پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
مدیر منابع طبیعی فارس:
مدیر کل منابع طبیعی فارس گفت: هجوم سوسک‌های چوب‌خوار به درختان بلوط کازرون سبب شده است ۵۰ درصد این درختان خشک و یا نیمه خشک شوند.

به گزارش کازرون‌نما به نقل از تسنیم؛ سید‌ کاظم بردبار اظهار کرد: سوسک‌های چوب‌خوار که به سبب خشکسالی‌های اخیر به درختان بلوط حمله‌ور شده‌اند عامل خشک شدن این درختان محسوب می‌شوند.

وی افزود: سوسک چوب‌خوار در تنه درختان بلوط کهنسال تخم گذاری می‌کند و پس از تبدیل شدن این تخم‌ها به لارو به سبب استفاده لارو از آب آوند‌های درختان بلوط، درختان خشک می‌شوند.

بردبار تصریح کرد : قطع درختان خشکیده، کاشت گل نرگس و گونه‌های گیاهی که کاشت آنها نیاز به شخم زدن ندارد از تدابیری است که برای جلوگیری از رشد و نمو سوسک‌های چوب‌خوار انجام می‌شود، چرا که شخم‌زدن جنگل‌ها سبب گسترش سوسک‌های چوب‌خوار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به جز خشک شدن درختان بلوط، رد شدن برخی طرح‌های عمرانی و کاوش‌های معدنی در میان جنگل‌ها از دیگر تهدیدات درختان منابع طبیعی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس اظهار کرد: تاکنون برای ساخت آزاد راه شیراز – اصفهان هزار و 700 درخت بلوط کهن سال جنگل‌های کامفیروز قطع شده است که از راه و شهرسازی تقاضای خسارت کرده‌ایم.

وی با اشاره به لازمه اجرا شدن طرح‌های حفاظت از درختان عرصه‌های منابع طبیعی، گفت: هم‌اکنون برای مقابله با تهدیدات عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها کارگروه‌هایی تشکیل شده و اعتباراتی نیز پیش‌بینی شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
0
0
چشم مسؤلان روشن.
همش بخاطر دلسوزی های شبانه روزی شونه. من موندم این همه تلاش می کنند چطور می خوان جوابگوی نکیر و منکر باشند. خدا بخواد پرز می کوبند تو مغزشون.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳