پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
به گزارش کازرون نما، آیت الله سید احمد خاتمی روزشنبه دربازدید از تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه آب استان بوشهر درمنطقه بوشیکان اعلام کرد: هزینه تمام شده هر مترمکعب آب شرب بدون محاسبه هزینه احداث تاسیسات اولیه 9 تا 10 هزار ریال است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مصرف بهینه آب در زندگی آن قدر مهم است که اسلام بر آن تاکیدها و سفارش های ویژه ای در قرآن دارد.

به گزارش  کازرون نما، آیت الله سید احمد خاتمی روزشنبه دربازدید از تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه آب استان بوشهر درمنطقه بوشیکان اعلام کرد: هزینه تمام شده هر مترمکعب آب شرب بدون محاسبه هزینه احداث تاسیسات اولیه 9 تا 10 هزار ریال است.

وی اضافه کرد: این درحالی است که مشترکان بابت مصرف هر متر مکعب آب یکهزارو 800 ریال پرداخت می کنند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ریخت و پاش های نادرستی درمصرف آب از جمله در هنگام وضو، غسل و شستن خودرو انجام می شود که این ها اسراف هایی است که در مرحله نخست حرام و در مرحله دوم با ادامه بی توجهی به آن به بحران آب در آینده منجر خواهد شد.

خاتمی بیان کرد: برای مقابله با بحران کم آبی هیچ راهی نداریم جز این که مردم صرفه جویی کنند و از آب به اندازه استفاده کنند در غیر این صورت مسوولان ناچار به جیره بندی آب می شوند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: جیره بندی آب مشکلش به مراتب زیاد است و بعد از جیره بندی کم آبی خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: انتظار از مردم این است که به دستور قرآن در این عرصه عمل و از اسراف پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با ارایه گزارشی از وضعیت منابع آبی این استان گفت: موضوع تامین آب شرب مردم استان بوشهر از بدو پیروزی انقلاب مورد توجه مسوولان نظام بوده است.

حیدر دهقانی افزود: 90درصد آب مصرفی مردم استان بوشهر از خطوط انتقال کوثر دراستان کهگیلویه و بویر احمد و خط سوم از چشمه ساسان کازرون فارس تامین می شود.

وی گفت: هم اکنون چندین طرح آبرسانی و احداث مخازن در استان بوشهر در دست اجراست و بزودی عملیات اجرایی چند طرح دیگر ازجمله احداث دو دستگاه آب شیرین کن در شهرهای کنگان و بوشهر آغاز خواهد شد.

دهقانی گفت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا و احداث آب شیرین کن ها مشکل تامین آب بخشی از استان بوشهر برطرف خواهد شد.

بخشی از آب شرب موردنیازاستان بوشهر از طریق خط آبرسانی از سرچشمه ساسان در شهرستان کازرون استان فارس تامین می شود که تصفیه خانه آن در منطقه بوشیکان این شهرستان احداث شده است


منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲