پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۴۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
جوانی که ۶ سال قبل در جریان درگیری با جوان دیگری او را به قتل رسانده بود ۱۴ ثانیه بعد از آنکه به دار مجازات آویخته شده بود با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

جوانی که ۶ سال قبل در جریان درگیری با جوان دیگری او را به قتل رسانده بود ۱۴ ثانیه بعد از آنکه به دار مجازات آویخته شده بود با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش همشهری، 6 سال قبل درگيري بين 2جوان در يكي از روستاهاي اطراف كازرون رنگ خون به‌خود گرفت. در جريان اين درگيري يكي از طرفين با ضربات چاقو به قتل رسيد. به‌دنبال اين نزاع مرگبار متهم به قتل بازداشت و در دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شد. هرچند او مدعي بود ناخواسته مرتكب قتل شده است اما با اصرار اولياي دم براي مجازات او، قضات دادگاه حكم به قصاص وي دادند.

اين رأي در ديوان عالي كشور نيز تأييد و براي اجرا به واحد اجراي احكام دادگستري كازرون فرستاده شد. درحالي‌كه تلاش‌هاي جوان محكوم به قصاص و خانواده‌اش براي جلب رضايت اولياي دم بي‌نتيجه مانده بود او پاي چوبه دار رفت. خانواده مقتول اصرار داشتند كه قاتل پسرشان بايد قصاص شود. در چنين شرايطي طناب دار بر گردن قاتل انداخته و حكم اجرا شد اما درحالي‌كه جدال او با مرگ آغاز شده بود پدر و مادر مقتول اعلام كردند وي را بخشيده‌اند. به اين ترتيب قاتل از چوبه دار پايين كشيده شد و زندگي دوباره‌اي يافت.

مادر مقتول درباره انگيزه‌اش از بخشش قاتل گفت: او را به‌خاطر امام حسين(ع) بخشيدم. در آخرين لحظات چيزي در وجودم به من گفت كه بايد قاتل پسرم را ببخشم. به همين دليل فرياد زدم كه قاتل را بخشيدم و مسئولان هم قاتل را از بالاي دار پايين آوردند.

اكرمي، رئيس دادگستري كازرون هم در اين‌باره گفت: فرد قاتل 14ثانيه بالاي دار بود اما خانواده مقتول در اقدامي بزرگ او را بخشيدند. اميدوارم اين بخشش براي همه افراد جامعه پيامدهاي مثبتي داشته باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
1
1
باسلام
درود بر این خانواده بزرگ و رحمت بر آن مرحوم.
خداوند متعال اگر چه در قرآن قصاص را بیان فرمودند ولی در همان جا می فرمایند اگر عفو بخشش بشه نیکوتراست. اجرشان با خداوند متعال. بین مردم هم جهت این گذشت احترام خواهند داشت. به امید این که افراد تا جایی که می توانند ازهم گذشت نمایند.عزت زیاد
محسن تابنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
1
هدف از مجازات تنبیه مجرم است و مجددا هدف از بخشش هم ,دمیدن روح لطافت در وجود اوست
.هیچ فکر نکرده اید که با این روش بخشیدن,مجرم جری تر میشود و یا
اثرات روانی در بدن او می ماند که میتواند به مراتب خطرناک تر باشد ؟
پس اگر قرار است ببخشیم که دیگه نباید این اداها را دراورد
قران ما هم نگفته که اینجوری ببخشید
چون دیدم باب شده که پس از انداختن طناب دار می بخشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹