پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
رئیس آبفای شهری کازرون با بیان اینکه ۸۰ درصد شبکه‌ آب‌رسانی شهر کازرون فرسوده است، گفت:
به گزارش کازرون نما؛عباس صمیمی با بیان اینکه در 10 سال گذشته به علت کاهش شدید بارش بیشتر شهرهای استان فارس با کمبود شدید آب مواجه شده است، اظهار کرد: با توجه به طول عمر شبکه‌ آب‌رسانی کازرون که به بیش از 60 سال پیش باز می‌گردد با هدر روی بالای آب در شبکه‌ آب‌رسانی روبه‌رو هستیم.


به گزارش کازرون نما؛عباس صمیمی با بیان اینکه در 10 سال گذشته به علت کاهش شدید بارش بیشتر شهرهای استان فارس با کمبود شدید آب مواجه شده است، اظهار کرد: با توجه به طول عمر شبکه‌ آب‌رسانی کازرون که به بیش از 60 سال پیش باز می‌گردد با هدر روی بالای آب در شبکه‌ آب‌رسانی روبه‌رو هستیم.

رئیس آبفای شهری کازرون گفت: به دلیل مشهود نبودن بحران آب در سنوات گذشته متأسفانه تا سال 92 هیچ گونه اعتباری به منظور نوسازی و اصلاح شبکه‌ آب‌رسانی در نظر گرفته نشده بود، در بودجه‌ 92 برای نخستین بار 200 میلیون تومان از منابع اعتبارات دولتی در کازرون به منظور اصلاح شبکه‌ آبرسانی تعیین شد.

وی خاطرنشان کرد: 90 میلیون تومان از این اعتبار تخصیص داده شده و با این میزان اعتبار 4 کیلومتر از بافت فرسوده‌ی شبکه‌ آب‌رسانی اصلاح و از مدار خارج شده است.

صمیمی با اشاره به تصویب بیش از 1 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آبرسانی در سال 93، بیان کرد: با توجه حساسیت و اهمیت صرفه‌جویی در منابع آبی امید است با پیگیری‌های فرماندار و نماینده‌ مردم در مجلس شورای اسلامی این اعتبارات تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه شبکه‌ آب‌رسانی شهر کازرون بیش از 500 کیلومتر است که 80 درصد از این شبکه فرسوده بوده و نیازمند اصلاح است، خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل اصلاح شبکه‌ آب‌رسانی کازرون نزدیک به 8 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

رئیس آبفای کازرون گفت: میانگین اتفاقات روزانه آب به طور متوسط 3 اتفاق پیش‌بینی شده است و این در حالی است که به دلیل فرسودگی شبکه‌ آب‌رسانی کازرون، در روز به طور میانگین 7 اتفاق گزارش می‌شود که برطرف کردن آن نیازمند اتلاف انرژی و نیروی انسانی و هزینه‌های بالایی است.

صمیمی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در مورد توسعه‌ شبکه‌ آب‌رسانی کازرون اظهار کرد: تصفیه خانه‌ کازرون در حال حاضر با اعتباری بیش از 7 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی 70 درصد تنها پروژه‌ تصفیه‌خانه فعال در استان است که برای تکمیل و بهره‌برداری به 10 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

رئیس آبفای کازرون از جمع‌آوری فاضلاب جنوب شهر کازرون با اعتباری بیش از 300 میلیون تومان از منابع اعتبارات استانی خبرداد و افزود: این پروژه بیش از 90 درصد پیشرفت دارد که با تکمیل آن در 1 ماه آینده مشکل فاضلاب خیابان‌های حافظ جنوبی و شهرک انتظام برطرف می‌شود.

وی گفت: با حفر یک حلقه چاه از منابع اعتبارات استانی و بودجه‌ 2 درصد نفت و گاز تعداد چاه‌های تأمین کننده‌ آب شرب کازرون به 16 عدد می‌رسد.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحیم زارع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
منبع خبر را درج کنید لطفا ۰با تشکر از همکاری شما نسبت به درج اخباررحیم زارع خبرنگار خبرگزاری بین المللی تسنیم در کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹