پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
آیت الله «ابراهیم امینی» در دیدار با محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم گفت: در انتخابات های گذشته بداخلاقی های فراوانی داشتیم که توسط برخی نامزدها و طرفداران آنها صورت گرفت و متاسفانه برخی قوانین انتخابات نیز رعایت نشد.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله امینی بیان داشت: در برخی انتخابات ها شاهد اختلافات داخلی در یک استان هستیم و به تبع آن یکسری اختلافات کشوری هم به وجود می آید که عمده علت اینها رعایت نکردن قوانین انتخابات در تبلیغات نامزدها و طرفداران آنهاست.

آیت الله امینی افزود: برخی تبلیغات و ریخت و پاش ها برای کسی که مسوولیتی در نظام بر عهده می گیرد، زیبنده نیست و نباید شاهد بی ادبی ها، هتاکی ها و شکستن حرمت های افراد باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با بازنگری در قانون انتخابات که در حال انجام است، اینگونه مشکلات رفع شود و در آینده شاهد آنها نباشیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر التزام به قانون در انتخابات، اظهار کرد: در بسیاری از موارد از نظر قانون کمبودی نداریم اما به قانون عمل نمی شود.

وی گفت: باید طوری فرهنگ سازی شود تا کسانی که خلاف قانون رفتار می کنند، از طرف مردم رای نگیرند و این فرهنگ سازی باید توسط صدا و سیما انجام شود که اگر یک کاندیدا در تبلیغات زیاده روی یا اقدام به حرمت شکنی کرد، به او رای ندهند.

آیت الله امینی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به عارف گفت: شما به عنوان فردی که می خواهید در انتخابات مهم آینده مجلس شرکت کنید، باید به خوبی انجام وظیفه کنید زیرا از نماینده مجلس توقع این نیست که فقط برای استان خود کار کند بلکه مهمتر این است که برای پیشرفت کل کشور تلاش نماید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ویژگی های نماینده نمونه مجلس، ابراز داشت: یک نماینده نباید هدفی جز خدمت به مردم و کشور داشته باشد، باید ادب خدمتگزاری را به خوبی بر طبق وظایف خود رعایت کند و حرمت دیگران را نگه دارد.

آیت الله امینی ادامه داد: نماینده نباید در مجلس بی ادبی کند، گاهی در مجلس حرکاتی می بینیم که شرم آور است؛ این درحالی است که نماینده خوب وظیفه دارد بر طبق آنچه تشخیص می دهد عمل کند گرچه مخالفان یا موافقان صحبت می کنند، اما بی ادبی های اخیر زیبنده یک نماینده مجلس اسلامی نیست که می خواهند اسلام را در کشور پیاده کنند.

وی بیان داشت: نماینده خوب کسی است که هدف مادی در کارهای خود نداشته باشد، که بخواهد جیب خود را پر کند و درآمد سرشاری از هر طریق کسب کند.

آیت الله امینی گفت: نماینده باید در مواقعی که کشور در خطر است، شجاعت داشته باشد و حقایق را بگوید ولو آن که به زیان شخص خودش باشد؛ در همین مجلس برخی هستند که موضع گیری هایی می کنند که به ضرر خودشان تمام می شود، اما انجام وظیفه را لازم می دانند.
برچسب ها: آیت الله امینی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹