پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
فرماندار کازرون در جلسه تقدیر از خانواده حبیبی
جلسه تقدیر و تشکر از خانواده‌ای که از قصاص خون فرزند جوانشان گذشتند، صبح امروز پنجشنبه با حضور گرامی فرماندار کازرون، اکرمی رئیس دادگستری شهرستان کازرون و حجت الاسلام بهرامی امام جمعه بالاده و جمعی از ریش‌سفیدان و پیشکسوتان و معلمان و اساتید دانشگاه و مسئولین محلی در منزل ایشان در روستای دهپاگاه بخش جره و بالاده شهرستان کازرون برگزار گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما، در هفته گذشته خانواده حبیبی از اهالی روستای دهپاگاه بخش جره و بالاده هنگام قصاص قاتل فرزند جوانشان، با پا درمیانی عده‌ای از بزرگان فامیل و ریش سفیدان و معتمدین و خیرین، و به احترام ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان از حق خود مبنی بر قصاص فرزندشان گذشتند و قاتل را مورد عفو قرار دادند.

در همین رابطه صبح  پنجشنبه مورخه 20/09/1393 جلسه‌ای با حضور فرماندار و ریاست دادگستری شهرستان کازرون و نیز امام جمعه بالاده و تعدادی از مسئولین محلی و معتمدین و ریش سفیدان و فرهنگیان و دانشگاهیان، مراسم تجلیل و تقدیر و تشکر از این خانواده در روستای دهپاگاه برگزار گردید.

حمیدرضا گرامی فرماندار شهرستان کازرون در این جلسه ضمن تسلیت اربعین حسینی و سالگرد شهادت آیت اله دستغیب بیان داشت که: امروز در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به واسطه نیت خیرخواهانه خانواده حبیبی که برگرفته از فرمان الهی بود یک کار ارزشمند محقق گردید.

ایشان همچنین از مردم متدین و با اخلاص منطقه که در این عمل خیرخواهانه مشارک و وساطت نمودند تشکر کرد و از خانواده حبیبی نیز تشکر ویژه نمود.

گرامی ضمن آرزوی توفیق و موفقیت برای دولت اعتدال و امید، دین اسلام را دین شرافت، گذشت و مهربانی دانست و گفت: این عفو و گذشت خانواده حبیبی مصداق بارز اجرای فرامین الهی است و جلسه را جلسۀ خوبی‌ها و امربه معروف و نهی از منکر و برگ زرینی در روزگار و تاریخ ارزیابی کرد

ایشان در ادامه خاطر نشان نمود که با فرهنگ سازی مناسب و حاکمیت احکام الهی، انشاالله شاهد هیچگونه نزاع و ستیز نباشیم.

ایشان در پایان نعمت ولایت و رهبری را موجب امید و آرامش در جامعه دانست.

 

حجت الاسلام حسینعلی بهرامی امام جمعه بالاده نیز در این جلسه به استناد آیات قرآن بیان داشت که دنیا آموزشکده کرامت است و پروردگار عالم را بزرگ آموزگار کرامت و عفو معرفی نمود. ایشان در ادامه به این فرمایش امام علی(ع) اشاره نمود که عفو و گذشت تاج مکارم اخلاقی است و بهترین نیکی‌ها را عفو وگذشت دانست و گفت: عفو و گذشت از اخلاق کریمه انسان‌های بزرگ است.

حجت الاسلام بهرامی اهمیت دادن به بنیاد خانواده و تربیت دینی را عامل اصلی جلوگیری از جرائم در جامعه دانست و خطاب به دولتمردان گفت: با بسترسازی مناسب و ایجاد اشتغال و تخصسص بودجه‌های فرهنگی کافی سعی شود تا زمینه‌های وقوع جرم در جامعه پاک شود.

 

پدر و مادر مرحوم امیر حبیبی نیز بیان داشتند که ما با خدا معامله کردیم و در آستانه اربعین امام حسین (ع) به احترام خون شهدای کربلا از حق خود در مورد قصاص گذشتیم و امیدواریم خداوند سبحان هم ما را مورد لطف و عنایت همیشگی خود قرار دهد.

 

لازم به ذکر است که در سال 1387 درگیری و نزاع بین مرحوم امیر حبیبی و جوان دیگری به نام ف.ش، منجر به قتل امیر حبیبی فرزند حبیب گردید که در مراحل دادرسی باتوجه به اقرار متهم نهایتا حکم قصاص صادر و حکم پس از تایید دیوان عالی کشور قرار بود روز سه‌شنبه هفته گذشته به اجرا درآید که خانواده مقتول با توجه به تلاش و پادرمیانی چندساله متدیین و ریش سفیدان و معتمدین محلی و فامیل دو طرف و نیز به احترام ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع)، در پای چوبه دار و هنگام اجرای حکم از حق خود و قصاص گذشتند و ف. ش را مورد عفو قرار دادند.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹