پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
اهميت و ارزش موضوع طلب مي‌كند كه اين بحث به جاي آنكه به صورت موجي رسانه‌اي تنها چند روزي "تيترها" را دربر گيرد و همچون سالهاي گذشته پس از چندي به فراموشي سپرده شود، به صورت جدي و به دور از هيجان پيگيري شود تا به سرانجام مطلوبي برسد.
باتوجه به واكنش‌هايي كه درپي معرفي 4 دي به عنوان روز كازرون توسط ناحيه مقاومت بسيج سپاه به مناسبت ايثارگري فرزندان و جوانان كازروني در عمليات كربلاي 4 و تقديم 78 شهيد در اين روز صورت گرفت، و علي رغم اينكه از سوي مسئولين اين نهاد اعلام گرديد كه اين مناسبت در تقويم بسيج ثبت گرديده، اما خود بهانه‌اي شد تا مجددا بحث‌ها پيرامون موضوع قديمي "روز كازرون" در هفته‌هاي گذشته در محافل خبري و رسانه‌اي شهر پررنگ شود و دور جديدي از اظهار نظرها در اين خصوص شكل گيرد.

اهميت و ارزش موضوع طلب مي‌كند كه اين بحث به جاي آنكه به صورت موجي رسانه‌اي تنها چند روزي "تيترها" را دربر گيرد و همچون سالهاي گذشته پس از چندي به فراموشي سپرده شود، به صورت جدي و به دور از هيجان پيگيري شود تا به سرانجام مطلوبي برسد.

در همين راستا سايت كازرون نما رسالت خود را در اين ديد كه گامي در خصوص پيگيري مستمر اين موضوع بردارد تا اين موضوع در مسير درست خود افتاده و تا حصول نتيجه آنرا دنبال نمايد. لذا ضمن گشودن پرونده‌اي در اين خصوص و انتشار نظرات و انديشه‌ها و نقدهاي مختلف، بهتر ديد تا در گام نخست يك ريزش فكر و نظرسنجي كلي را از تعدادي از نخبگان و فرهيختگان كازروني انجام دهد تا شروعي باشد براي جمع آوري نظرات و پيشنهاداتي در سطح گسترده تر و در آينده انشاالله برداشتن گامهاي بعدي.

بر همين مبنا با كمك چند نفر از اساتيد دانشگاه و فعالان اجتماعي و رسانه‌اي، 5 سوال در اين رابطه طرح و براي تعدادي از فرهيختگان و نخبگان و دانشگاهيان با سلايق و گرايش‌هاي مختلف سياسي و اجتماعي و حوزه‌هاي متنوع فعاليت و تخصص ارسال گرديد و پاسخ‌هاي آنان كه بعضا به صورت يادداشت كلي و مقاله بود براي يك جمع بندي كلي و مقايسه آراء به حضور خوانندگان عزيز كازرون نما عرضه مي‌گردد.

در اينجا سوالات مطرح شده از سوي كازرون نما ارائه شده و اسامي عزيزان فرهيخته‌اي كه تا كنون پاسخ خود را ارسال نموده‌اند به ترتيب حروف الفبا در ذيل آن ليست شده كه با كليك بر روي هر نام ، پاسخ ايشان قابل دسترسي و نمايش مي‌باشد. لازم به ذكر است كه مخاطبين عزيز كازرون نما نيز مي‌توانند در صفحه مخصوصی که به این منظور در پرونده روز کازرون ایجاد شده، ديدگاه و انديشه خود را در جهت پربارتر نمودن موضوع ارائه نمايند. در روزهاي آينده نيز در صورت ارسال پاسخ‌هاي جديد از سوي فرهيختگان، اسامي آنها به اين ليست اضافه خواهد شد.
 
سوالات مطرح شده:

1- انتخاب روزي به نام روز كازرون براي شهرستان كلا چه كاركردي دارد و چه نقشي در توسعه و پيشرفت شهرما ايفا مي‌كند؟

2- روز كازرون بايد چه ويژگيهايي داشته باشد و چه شاخصه هايي را در بر گيرد؟

3- پيشنهاد شما براي روش انتخاب اين روز چيست و فكر ميكنيد چگونه مي‌توان به يك اجماع قابل پسند و قبول عموم مردم رسيد؟

4- چه روزهايي در تقويم كازرون وجود دارد كه ظرفيت و استعداد كانديد شدن براي انتخاب روز كازرون دارد؟

5- پيشنهاد شما براي روز كازرون چه روزي است؟


دیدگاه فرهیختگان کازرونی: 

مهندس حمیدرضا بادآهنگ: روز کازرون، هدف و لازمه پیشرفت

مصطفی بخرد: روزی به رای مردم

هیبت ­الله بهرام­زاده: روز کازرون، همزاد گل نرگس

حسین پیروان: دستم را بالا می­ برم

مهدی تقی­ نژاد: روز افتخار

محمدمهدی جعفری زاده: تشکیل دبیرخانه روز کازرون

عبدالرزاق خواجه ­زاده: ضرورت روزی به نام کازرون

صابر سهرابی: روزی برای نام آوران کازرونی

عمادالدین شیخ ­الحکمایی: روز کازرون، روزی جهانی

محمدهادی صحرابان: روز کازرون؛ سهم همه کازرونی ها

حجت الاسلام مجتبی صدیق منش: روزهایی که زیاد نیست

حجت الاسلام رضا صنعتی: هفت ویژگی لازم برای انتخاب روز کازرون

دکتر محمد عارف: روز کازرون را مردم برگزار کنند

دکتر عباس عاشوری نژاد: تمرکز بر فرهنگ کازرون اولین شاخصه در انتخاب 

محسن عباس پور: فرصتی برای تمرکززدایی و نمایش تنوع فرهنگی اقوام کازرون

دکتر غریب فاضل نیا: مباحثی پیرامون انتخاب روز کازرون و طرح یک پیشنهاد

عبدالرسول فروتن: روز کازرون یا روز شهدای کازرون

محمدرضا مختاری: روز كازرون مشابهي نداشته باشد

مهدی هنرجویان: استفاده از انرژی بسیار زیاد مردم

نویسنده: سردبير
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
7
1
اینا فرهیختگان کازرون هستن؟؟؟
توجه نمایید فرهیختگان کازرون افراد باسوادی هستن که در اینجا اسم اونا خیلی کم مشاهده میشه
این پیشنهاد واسه فرهیختگان کازرون گذاشته شده!!!
لطفا کسانی که حتی در سال یک بار هم در کازرون مشاهده نمیشن _خودتون هم میدونید اونا کی هستن_ در این مورد دخالت نکنند. هدف این افراد فقط اینه که اسم و تصویرشون رو منتشر کنند.

از کازرون نما هم خواهش میکنم اینقدر از افراد غیر کازرونی طرفداری نکنید. بزارید فقط کازرونی ها در مورد روز کازرون خودشون تصمیم بگیرن
______________________________________________
لطفا قوانین زیر رو هم مطالعه نمایید. در صورت نقض قوانین, سایت شما بسته خواهد شد (بدون در نظر گرفتن مقام و جایگاه شما)

محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی:

1. انتشار هرگونه محتوا با هدف ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات (بند 3 و 8 ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 46 آیین نامه اجرایی آن)
2. انتشار هرگونه ادعای غیرواقع مبنی بر توقف انتخابات و یا دعوت به تجمع اعتراض‌آمیز‌، اعتصاب‌، تحصن و هر اقدامی که به نحوی موجب اخلال در امر انتخابات گردد (بند 8 ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)
3. انتشار و تبلیغ علائم تحریم انتخابات گروه‌های ضد‌انقلاب و معاند (ماده 500 قانون مجازات اسلامی)
4. انتشار هجو یا هجویه و یا هرگونه محتوای توهین‌آمیز در فضای مجازی علیه انتخابات (ماده 700 قانون مجازات اسلامی و بند 8 ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)
5. انتشار هرگونه مطلب خلاف واقع مبنی بر انصراف گروه‌های قانونی از انتخابات (ماده 64 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)
6. استفاده از سایت‌ها و وبلاگ‌های رسمی نهادها و دستگاه‌های دولتی جهت بهره‌برداری در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی.
شایان ذکر است تمامی شرکت‌ها‌، موسسات‌، شهرداری‌ها‌، سازمان‌ها و نهادهایی که قسمتی از دارایی آنها جزء بودجه و اموال عمومی است مشمول این ماده می‌شوند. (ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)
7. درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت زمان مقرر شده برای فعالیت انتخاباتی. (ماده 56 قانون قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 45 آیین‌نامه اجرایی آن)
8. انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک‌، ترغیب‌، تطمیع و یا تهدید افراد به خرید و فروش آراء‌، رای دادن با شناسنامه جعلی و شناسنامه دیگری‌، جعل اوراق تعرفه‌، رای دادن بیش از یک‌بار و سایر روش‌های تقلب در رای‌گیری و شمارش آراء. (ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 126 قانون مجازات اسلامی)
9. انتشار هرگونه محتوا جهت ایجاد رعب و وحشت برای رای‌دهندگان یا اعضاء شعب. (بند 16 ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)
10. استفاده ابزاری از تصاویر زنان برای تبلیغات انتخاباتی و یا عدم رعایت شئونات اسلامی در انتشار تصاویر مربوط به زنانی که نامزد انتخاباتی می‌باشند. (بند 10 ماده 6 قانون مطبوعات)
11. انتشار هرگونه محتوا در جهت توهین‌، افترا و نشر اکاذیب با هدف تخریب نظام‌، قوای سه‌گانه‌، سازمان‌های حکومتی و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات به منظور بهره‌برداری انتخاباتی. (مواد 500 ، 698 ، 609 قانون مجازات اسلامی و بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات و ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای)
12. انتشار هرگونه محتوا و مکاتبات دارای طبقه‌بندی (محرمانه و سری) مرتبط با انتخابات‌.(ماده 3 قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی و ماده 3 قانون جرایم رایانه‌ای و بند 6 ماده 6 قانون مطبوعات)
13. انتشار اخبار کذب از نتایج بررسی صلاحیت‌ها‌، شمارش آراء‌، ادعاهای بی‌اساس پیرامون تقلب در انتخابات یا مخدوش بودن انتخابات بدون دلیل و مدرک. (مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی و بند 8 ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

http://internet.ir/crime_index.html
ناشناس
|
HONG KONG
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
0
ساخت برنامه اندروید وب سایت شما در کمترین زمان
0937-417-0175
مهران ارجمند
نمونه برنامه در مایکت
http://myket.ir/Applications/Related/com.mehranarjmand.news/%D8%AE%D8%A8%D9%80%D9%80%D9%80%D8%B1
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲