پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
رییس شورای شهر کازرون عنوان کرد:
حمیدرضا شهیدیان در نشست مطبوعاتی به مناسبت فرا رسیدن روز شورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در سال گذشته قسمت اعظمی از کار شورا رسیدگی به پرونده های حقوقی در ارتباط با حقوق شهروندان وشهرداری که توسط افرادی سودجو ضایع شده اختصاص یافت که نوشتن نامه¬ای به مقام معظم رهبری در مورد وضعیت پرونده¬های زمین خواری در کازرون گوشه ای از پیگیری های شورا می توان نام برد.

به گزارش رحیم زارع خبرنگار کازرون نما، رییس شورای اسلامی شهر کازرون گفت:در سال گذشته با وجود کاهش حجم ساخت وسازها وفروش تنها 2میلیارد و500 میلیون تومان  از 8 میلیارد پیش بینی شده به منظور فروش املاک در بودجه¬ی 93 با تلاش و دور اندیشی مجموعه¬ی شهرداری  بودجه محقق گردید..

وی افزود: اقدام عملی به منظور تملک اراضی مورد مسیر 45 متری شهر، سنددار شدن بیش از 300 قطعه زمین از مجموعه مشاغل مزاحم، خریداری پلاک¬های مورد مسیر پارکینگ¬های سلمان و ابوذر، تملک و بازگشایی خیابان شهیدان رضا زاده زمین¬های مورد مسیر خیابان نهضت تا کارگر به صورت توافقی و با هزینه¬ای بالغ بر 3 میلیارد تومان را از جمله فعالیت¬های مجموعه¬ی شورای اسلامی است.

شهیدیان خریداری وتجهیز مجموعه¬ی کشتارگاه کازرون، تملک و احداث مجموعه¬ی cngدر زمینی به ابعاد1200 متردر بلوار شهیدان داوودی ،و اقدام برای نظارت بر مدیریت آرامستان¬ها را از دیگر اقدامات  شورای چهارم نام برد.

رئیس شورای اسلامی شهر کازرون با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ مشارکت همگانی در مدیریت شهری گفت: اقدامات چشمگیری در مجموعه¬ی اتوبوس رانی کازرون به منظور توسعه¬ی استفاده از حمل ونقل عمومی با باز سازی اتوبوس-های فرسوده در حال انجام است که قابل تشکر است. هم چنین با توجه به کمبود شدید آب در سطح شهرستان مجموعه¬ی شهرداری با تملک 3 حلقه چاه آبی با موقعیت مناسب به طور کلی منابع آبیاری فضای سبز را از منابع آب شرب جدا نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان این که مجموعه¬ی شورای اسلامی با همدلی ،اتحاد و به دور از حاشیه سازی خدمات رسانی به شهروندان را بر عهده دارد تصریح کرد: یکی از وظایف شورای اسلامی حمایت و پیگیری از حقوق مردم است والبته این پیگیری با منافع برخی افراد سودجو منافات خواهد داشت. همه¬ی ما از افراد با نیت سرمایه گذاری حمایت می¬کنیم ولی بایستی توجه نمود برخی می¬خواهند با بخشیدن اندک سرمایه¬ای سرمایه¬های فراوانی را از بیت المال نصیب خود کنند که قطعاً جای تأمل خواهد داشت.

شهیدیان گفت:شهرداری¬ها مجموعه¬ای جدا از بدنه¬ی دولت با منابع مالی محدود هستند که تأمین مخارج وپرداختی کارکنان را برعهده دارند  و بالطبع در چنین مجموعه¬ای تعویق چند ماهه¬ی پرداخت حقوق چندان به دور از ذهن نباید باشد گرچه خوشبختانه شهرداری کازرون برخلاف سنوات قبل تا کنون موفق شده تا حداقل معوقات را داشته باشد ودر حال حاضر حقوق کارگران وکارکنان  بر اساس تعهدات تا اسفند ماه وفرودین ماه پرداخت شده است.

وی در مورد میزان بازگشت اموال شهرداری در پرونده های جاری حقوقی گفت: با جلسات متعدد استانی وشهرستانی تا کنون 1 میلیارد و40 میلیون تومان در پلاک گاراژ موحد،37 قطعه زمین به ارزش 3 میلیارد و700 میلیون تومان در زمین-های مشرف به اداره¬ی مخابرات، زمین¬های پلاک 111 خیابان نشاط ومواردی دیگر که عمدتاً در مورد همین پرونده¬ی اخیر زمین خواری است به بیت المال باز گردانده شده است..

رئیس شورای شهر کازرون در مورد آرامستان های بهشت زهرا و سید محمد نوربخش عنوان نمود : از دو سال قبل آرامستان سید محمد طبق قانون زیر نظر شهرداری قرار گرفت و بهشت زهرا هم با همان روش قانونی زیر نظر شهرداری قرار خواهد گرفت .

وی پیرامون اطلاع رسانی اظهار داشت : شهرداری کارهای پر حجم  و زیادی انجام می دهد ولی واقعاً اطلاع رسانی ضعیف بود. هم اکنون اقدامات انجام شده در چهار نشریه شهرستان به صورت مدون و به ریز اطلاع رسانی می گردد.

شهیدیان هم¬چنین در مورد مجموعه¬ی بنکداران ونتایج آخرین جلسه در سازمان بازرسی گفت: این  مجموعه هم چنین دارای نواقصی هم¬چون رفع 384 پارکینگ ،انتقال 9 غرفه سهم شهرداری وپرداخت عوارضات محاسبه شده توسط کارشناسان بر اساس قیمت روزاست ،البته مقرر شده تا متر7000زمین مجاور به منظور تأمین پارکینگ با قیمت کارشناسی شده به مالکین فروخته شود..

رییس شورای اسلامی شهر کازرون در مورد برخی تخریب¬های انجام شده در تپه¬های کازرون گفت:تا کنون 650 هکتار از این تپه¬ها نقشه برداری شده ومالک یا موات آن معلوم گردیده است متأسفانه بخشی از این تپه¬ها با عنوان تعاون مسکن مهر خریداری شده است و با تصمیم کمیسیون ماده 5 انجام گرفته است.

عضو نظام مهندسی شهرستان در مورد نقاط حادثه خیز خیابان و نقاط مختلف شهر بیان کرد : چندین نقطه مثل مدرسه شهید مرتجز و حسام الدینی عقب نشینی صورت گرفته و در مورد چند نقطه دیگر انتظار داریم که مدیران جهت رفاه ، آسایش و سلامتی روحی و روانی و روان سازی ترافیک مشارکت نموده تا نقاطی که لازم است عقب نشینی صورت گیرد . ان شا ا... چندین خیابان هم در طرح تعریض قرار دارند و املاکی م منازلی که در مسیرهایی تعریض خیابان قرار دارند 50 درصد عوارضات و یک طبقه مازاد به آنها تخفیف داده خواهد شد .

رئیس شورای شهر کازرون در مورد ورود کامیون ها در سطح شهر گفت : چندین سال است که نامه ها ، طومارها ، و شکایات فراوانی از ورود کامیون در سطح شهر توسط شهروندان صورت گرفته و علاوه بر آن خسارات فراوانی به زیرساخت معابر عمومی وارد شده و برای ترمیم یک شبکه در چند مورد تخریب و ضایعات فراوانی فراهم گردیده و مهمترین مسئله مشکلات روانی برای اکثر شهروندان و یا منجر به کشته شدن و تصادفات فجیع و دلخراشی شاهد بوده ایم با همکاری سازمان حمل و نقل ، راهنمایی و رانندگی ، فرمانداری ، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی مکان هایی مشخص طی چندین اطلاعیه ورود کامیون از اول  خرداد ماه در سطح شهر به طور کامل ممنوع می باشد .

وی از تلاش برای  راه اندازی  مدیریت حمل و نقل در شهرداری خبر داد وگفت :سازمان اتوبوسرانی،تاکسی رانی ،ترمینال و آژانس ها در زیر مجموعه آن قرار خواهند گرفت .وی تأکید کرد: اغلب این اقدامات در سال¬های 88 انجام شده وشهرداری تا کنون هیچ کدام ازساخت وسازها وتفکیک زمینی را تحویل نگرفته وبا این رویه اعلام مخالفت خود را اعلام نموده است.

شهیدیان در مورد مطالبات کارگران شهرداری عنوان کرد: در پایان سال 93 شهرداری به تعهدات خود نسبت به پرداختها عمل کرده و باید توجه نمود که شرکتها موظف به پرداخت حقوق تا حداقل یک ماه به کارگران خود هستند ، امیدواریم شهروندان در پرداخت عوارض سالیانه یک مشارکت جمعی داشته باشند تا بتوانیم آنچه که شهروندان می خواهد انجام دهیم . و تنها انتظار ما از شهروندان همین که همیار شورا و شهرداری باشند چرا که  نتیجه اش صمیمیت ، آسایش و رفاه و سرسبزی شهر خواهد بود.

وی با تأکید بر این مساله که برا ی توسعه¬ی شهری یک همدلی وعزم همگانی لازم است اظهار کرد:شهر کازرون دارای قدمت تاریخی است وبرای حفظ هویت تاریخی آن دستگاه های مختلف باید برنامه¬های خود را بر اساس وظایف ارایه و اجرا کنند. متأسفانه همه¬ی نگاه¬ها معطوف به شهرداری شده است در صورتی که حفظ ومرمت این آثار تاریخی مشارکت لازم دارد. با این وجود در سال گذشته 6 واحد مسکونی دارای هویت اصیل شهری کازون خریداری شده ودر آینده با مرمت وجلوگیری از تخریب آن مورد استفاده¬ی فرهنگی وگردشگری خواهد شد.

نویسنده: رحیم زارع
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸