پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
فرماندار کازرون مطرح کرد:
به گزارش دریافتی کازرون نما، با حضور مسئول بنیاد نخبگان فارس ،فرماندار کازرون وجمعی از روسای دانشگاه ها ونخبگان شهرستان ،راهکارهای استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرستان کازرون بررسی شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، با حضور مسئول بنیاد نخبگان فارس ،فرماندار کازرون وجمعی از روسای دانشگاه ها ونخبگان شهرستان ،راهکارهای استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرستان کازرون بررسی شد.

فرماندار کازرون با بیان این که  راه اندازی شرکت های دانش بنیان وحمایت از نخبگان اقدام  موثری در جلوگیری از خروج نیروی متخصص از شهرستان است گفت: پژوهش درآمد زا است و شرکت های خصوصی با جذب افراد نخبه و نفرات برتر کنکور سراسری علاوه بر نگهداشتن آنان در شهرستان  می توانند موجب کارآفرینی و اشتغالزایی شوند .

حمیدرضا گرامی با بیان اینکه  شهرستان کازرون  درزمینه های مختلف از جمله گیاهان دارویی می تواند فعالیت کند گفت: برای ایجاد شرکت های دانش بنیان باید از بخش های خصوصی و جذب سرمایه گذار استفاده کرد. 

وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان و طرح های پژوهشی شهرستان کازرون باید بر اساس سند آمایش و پتانسیل های طبیعی از جمله صنایع دستی، گیاهان دارویی، سوغات و کشاورزی ایجاد شود تا برای شهرستان ارزش افزوده داشته باشد.

فرماندار کازرون با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص شهرستان کازرون اظهار کرد: راه اندازی شرکت های دانش بنیان در شهرستان کازرون زمینه ساز ارتباط و تعامل نخبگان با بخش صنعت است.

گرامی با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند کارآفرین باشند و اشتغال ایجاد کنند اضافه کرد: دانشگاه و صنعت نیازمند یک نهاد ارتباط دهنده از جمله پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان هستند.

وی  با بیان این که جهت گیری دولت تدبیر و امید و تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری نیز بر ایجاد شرکت های دانش بنیان است افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان متناسب با ظرفیت های استان مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

فرماندار شهرستان کازرون گفت:  بر اساس دستورالعمل وظرفیت سنجی ها شهرستان کازرون پتانسیل استقرار حداقل 30 شرکت دانش بنیان  را دارد که از این میان  دانشگاه آزاد اسلامی با راه اندازی  5 شرکت  دانش بنیان ، دانشگاه سلمان فارسی  در گرایشهای مهندسی 3 شرکت ودانشگاه پیام نور وعلمی کاربردی نیز هرکدام   با راه اندازی3 شرکت دانش بنیان توسط هیت علمی خود  گام نخست استقرار شرکت های دانش بنیان را در شهرستان برمی دارند.

گرامی از مسوولان ونخبگان شهرستان خواستار بازدید از شرکت های دانش بنیان و پارک فناوری سطح کشور به منظور الگو برداری صحیح وترسیم نقشه راه در شهرستان کازرون شد.

در ادامه مدیر مرکز نخبگان شهید فهمیده فارس در این نشست گفت: فارس بیشترین تعداد نخبگان و نیروهای علمی کشور پس از تهران را در اختیار دارد، و بیش از 2 هزار نفر از نخبگان در مرکز شهید فهمیده شناسایی و سازماندهی شده اند که می توانند نقش عمده ای در پیشرفت و شکوفایی استان و کشور ایفا کنند.

مظفر والی با بیان اینکه مرکز نخبگان شهید فهمیده بزرگ ترین شبکه نخبگان جنوب کشور را سازماندهی کرده و بزرگ ترین پردیس شرکت های دانش بنیان کشور را در فارس ایجاد کرده است، افزود: شناسایی، ارزیابی، رشد، هدایت، حمایت و تعامل با نخبگان، از جمله برنامه های این مرکز به منظور فراهم شدن شرایط مطلوب برای شکوفایی توانایی های نخبگان است.

وی با اشاره به توانایی های منحصر به فرد استان فارس در زمینه شرکت های دانش بنیان، خواستار اجرای طرح های بزرگ ملی در این استان به منظور بکارگیری بیشتر نخبگان شد.

وی با بیان اینکه دیدگاه جدید بنیاد ملی نخبگان به سمت توانمندسازی نخبگان و تولید ثروت از دانش تغییر کرده است، افزود: سیاست حال حاضر معاونت علمی و فناوری رییس جمهوروبنیاد ملی نخبگان سوق دادن نخبگان به سمت تاسیس شرکت های دانش بنیان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس  اظهار کرد: در یک سال اخیر با حمایتهای معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و پشتیبانی مقام معظم رهبری شاهد رشد و توسعه مطلوب فعالیتهای دانش بنیان و فعالیتهای متکی بر دانش بومی در کشور بودیم و انشاا...با توسعه و تداوم این حمایتها حجم وسیعی از فعالیتهای دانش بنیان بومی را در کشور شاهد خواهیم بود.

والی همچنین از آمادگی و حمایت کامل بنیاد نخبگان استان فارس برای معرفی متقاضیان راه اندازی شرکت های دانش بنیان به کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و مشاوره و راهنمایی افراد متقاضی خبر داد.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
0
لطفا اسم دانشگاه سلمان فارسی را از لیست شرکتها دانش بنیانتان خط بزنید که فعلا درگیر گرفتاریهای خودش است.... بعید نیست با ادامه این داستان حتی تعطیل هم شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳