پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۲

ایسنا: باراك اوباما كه قرار است بيستم ژانويه سوگند ياد كند، فاش ساخت در مراسم تحليف از نام كوچك خود يعني "حسين" استفاده خواهد كرد.

باراك اوباما رييس‌جمهور منتخب آشكار ساخت كه در مراسم تحليفش در 20 ژانويه نام كامل وي عنوان خواهد شد .

طبق گزارشي كه در پايگاه اينترنتي دي‌ولت آلمان به چاپ رسيد اظهارات اوباما در راستاي ادا شدن نام كاملش در مراسم تحليف جاي تعجب ندارد چرا كه وي قبلا نيز اظهار داشته بود كه تصميم دارد چهره‌ي آ‌مريكا را در دنياي اسلام بهبود بخشد.

طبق گزارش دي‌ولت، اوباما پيش از اين نيز در همين راستا اظهارداشته بود: ما داراي فرصت و امكاني فوق‌العاده هستيم تا به تجديد چهره‌ي آمريكا در دنيا و به ويژه دنياي اسلام بپردازيم.

دي‌ولت در ادامه آورده است، تصميم اوباما براي آن كه نام كوچكش كه يك اسم اسلامي است در كشور اولين اقدام وي در جهت عملي كردن اظهارات قبلي‌اش محسوب مي‌شود.

اوباما هم‌چنين قبل از اين اظهار داشت وي خواهان آن است كه در سايه‌ي احترام و روابط و همكاري متقابل شرايطي فراهم شود كه باعث آرامش بيشتر همه‌ي مردم جهان ‌شود. البته اوباما خود تاكيد كرده است كه تنها براي حفظ سنت روساي جمهور قبلي اقدام به كار بردن نامه خود نموده است.

به گزارش دي‌ولت اين در حالي است كه جيمي كارتر در مراسم تحليف خود از به كار بردن نام كوچك خود يعني Earl و رونالد ريگان نيز از نام ويلسون صرف نظر كرد.

علاوه بر اين اوباما قرار است طي 100 روز بعد از ورود به كاخ سفيد، در يكي از كشورها‌ي اسلامي سخنراني داشته باشد.

در اين مورد نيز كارشناسان شانس كمي را براي بغداد، كابل يا اسلام‌اباد قائل شده‌اند چرا كه اين شهرها فاقد ضمانت امنيتي كافي مي‌باشد.

برخي رسانه‌هاي آمريكا نيز در اين مورد احتمال داده اند قاهره، كلان شهر مصر كه شاهد اغلب مذاكرات صلح بوده است مي تواند به عنوان گزينه مطلوب مطرح شود و از اين رو مي‌تواند در راستاي پايان پذيرفتن به نزاع بين فلسطين و رژيم صهيونيستي از آن بهره‌برداري شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳