پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳

 به گزارش دريافتي كازرون نما از روابط عمومی گروه کوهنوردی آزادگان سحرگاه روز جمعه سی ام آبان ماه سومین سال از دهه‌ی 90 با همت و میزبانی گروه کوهنوردی آزادگان و همکاری کارگروه دیده بان کوهستان هیئت کوهنوردی، اداره حفاظت محیط زیست ، مؤسسه طبیعت و سلامت ، گروههای کوهنوردی مهرگان ، پویا و سایر گروههای کوهنوردی ، دوچرخه سواری و انجمنهای طبیعت دوست شهرستان کازرون پارک کوهستانی تنگ تیکاب شاهد سیل پرشور مردمی بود که به عشق ایجاد طبیعتی پاک برای زندگی زیبا گرد هم آمده بودند و با کیسه های پلاستیکی در دست اقدام به برنامه ی پاک سازی محیط نمودند. این برنامه ی زیبای محیط زیستی در حدود ساعت 6:30 صبح در خنکایی صبح گاهی با صحبت های آقایان قدرت اله یدالهی ریاست محترم هیات کوهنوردی و مهندس جمال خداپرست رئیس اداره محیط زیست آغاز و بعد از اعلام برنامه و پذیرایی مختصر از همشهریان محترم و مشخص نمودن مسیر پاکسازی که از شرق تا غرب دامنه ضلع جنوبی کوه تنگ تیکاب را در بر میگرفت برنامه شروع گردید ، سپس سیل جمعیت همچون طبیبی برای طبیعت با دست خود شروع به مرهم نهادن بر زخم هایی کردند که برخی از انسان های نا آگاه بر دل آن زده اند. در همین ساعات بود که کیسه های زرد و مشکی رنگ زباله یکی پس از دیگری پر و در کنار ماشین حمل زباله ی شهرداری روی هم تلنبار می شدند، کم کم کوهی از زباله تشکیل شد و تقریبا همه مبهوت بودند که آیا واقعا این همه زباله را از یک منطقه ی بسیار کوچک جمع کرده اند .

در این برنامه روابط عمومی گروه آزادگان و مهرگان با ایجاد نمایشگاهی هر چند کوچک در معرفی رشته ورزشی و مفرح کوهنوردی و عکسهایی از صعودهای شاخص این گروه و همچنین گروه کوهنوردی پویا با ایجاد کمپ کودک در آموزش مسائل زیست محیطی به این همایش جذابیت خاصی بخشیدند، سپس سنگنوردان هم اقدام به برنامه ی صعود و فرود فنی از دیواره نمودند و با این حرکات زیبا تحسین حضار را برانگیختند.

 و اما در پایان برنامه تمامی حضار گرد هم جمع شدند و با آزاد سازی چند پرنده و گرفتن عکس دسته جمعی  و فیلم یادگاری، برنامه با شعار هماهنگ «طبیعت پاک ، زندگی زیبا» پایان یافت.



عکاس: سيدعباس موسوي كازروني
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
0
0
با سلام و تشکر از این گزارش.

برنامه پاک سازی طبیعت باید در همه جای ایران انجام بشه و از این بعد مردم شریف باید خودشان مواظب تمیزی طبیعت باشند که این طبیعت مدت کوتاهی به ما به امانت داده شده و باید آنرا تمیز و پاک به نسل بعد تحویل دهیم. من به شدت معتقدم که وقتی طبیعت جان دار را تمیز نگه داریم، طبیعت هم به ما روی خواهد کرد و بهترین زیباییش را جلوه خواهد کرد.
موفق باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
0
0
باسلام جراانتقادبنده رادرج نکردیدچون به مسولین برمیخوره
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
0
ممنون از تمام غیور مردان و زنان کازرون که انقدر به فرهنگ پاکیزگی شهر اهمیت میدن .امیدوارم روزی برسه که این فرهنگ فراگیر شود.
نظر شما
نام :
ایمیل :
نظر :
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.