفتن امکانات رفاهی بین راهی و کوتاهی مسیر داد و ستد و مسیرهای امن موجب شد تا سبا از توسعه همه جانبه بازماند و وضعیت زندگی ایشان به پایین ترین سطح تنزل یابد به گونه ای که حتی سرزمین های پر آب ایشان خشک و سدهای بزرگی چون مآرب از میان می رود و درختان از باروری می افتند و زمینی با مقدار سدر و گز برای ایشان باقی می ماند.
خشت بزرگ و سر افراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
3
0
برادر عزیز شیخ اصلاحات

قبل از هر چیز باید عرض شود مناطق کوهستانی که جنابعالی اسمش را شاید در یک جلسه تبلیغاتی شنیده باشی بنده امار درخت هایش رادارم سالهاست به همت مردم و پرسنل خدوم نیروی انتظامی شخصی به عنوان شرور در این مناطق وجود ندارد

مطلب بعد این که ایا تا حال با خودفکر کرده ای وجود جاده در این مسیر کوهستانی چه بسا حاشیه امنی را برای مخلین نظم و امنیت فراهم نیاورد

از اثار وبرکات را ه و جاده در هر نقطه ای هم میتوان به رونق اقتصادی وتوسعه همه جانبه و امنیت و اشتغال و ...اشاره کرد که بر کسی پوشیده نیست

به امید روزی که به واسطه همت تلاش وبلند نظری مسیولین و پرهیز از نگاه تنگ نظرانه وبا حسن نیت دعای ایندگاه را توشه اخرت خود نماییم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
3
با سلام من خوب یادمه دور اول ودوم که دکتر محمد صادقی رای نیاورد ورودی تونل راه را بر مردم کازرون بستند ومردم را اذیت میکردند چرا فراموش کرده اید
نخل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
1
1
جناب شیخ اصلاحات پروژه جاده خشت وحدتیه یه پروژه استراتژیک ملی هست
دلیل استراتژیک بودن پروژه هم اینست که نزدیک ترین راه مواسلاتی جنوب به استان فارس جاده بوشهر برازجان کنارتخته هست که این جاده داری یک تونل است و اگر زمانی خدایی نکرده جنگ رخ بدهد با اسابت تنها یک موش به دهانه تونل عملا ارتباط جنوب کشور به فارس و مرکز کشور قطع میشود
پس لطفا کمی فراتر از نوک دماغتان را ببینید
نخل سربلند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
1
درجواب نخل باید گفت که بسیار تحلیل غیرمنطقی کرده ای .اگرقرار است جنگی رخ بدهی ممکن است آن موشکی که شما گرایش رادادید به یکی از تونلهای بین کنارتخته وکمارج بخورد اونوقت شما چه راهکاری برای بازگشایی محور مواصلاتی جنوب به فارس دارید.هرچه راههای مواصلاتی گسترده تر باشد برای توسعه کشور مفید تر خواهد بود حمل ونقل ایمن تر ترافیک راحت تر ودسترسی به مقصد سریعتر میشود ..هیچ اعتباری هم دراین مملکت برای طرحهای عمرانی وملی بدون کارشناسی هزینه نمیشود .اما ...نماینده ما درشهرستان از بعضی از طرحهای ملی که اعتبار کشوری دارد بهره برداری سیاسی میکند که میبایست مردم درایام انتخابات گول ترفندهای سیاسی وتبلیغاتی را نخورند ومنطقی رای بدهند .
دار بلییی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
0
1
راهسازی در هرجای کازرون خوبه ولیکن طرح های به جا مانده از دوران قبل از انقلاب راه بیفتد بهتر است چون پس نتیجه تمام طرح ها باید استارت بخورد تا پایانی داشته باشدوکازرون شکوفا شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
0
نخل جان ، دوستان عزیز ، ببینید هرکجای ایران عزیز آباد شود خوب است . اما بحث سر این موضوع است که با توجه به اوضاع و احوال مالی کشور بایستی اولویت بندی کرد . تصمیم ناپخته گرفته نشود . نظر سنجی شود نظر مسئولین و متولیان و بزرگان شهرستان طی جلسه ای اخذ شود . اگر بگویند جاده کنارتخته به دالکی همه تأیید میکنند . اگر جاده کازرون سید حسین همه تأیید میکنند . اگر جاده راهدار قائمیه همه تأیید میکنند . اگر جاده ابوالحیات دشت ارژن همه تأیید میکنند . و کازرون بالاده . اگر بگویند راههای قبور شهدا در روستاها که بعضی آنها تراکتور هم نمیرود همه تأیید میکنند یا راه آهن کازرون . اما در این شرایط ، جاده یک روستا به شهرستان دیگر ظلم بزرگی هم به دولت و هم به وزارت راه و شهرسازی است و هم به شهرستان کازرون و بدتر از همه توجیه نابخردانه این پروژه است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸