پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
نماينده كازرون در مجلس:
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت نشان از جدیت و پشتکار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد، گفت: البته اکنون بیم آن وجود دارد که این طرح در نیمه راه با مشکلات مالی مواجه شود که امید است دولت اعتبارات لازم را برای ادامه راه در نظر بگیرد.
به گزارش كازرون نما، شاهین محمدصادقی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن طرح تحول نظام سلامت بعد از گذشت 3 ماه از زمان اجرای آن، افزود: شواهد حاکی از آن است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پشتیبانی دولت و مجلس توانسته این طرح بزرگ و ارزشمند را به خوبی اجرایی کند.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی،‌ با تاکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت طرحی قابل تعریف و تمجید است، یادآور شد: اجرای این طرح از دغدغه‌های افرادی بود که درگیر بیماری بوده و به شدت نگران تامین هزینه‌های درمان بودند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر جدیت و پشتکار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح تحول نظام سلامت، تصریح کرد: این طرح بعد از گذشت سه ماه با رضایتمندی چشمگیر مردم روبرو شد که امید است تا پایان، این رضایتمندی با اجرای درست و دقیق آن ادامه داشته باشد.
وی درباره برخی دغدغه‌ها نسبت به تامین مالی طرح تحول نظام سلامت ادامه داد:‌ اکنون بیم آن وجود دارد که این طرح در نیمه راه با مشکلات مالی مواجه شود و اینکه آیا دولت اعتبارات لازم را به اجرای این طرح در نظر می‌گیرد؟
محمدصادقی با تاکید بر ضرورت توجه به بحث بهداشت مردم، افزود: پیشگیری و بهداشت امری ضروری است که باید در طرح تحول سلامت بیشتر به آن پرداخته شود، در این میان لازم است اعتبارات لازم جهت پیشگیری بیش از گذشته مدنظر واقع شود.
نماینده مردم کازرون در مجلس نهم، درباره حمایت مجلس از اجرای طرح تحول سلامت، یادآور شد: مجلس حداکثر کار خود را انجام داده است و اکنون اعتباراتی که وزارت بهداشت از طریق یارانه و افزایش مالیات در دست دارد از حمایت‌های مجلس است از سویی دیگر مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همفکری‌های لازم را جهت اجرای درست طرح مذکور با وزیر بهداشت داشته‌ و بعد از این نیز این همفکری ادامه خواهد داشت.
وی درباره معضلات پیش‌روی طرح تجول نظام سلامت همچون کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم، تاکید کرد: بدون‌شک وزارتخانه باید زمینه حضور پزشکان در مناطق محروم را فراهم کند و با افزایش درآمدها و تصویب برخی مصوبات در کوتاه مدت امکان حضور متخصصان را در این مناطق ایجاد کنند، همچنین در درازمدت نیز برنامه و مصوباتی برای تربیت پزشکان متخصص برای حضور در مناطق محروم را داشته باشد تا در سال‌های آتی با کمبود پزشک مواجه نشویم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت اکنون مصوبه برای دریافت اعتبارات را در اختیار دارد که امید است تا این اعتبارات از سوی تیم اقتصادی دولت مانند بانک مرکزی، معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد تا این وزارتخانه بتواند به خوبی طرح‌های خود را اجرایی کند.
 
نویسنده: سرويس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲