پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۴۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳

درقرآن مجيد در 63 آيه نام شيطان ، در11 آيه نام ابليس و در 17 آيه نام شياطين آمده است. ابليس اسم خاص همان شيطاني است که حضرت آدم را اغوا کرده است که در قرآن گاهي با عنوان «ابليس» و گاهي با عنوان «شيطان» از او تعبير مي کند.
بر اساس آیات قرآن، شيطان از فرمان خدا سرپيچي کرد ( الشَّيْطَانَ كَانَ لِلرَّحْمَنِ عَصِيًّا . مریم – 44 ) و به همین علت از درگاه خداوند رانده شد ، ( قَالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٌ. حجر – 34 ) و قسم یاد کرد که انسان ها را گمراه کند ( قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ . ص – 82 ) و دشمن آشکار انسان گشت (و انّ الشيطان للانسان عدوٌ مبينٌ . یوسف – 5) پس برانسان های مومن ودوستداران راه حق واجب است تا از برنامه های شیطان پیروی ننماید ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ. نور - 21)
شيطان برای رسیدن به اهداف خود و دور کردن انسان ها از پذیرش صراط حق از روش های گوناگونی استفاده می کند از جمله :
1- بازداشتن انسان از ياد خدا : ( اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنْسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ . مجادله - 19 ) شيطان بر آنها چيره شده است و نام خدا را از يادشان برده است.
2- جدال در مورد خدا : ( وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطَانٍ مَّرِيدٍ - حج -3 ) و برخى از مردم در باره خدا بدون هيچ علمى مجادله مى‏كنند و از هر شيطان سركشى پيروى مى‏نمايند.
3- امر به فحشا و منکر: ( فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ . نور - 21) بدانید که او ( شیطان ) شما را به فحشا و منکر فرمان می دهد.
4- در آرزو قرار دادن: (يَعِدُهُمْ وَيُمَنِّيهِمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلاَّ غُرُورًا نساء – 120 ) شيطان به آنها وعده مى‏دهد و در آرزوها مى‏افكند، و جز وعده فريبنده به آنها نمى‏دهد.
5- ایجاد دشمني بين مسلمانان از طريق شرب خمر و قماربازي: ( إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَن يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ. مائده – 91 ) شيطان می خواهد با شراب و قمار ميان شما کينه و دشمنی افکند.

آری ، از آن روزی که خداوند متعال گل آدم را بسرشت و زیباترین مخلوق خود را خلق نمود دشمنی شیطان شروع شد. او به عزت خداوند سوگند خورده است که انسان ها را فریب دهد . این شیطانی که سوگند خورده است انسان را در مسیر گمراهی قرار دهد ممکن است از جن ویا انسان باشد (مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ .ناس -6 )
امروزه شیطان های انسی برای گمراهی انسان ها برنامه های زیادی را تدارک دیده اند تا انسان را از مسیر حق گمراه کنند و با ترویج فساد و تباهی که نتیجه اش دوری از یاد خداست ، به منافع شوم خود برسند . برای اطلاع از این نقشه های شوم کافی است گزارش زیر را مطالعه کنید .
یک روز پس از اولین سالگرد حادثۀ
۱۱ سپتامبر، "بنیامین نتانیاهو” از رهبران رژیم صهیونیستی طی یک سخنرانی در "کمیتۀ اصلاحات کاخ سفید” از ایالات متحدۀ آمریکا دو موضوع درخواست می‌کند. اول: حمله به ایران و دوم: حمله به عراق
طرح نتانیاهو در حمله به ایران بر خلاف حمله به عراق، نه از نوع نظامی، که از نوع تلویزیونی است. چند ماه بعد آمریکا عراق را اشغال می‌کند. او در ایران یک انقلاب تلویزیونی شیطانی می خواهد و به صدها هزار بشقاب ماهواره اشاره
می کند. نتانیاهو پیشنهاد نمایش فیلم هایی را می دهد که مردان و زنان در آن بی قید، عریان و نیمه عریان نقش بازی
می کنند.
اگر امروز نگاهی تحلیلی به برنامه های ارسالی توسط ماهواره بیندازیم ، مشاهده می کنیم که همان روش هایی که شیطان های جنی و انسی در طول تاریخ برای گمراه کردن انسان ها بکار برده اند، امروز در قالبی جذاب تر برای انحراف اخلاقی جوامع ، توسط شیطان صفتان مورد استفاده قرار می گیرد.
بنابراین بر همه ی مومنین و خداپرستان واجب است تا با کسب دانش و بینش و تقویت پایه های دینی و اخلاقی ، به خودسازی و کسب تقوای الهی بپردازند تا در دام شیطان و شیطان صفتان گرفتار نشوند که اگر به خدا متوسل شویم و دین او را یاری کنیم او یار و مدد کارمان خواهد شد (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ . محمد - 7) وآن وقت است که مکر شیطان صفتان ضعیف می گردد .( اِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا . نساء – 76 ) ومی توانیم بر توطئه آنان غالب شویم . ان شاء الله

نویسنده: محمد باروني
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
0
خدایا ما را از شر شیطان در امان بدار
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
0
مرگ بر شیطان صفتان که دین ما را نشانه رفته اند
اباذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
0
شیطان بزرگ امروز امریکاست
علی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
0
با اهانت و دعوا راه انداختن، کسی را نمی‌توان شیعه کرد
اگر در گذشته جهان اهل تسنن را علیه شیعه تحریک کرده و می‌شوارانیدند، امروزه شاهدیم که جریان‌هایی را در داخل جهان تشیع راه می‌اندازند و با توسل به تجهیزات ارتباطی و به ویژه در فضای مجازی، تلاش گسترده‌ای برای تحریک متعصابه، کور و جاهلانه دارند.

http://barooni.ir/
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴