پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
صبح امروز 28 اردیبهشت ماه با حضور رییس جمهور از 9 هنرمند در عرصه های مختلف هنری تجلیل شد و جایزه شهید آوینی به آنها اهدا شد، این در حالی بود که برخی از هنرمندان در این مراسم حضور نداشتند.

صبح امروز 28 اردیبهشت ماه با حضور رییس جمهور از 9 هنرمند در عرصه های مختلف هنری تجلیل شد و جایزه شهید آوینی به آنها اهدا شد، این در حالی بود که برخی از هنرمندان در این مراسم حضور نداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین علیزاده آهنگساز، محمدرضا اصلانی کارگردان و مستندساز، اسماعیل خلج نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و بازیگر، محمدمهدی انوشفر هنرمند رشته سفال و سرامیک، علی راهجیری خوشنویس، طاهر شیخ‌الحکمایی مجسمه‌ساز، عبدالله علیمراد کارگردان انیمیشین، ایرج کلانتری معمار و مصطفی اخواص هنرمند عرصه سوخت روی چوب صبح امروز 28 اردیبهشت‌ماه با حضور حسن روحانی رییس‌جمهوری در نهاد ریاست جمهوری تجلیل شدند.

در این مراسم عبدالله علیمراد، ایرج کلانتری، مصطفی اخواص و محمدمهدی انوشفر حضور نداشتند.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حاضران در مراسم بود که هنگام اهدای جوایز هنرمندان کنار رییس‌جمهوری قرار گرفته و جوایز هنرمندان را اهدا کرد.

طاهر شیخ الحکمایی در سال 1333 در کازرون متولد شد. او فارغ التحصیل در رشته مجسمه سازی است. عضویت در هیات علمی دانشگاه های هنر، عضویت در گروه های تجسمی و مجسمه سازی مراکزی مانند حوزه هنری و فرهنگستان هنر، تدریس در دانشگاه، ریاست هیات مدیره انجمن مجسمه سازان، داوری بی ینال های مختلف هنری و نیز برپایی نمایشگاه های متعدد از آثار حجمی در داخل و خارج از کشور در زمره فعالیت های این مجسمه ساز است. علاوه بر این، او موفق به کسب جوایز بسیاری برای ساخت و طراحی مجسمه های مختلف شده است.

شیخ الحکمایی در سمپوزیوم های مجسمه سازی خارجی حضور داشته و آثاری از جمله طراحی و اجرای تندیس «محبت» در لبنان، «بادگیر» در بحرین و «باب العشق» در دوبی را از خود به یادگار گذاشته است.

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷