پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
به منظور آشنایی و معرفی بیشتر با فرهنگ غنی این دهکده جشنواره مردمی گردشگری دوان برگزار گردید. این جشنوراه با همکاری اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون و با استقبال گرم مردم برگزار شد .

به گزارش دریافتی کازرون نما، دهكده توريستي  دوان در 9 كيلومتري شمال شهر كازرون در دامنه كوه دوان واقع گردیده و با پیشینه تاريخي بیش از دوهزار سال  از جمله روستاهای تاریخی این شهرستان به شمار می رود.


برگزاری جشنواره مردمی دهکده گردشگری دوان + عکس

منطقه دوان داراي وضعيت خاص جغرافيايي و تنوع آب و هوایی مختلفی می باشد. از جاذبه های تاریخی و گردشگری دوان می توان به معماری و بافت منسجم ، قبرستانهای تاریخی، کتیبه های مزین به خط کوفی، بقاع متبرکه ( امامزاده شاه سلیمان و علامه دوانی ) ،حمام تاریخی دوان(موزه محلی)،صنایع دستی، آداب و رسوم خاص، زبان و گویش و تاکستانهای پلکانی آن اشاره نمود که این روستا را به یکی از روستاهای هدف گردشگری استان فارس تبدیل نموده است. از جمله آداب و رسوم شاخص روستای دوان مراسم  عزاداری محرم می باشد که درسال 1391 در فهرست آثار معنوی ایران به ثبت رسیده است.


برگزاری جشنواره مردمی دهکده گردشگری دوان + عکس

روستای طبیعی – تاریخی دوان پس از مسلمان شدن دواني ها به عنوان مركزی جهت رشد علماي اسلامي در زمینه علوم دینی و فقهی محسوب گرديد  که در منابع مختلف از 29 عالم برخاسته از این روستا نام برده شده است.  از این رو به منظور آشنایی و معرفی بیشتر با فرهنگ غنی این دهکده  جشنواره مردمی گردشگری دوان برگزار گردید. در این جشنوراه  که با همکاری اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون و با استقبال گرم مردم برگزار شد . پخت آش های سنتی ، انواع نان محلی ، ترشیجات و گیاهان دارویی با نوای موسیقی محلی معرفی و بین مدعوین توزیع گردید. علاوه بر این مهمانان و مسافران نوروزی با بازدید از موزه مردم شناسی دوان و کارگاه های صنایع دستی با فرهنگ غنی و بومی این منطقه آشنا شدند.


برگزاری جشنواره مردمی دهکده گردشگری دوان + عکس

برگزاری جشنواره مردمی دهکده گردشگری دوان + عکس

برگزاری جشنواره مردمی دهکده گردشگری دوان + عکس

برگزاری جشنواره مردمی دهکده گردشگری دوان + عکس

برگزاری جشنواره مردمی دهکده گردشگری دوان + عکس
نویسنده: سرویس تاریخ
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲