پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
این موقعیت بزرگ وافتتاح حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) آن هم در شرایطی که قاطبه ی جامعه اسلامی ما به ویژه زنان رشید و بلکه بشریت امروز تشنه دستیابی به معارف دین مبین اسلامند قطعا مرضی رضای حق تعالی است.
حوزه علمیه خواهران در زمینی به مساحت 2900 متر مربع در سه طبقه با زیربنای 1650 متر مربع ساخته شده است.

هزینه ساخت این حوزه با تجهیزات یک ونیم میلیارد تومان است که بخشی از آن از اعتبارات مدیریت حوزه علمیه کشور تامین شده است و بقیه را افراد خیراندیش پرداخته اند.

در این آیین پیام آیت الله مکارم شیرازی خوانده شد که در این پیام آمده است: ایام مبارک رجب المرجب وبعثت رحمت للعالمین حضرت ختمی مرتبت محمدبن عبدالله (ص) که با افتتاح این حوزه ارزشمند قرین گشته بشارت دهنده روشنی راه و مبارکی قدم ها و قلمها و نفس هایی است که در راه اشاعه معارف عریف حقه اللهیه برداشته می شود و به اذن خداوند رحمان به ثمر می نشیند.

در طول تاریخ بیشمار مردمانی برای حفاظت واشاعه مکتب اسلام وترویج و راه اندازی حوزه های علمیه تلاش خداپسندانه ای انجام داده اند که حاصل آن وجود مراکزی وثیق و قابل اتکاء جهت ارائه مسلمات و مبانی دینمبین اسلامی باشد.

ثواب و اجر آن را کسی جز حضرت حق جلت عظمته قادر به شمارش واحصاء آن نیست. این موقعیت بزرگ وافتتاح حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) آن هم در شرایطی که قاطبه ی جامعه اسلامی ما به ویژه زنان رشید و بلکه بشریت امروز تشنه دستیابی به معارف دین مبین اسلامند قطعا مرضی رضای حق تعالی است.

لذا همه طلاب عزیز را به رعایت تقوای الهی و تلاش مجدانه شبانه روزی در علم آموزی و اشاعه آن به ویژه در جهت تنویر افکار نسل جوان و آینده ساز این امیدهای نو شکفته دعوت و برایتان از خداوند بزرگ وموفقیت و تاییدات مستمر درخواست نموده و برای تمامی دست اندرکاران و بانیان به ویژه روحانیت معظم شهرستان وامام حمعه محترم که در زمینه ی ساز و بانی این بنای رفیع گردیده اند اجری بیشمار مسئلت می نماییم.

آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مقام زن در جامعه گفت: مدیریت توسعه و گسترش مراکز علمی ودینی ویژه خواهران یکی ازوظائف ومسوولیت های بزرگ نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: سابقه شروع مکتب الزهرا در کازرون به سال های قبل از انقلاب اسلامی برمی گردد که با همکاری مرحوم رجبعلی طاهری پایه گذاری شد و امیدواریم این حرکت که امروز شروع شده است ادامه حرکت گذشته باشد.

در این مراسم آیت الله شیخ محمودرضا جمشیدی مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور گفت: همه این حرکت ها به برکت خون شهدا و رهبری امام و رهبر معظم انقلاب و مردم است.

وی بدون دادنتوضیح بیشتر گفت: تلاش وحضور خواهران طلبه باعث شده است که در دو استان کشور آمار طلاق کاهش پیدا کند.

آیت الله جمشید ی در مصاحبه با ایرنا گفت 70 هزار طلبه خواهر در 457 واحد حوزه خواهران در کشور مشغول به فراگیری علوم دینی هستند و 90 هزار نفر فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود 50 هزار خواهر در فضای مجازی فعال هستند وششصد هزار خواهر به امر تبلیغی مشغول هستند و1500 نفر حافظ قرآن خواهر داریم.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷