پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
امام جمعه کازرون:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: امروزه شکوه عزاداری امام حسین (ع) که دشمنان نسبت به شیعیان و اهل بیت رسول خدا (ص) اهانت می‌ورزند و مورد هجمه تبلیغاتی ناروای خود قرار می‌دهند، یک نمایش قدرت است.


خطیب نماز جمعه کازرون گفت: مجاهد انقلابی و یار و یاور رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری، حبیب‌الله عسگراولادی، 60 سال از عمرش را شبانه‌روز وقف انقلاب کرد و متحمل زندان و شکنجه‌های بسیار شد.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایشان در صحرای کربلا، اظهار داشت: فلسفه عزاداری به معنای این بوده که واقعه عاشورا مختص به زمان خاصی نیست، بنابراین باید با برگزاری عزاداری‌های باشکوه پیام آن حضرت را برای همیشه تاریخ در اذهان زنده نگاه داشت.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) درس عزت، سربلندی و احیای امر به معروف و نهی از منکر برای مسلمانان بود که در مقابل خوبی‌ها و بدی‌های روزگار بی‌تفاوت نباشند. 

امام جمعه کازرون با بیان اینکه بی‌تفاوتی در منطق امر به معروف و نهی از منکر قیام امام حسین (ع) جایگاهی ندارد، عنوان کرد: امام حسین (ع) با فدای جان مبارک خود دین اسلام را حفظ کرد و به مسلمانان عزت و سربلندی بخشید.

خرسند تصریح کرد: دایره امر به معروف و نهی از منکر دایره‌ای بسیار گسترده و وسیع بوده بنابراین در تمام شئونات زندگی از جمله فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید آن را مد نظر قرار داد.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: امروزه شکوه عزاداری امام حسین (ع) که دشمنان نسبت به شیعیان و اهل بیت رسول خدا (ص) اهانت می‌ورزند و مورد هجمه تبلیغاتی ناروای خود قرار می‌دهند، یک نمایش قدرت است.

خرسند به توجه هیئت‌های عزاداری و مداحان بر شکوه و عظمت و محتوای عزاداری از لحاظ رعایت نظم، نوحه‌خوانی، سخنرانی و برپایی نمادها به دور از خرافات تأکید کرد و ابراز داشت: سنت‌های محلی و روضه‌خوانی‌های منازل به ویژه در دهه نخست محرم و نیز در طول ماه محرم و صفر نباید کمرنگ و یا ترک شود.

وی، برگزاری روضه‌خوانی‌های منازل را یک سنت بسیار حسنه و دارای اثرات تربیتی بالا میان مسلمانان عنوان و اذعان داشت: این سنت باید با شکوه‌تر از سال‌های پیش در منازل توسط متدینان ادامه یابد.

امام جمعه کازرون به گوش فرا دادن عزاداران به منبر ابا عبدالله‌الحسین (ع) تأکید کرد و از مداحان اهل بیت (ع) خواست مردم را به گوش فرا دادن منبری جمع و زمان خاصی را برای این محافل قرار دهند تا در رسای امامت و نبوت سخن گفته شود.

خرسند بر اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا توسط عزاداران تأکید کرد و گفت: ابا عبدالله‌الحسین (ع) در ظهر عاشورا جنگ را تعطیل کرد و به نماز ایستاد.

وی در ادامه نیز از هیئت‌ها و خیمه‌های عزاداری خواست نظافت را رعایت کنند و جایگاهی را برای جمع‌آوری ظروف یک‌بار مصرف نذری خود قرار دهند تا چهره شهر شکل نامناسبی پیدا نکند.

خطیب نماز جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود شعار مرگ بر آمریکای مردم ایران در روز 13 آبان را نشان از بصیرت بالا و دشمن‌شناسی این ملت همیشه در صحنه عنوان کرد و افزود: ملت ایران نشان داد که با یک خنده دیپلماتیک فریب نمی‌خورد و عزت و افتخار خود را به برکت شعار «مرگ بر آمریکا»  می‌داند.

خرسند در پایان درگذشت مجاهد نستوه و یکی از چهره‌های بسیار خدوم نظام و انقلاب حاج حبیب‌الله عسگراولادی را به خانواده مکرم ایشان و مقام معظم رهبری تسلیت گفت و ابراز داشت: این مجاهد انقلابی و یار و یاور رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری 60 سال از عمر خود را شبانه‌روز وقف انقلاب کرد و متحمل زندان و شکنجه‌های بسیار شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹