پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
نایب‌رئیس مجلس در کازرون:
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در کازرون گفت: همه تحولات و هویت انقلاب اسلامی در تقابل با زیاده‌خواهی آمریکا و استکبار تعریف شده و جمهوری اسلامی برای دفاع از منافع کشور و رویارویی با نظام سلطه مطرح است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در کازرون گفت: همه تحولات و هویت انقلاب اسلامی در تقابل با زیاده‌خواهی آمریکا و استکبار تعریف شده و جمهوری اسلامی برای دفاع از منافع کشور و رویارویی با نظام سلطه مطرح است.

به گزارش کازرون نما،  حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه دوشنبه با حضور در جشن انقلاب اسلامی در این شهرستان، ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن 35امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت 11 شهید مبارزات  انقلاب اسلامی شهرستان، به مقایسه‌ای تطبیقی میان شرایط منطقه خاورمیانه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط فعلی پرداخت و اظهار کرد: در زمان شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی منطقه خاورمیانه ویژگی و شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خاصی داشت و آرامش و ثبات سیاسی در راستای اهداف جهان غرب حکم‌فرما بود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسلط امنیتی ایجادشده توسط رژیم پهلوی در راستای ایجاد خفقان در جامعه بیان کرد: در کشور ایران یک نظام پادشاهی در بالاترین سطح امنیتی و در ‌ظاهر با داشتن بالاترین قدرت نظامی و اقتصادی تشکیل شده و شاه با تشکیل نیروی نظامی مقتدر در ابعاد مختلف خود را به‌عنوان ژاندارم منطقه مطرح کرده بود.

ابوترابی‌فرد افزود: در شرایط سیاسی حاکم بر منطقه خاورمیانه در دهه 50، منافع آمریکا و غرب بدون هیچ هزینه‌ای با حضور مزدوران سرسپرده در منطقه تأمین شده بود و آمریکا برای تأمین امنیت مورد نظر خود در منطقه نیازی به حضور فیزیکی در منطقه نداشت.

وی گفت‌: در آستانه دهه 50 رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و همراهی حاکمان مزدور و خودفروخته منطقه در مدت 6 روز هم‌زمان کشورهای سوریه، لبنان و مصر را مورد تهاجم قرار داد‌ و مناطق عمده‌ای را به تصرف خود درآورد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت همه‌جانبه حکومت شاه از رژیم صهیونیستی اظهار کرد: متأسفانه پس از زمان کوتاهی کشورهای اسلامی منطقه بدون هیچ واکنشی طرح صلح و سازش با رژیم صهیونیستی را پذیرفتند.

ابوترابی‌فرد گفت: به‌برکت نظام جمهوری اسلامی کشور ایران که به‌عنوان ژاندارم منطقه و حامی اصلی منافع آمریکا مطرح بود، امروز به نقطه حرکت‌آفرین جریان عزت‌بخش نظام اسلامی در برابر سلطه تبدیل شده است.

وی افزود: بعد از گذشت 35 سال نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت در همه مناطق دنیا در برابر سلطه آمریکا ایستاده و منافع نامشروع آمریکا را در دنیای اسلام مورد تهدید قرار داده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت‌های اسلامی شکل‌گرفته در کشورهایی مانند اندونزی و ترکیه گفت: نظام جمهوری اسلامی با قدرت به یک نظام سیاسی جریان‌ساز و مخالف با استکبار تبدیل شده، به‌گونه‌ای که هویت نظام سیاسی در بسیاری از کشورهای منطقه تحت تأثیر انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: تبدیل شدن متحدان قدیمی آمریکا به متحدان استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجم نظامی صهیونیست برگرفته از انقلاب اسلامی و گسترش معنویت در منطقه است.

وی ضمن اشاره به انقلاب‌های شکل‌گرفته در کشورهای عربی گفت: برخوردهای سیاسی و مخالف سیاست‌های آمریکا در کشورهای عربی متأثر از نهضت اسلامی ملت ایران بوده چراکه سبب شکست آمریکا در منطقه، با وجود هزینه‌های فراوان برای تعویض حکومت‌ها و در اختیار داشتن آن‌ها، شده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به پیروزی حزب‌الله در جنگ 33روزه اشاره و بیان کرد: ابهت غرب و رژیم صهیونیستی در این نبرد شکسته شد و این  تحولات همگی ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد.

ابوترابی‌فرد گفت: امروز نقشه خاورمیانه و معادلات سیاسی حاکم بر منطقه ‌منطبق با خواسته ایران اسلامی شکل گرفته و آمریکا برای حفظ قدرت خود در منطقه میلیون‌ها دلار هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: همه تحولات و هویت انقلاب اسلامی در تقابل با زیاده‌خواهی آمریکا و استکبار تعریف شده و جمهوری اسلامی به‌عنوان حرکت مبتنی بر اراده کشورهای اسلامی برای دفاع از منافع کشور و رویارویی با نظام سلطه مطرح است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبری بر بیان شفاف مطالب، مطرح کردن مذاکرات در این شرایط را از موضع ضعف آمریکا دانست و اظهار کرد: آمریکا با اعمال تحریم‌های گسترده خواستار قرار دادن ایران در موضع ضعف بوده است.

وی تأکید کرد: اقتدار ملت ایران نشان داد که آمریکا قدرت تقابل با ‌نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

ابوترابی‌فرد دست‌یابی ایران به پیشرفت‌های علمی و نظامی را ثمره ایستادگی ملت ایران عنوان کرد و افزود: وحدت و همبستگی ملی ‌همراه با بصیرت و پیروی از ولایت فقیه، ‌ایران را در جایگاه برتر قرار داده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت: امروز به‌خلاف سال‌های دهه 60 و 70 ملت‌های منطقه در کنار ما هستند و معادلات سیاسی به‌نفع ایران در حال تغییر و شکل‌گیری است.

وی افزود: باید از بداخلاقی‌های سیاسی و نقدهای مبتنی بر هوی و هوس پرهیز کرده با پیوند میان قوا و حرکت در مسیر عقلانیت این جبهه محکم شکل گرفته را اقتدار بخشید.

ابوترابی‌فرد بر تعامل منطقی میان دولت و مجلس برای رفع نقاط ضعف تأکید کرد و گفت: همه مسئولان باید ‌زیر چتر رهبری به پیشرفت و توسعه ایران اسلامی کمک کنند.

وی ضرورت اصلی امروز را تبدیل شدن به قدرت اقتصادی بیان و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های اقتصادی ما باید به‌گونه‌ای تدوین شود که بر درآمدهای خام نفتی تکیه نداشته باشد بلکه باید بر زنجیره تولید و صنایع تبدیلی استوار گردد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی توجه به توسعه صادرات غیرنفتی را خواستار شد و افزود: فروش منابع ملی به‌صورت خام، شایسته ملت ایران نیست.

ابوترابی‌فرد گفت: تربیت نیروهای متخصص برای رسیدن به قدرت اقتصادی ضروری است.

وی به نقش کازرون در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با افزایش سطح کیفی و کمی محصولات و راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی باید زمینه را برای تولید ثروت در شهرستان و بهبود وضعیت اشتغال فراهم کرد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تولید ثروت در سایه توسعه صنعت محقق خواهد شد، بیان کرد: ارائه خدمات به صنایع تولیدی و به‌کارگیری نیروهای متخصص ‌کمک زیادی به توسعه شهرستان کازرون خواهد کرد.

وی با اشاره به پروژه در حال احداث سد نرگسی گفت: امید است راه‌اندازی‌ این پروژه سبب توسعه کشاورزی در شهرستان کازرون شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
منبع خبر
را ذکر کنید لطفا.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲