پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
مقام معظم رهبري پس از مراسم درختكاری:
جلو دست تطاولى كه دراز ميشود گاهى به فضاهاى سبز را، هم مردم و هم مسئولان بالخصوص بگيرند و نگذارند؛ چه جنگلهاى ما، چه مراتع ما و چه فضاهاى سبز شهرى و آنچه كه حول‌وحوش شهر هست
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌

اوّلاً از همه‌ى كسانى كه در زمينه‌ى گسترش فضاى سبز، در سطح كشور فعّاليّت دارند، بايستى ما تشكّر كنيم و به آنها خدا قوّتى بگوييم. ثانياً از همه‌ى مسئولان و همه‌ى آحاد مردم عزيزمان بخواهيم كه به مسئلهى فضاى سبز اهمّيّت بدهند و مانع بشوند از اينكه كشور و ملّت و زندگى مردم، از اين كمك الهى، از اين نعمت بزرگ پروردگار - كه عبارت است از گياه و درخت و مانند اينها - محروم بشود.

مسئله‌ى محيط زيست هم خيلى مهم است؛ اين قضيّه‌ى ريزگردها و غبارهايى كه مى‌آيد داخل كشور - كه آقاى وزير كشاورزى(۱) چند روز قبل از  اين به من گزارشى از اين مسئله و زيانهايى كه دارد، ميدادند - واقعاً مسئله‌ى بسيار مهمّى است؛ و جا دارد كه به صورت كلان، همه‌ى مسئولين كشور و همه‌ى بخشهاى مختلف دولت هماهنگى كنند، همكارى كنند، براى اينكه جلوى اين آسيب را بگيرند؛ آسيبهاى بزرگى را به كشور [وارد ميكند]. اخيراً هم يك گزارشى براى من فرستاده بودند راجع به همين ريزگردها كه گزارش هشدار دهنده‌اى است؛ لازم است كه به آن توجّه بشود.

 ما از مردم خواهش ميكنيم كه درخت را پاس بدارند و فضاى سبز را اهمّيّت بدهند. «هر ايرانى يك درخت» كه گفته ميشود و در زبانها هست، شعار خوبى است؛ سعى كنند در اين ايّام - كه ايّام درختكارى و فصل درختكارى است - هرچه ميتوانند [كاشت درخت را] افزايش بدهند. و جلو دست تطاولى كه دراز ميشود گاهى به فضاهاى سبز را، هم مردم و هم مسئولان بالخصوص بگيرند و نگذارند؛ چه جنگلهاى ما، چه مراتع ما و چه فضاهاى سبز شهرى و آنچه كه حول‌وحوش شهر هست؛ والّا اگر چنانچه شماها با قوّت و قدرت برخورد نكنيد، اين دامنه‌هاى البرز كه در تهران ملاحظه ميكنيد، تا آن بالابالاهاى آن آهن و سيمان خواهد شد؛ يعنى همين‌طور كسانى سوءاستفاده ميكنند. حالا اينكه شما ميگوييد كه نشستيد و روى اين مسئله برنامه‌ريزى كرديد، اين خيلى خوب است؛ منتها بايد در عمل به‌طور محسوس اين مشاهده بشود و انسان بداند كه واقعاً يك كار اساسى دارد انجام ميگيرد؛ ان‌شاءالله موفّق باشيد.
 
۱) آقاى محمود حجّتى‌
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
aoubqnqj
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
0
20
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸