پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۵۷۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
شهید میرشکاری متولد کازرون، قبل از شهادتش به من خبر داده بود که وقتی شهید میشه جسدش قابل شناسایی نیست گفته بود یه نشونه از بدنش بردارند تا بعد از شهادتش قابل شناسایی باشه، شهید میرشکاری شهید شد و جسدش با تعدادی دیگر از اجساد را داخل ماشین گذاشتم و به عقب بردم درحین رانندگی یاد آن جریانی افتادم که به من گفته بود که جسدش شناسایی نمی‌شه...

شهید میرشکاری متولد کازرون، قبل از شهادتش به من خبر داده بود که وقتی شهید میشه جسدش قابل شناسایی نیست گفته بود یه نشونه از بدنش بردارند تا بعد از شهادتش قابل شناسایی باشه، شهید میرشکاری شهید شد و جسدش با تعدادی دیگر از اجساد را داخل ماشین گذاشتم و به عقب بردم درحین رانندگی یاد آن جریانی افتادم که به من گفته بود که جسدش شناسایی نمی‌شه، پیش خودم گفتم اینکه جسدش شناسایی شده پس چطور میشه که حرف آن درست درنیومد در همین فکرها بودم که خمپاره ای به ماشین خورد نگاه که کردم دیدم اجساد شهدا متلاشی شده و قابل شناسایی نمی باشد همان طور که گفته بود از روی نشانی جسدش را شناسایی کردیم. این خاطره ای است که یکی از همرزمان شهید میرشکاری می‌گوید.

وقتي وارد گلزار شهداي کازرون شديم همه چيز عادي بود اما دلم آروم و قرار نداشت. مزار شهدا بصورت منظم و يکسان باز سازي شده بودند. احساس عجيبي داشتم ... يک حسي که نميتونم بيانش کنم.

روز بعد از يادواره شهداي کازرون قرار شد به همراه جمعي از حماسه سازان فتح سوسنگرد مزار شهداء را زيارت کنيم. زيارت قبور مطهر شهداء در کنار شهداي زنده حال و هواي قشنگي داره. رزمنده هاي ديروز، چشماي غريبشون خيس و قرمز شده بود. شايد خاطره همسنگرهاي قديم براشون زنده شده بود و شايد هم آتش يک آرزو، تو دلشون شعله مي کشيد.

بي اختيار شعر عليرضا غزوه تو ذهنم تکرار مي شد ...

گل اشکم شبي وا مي شد ايکاش شهادت قسمت ما مي شد ايکاش...

تو همين حال و هوا بودم که يک مرد، از اهالي کازرون اومد پيشم و از راز يکي از قبرها حرف زد... از مزاري که سنگ نداشت.

ديگه رمقي تو پاهاي من نمونده بود ولي با زحمت خودم رو رسوندم کنار مزار شهيد محمد حسين ميرشکاري.

دکتر پديدار (مسئول هيأت رزمندگان اسلام شهرستان كازرون) يکي از همرزم هاي شهيد براي ما گفت: محمد حسين وصيت کرده تا زماني که قبرستان بقيع مرمت نگرديده قبر مرا به حال خاکي بگذاريد...

نميدونم چي شد که حال همه تغيير کرد.

بياد قيصر ادبيات ايران افتادم که مي گفت:

چو گلدان خالي لب پنجره پر از خاطرات ترک خورده ايم ...

چند دقيقه بعد بدون برنامه ريزي قبلي، نواي زيارت عاشورا، جشنواره اشک و توسل بپا کرد ...

پديدار از تقواي شهيد ميرشکاري سخن گفت ... از دل پاکش ... و از پيکر بي سر شهيد. بله محمد حسين ميرشکاري پاسدار کازروني سپاه خميني(ره) سر بدار عاشقي سپرده بود تا بي سر و ساماني دين و ميهنش را نبينه ... وقتي فهميدم که معراج اون شهيد عمليات کربلاي 5 تو شلمچه بوده ديگه پرسشي تو ذهنم نموند...

کاش روزي برسد که بقيع مرمت گردد ... محمد جان حتماً آن روز براي مزارت سنگ تهيه خواهيم کرد ...

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
محمدحسین جان خوش به سعادتت که به قول فرمایشات امام راحل که می فرمودبادلی آرام وقلبی مطمین ازاین دنیاسفرمیکنم و...وهمه ماارزوی راه شیرین توراداریم ودرحال حاضر قبرستان بقیع زیارتگاه اشک دل ماست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
والا ای مطلبی را اولین بار تو شیرازه دیدیم حالا شما چه سر و سری داری که زدی بناد شهید دیگه خیلی جالبه
برادریک شهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
2
برای همه افراط وتفریط هایی که بانام شمایادرحق شماکردیم شرمندتم برادر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
2
شهید با تقوا و جوانمرد خوش به حالت
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
2
شهدا ما شرمنده ایم . از شما می خواهیم که ما را کمک کنید تا از این زندگی مادی خلاص شویم و چون شما به خدا توکل داشته باشیم . شهدا جدا التماس دعا داریم
پاسخ ها
کازرون دیار شیرمردان جنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
شهدا دیگه در این دنیای مادی نیستند که بتونند مثل شیر غرش کنند این ما انسان ها هستیم که باید از خودمان عمل برآید نه فقط بگیم شهدا شرمنده ایم و تو رو خدا دعامون کنید.مطمئن باشیم که اونا ما رو دعا میکنن و طلب خیر میکنن ولی وقتی عملی از ما بر نمیاد هیچ. مکه و کربلا شده سفر آرزوهامون ولی وقتی میریم کوله بار گناه وقتی برمیگردیم گناه دوبرابر شروع به زندگی مادی!
امام زمان هروز برامون دعا میکنن ولی ما کی حضرت رو میخوایم و صداش میزنیم! برادران خواهران ما باید از خودمون از نو شروع کنیم تو همین 15 سالگی 30 سالگی 50 یا 70 . باید آماده باشیم. انسان باشیم و به همه انسان ها و خواسته های معقولشون احترام بزاریم. انسان باشیم و به انسان احترام بزاریم به همه احترام بزاریم نه فقط اونی که کارش داریم به همه عشق بورزیم به همه به همه!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
0
0
جانم به فدای شهــــــــــــداء
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
خدا رحمتش کنه
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
شهید عزیزم بخدا قسم من هر گز دلاوریهای شمارااز یادنمیبرم وبه وصیت شما شهید ان ایمان دارم واحترام میگذارم،شفیع ما باش درروز قیامت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸