پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
امام جمعه موقت کازرون تاکید کرد
خطیب نماز جمعه موقت کازرون گفت: عید غدیر خم بهترین فرصت برای تبیین جایگاه والای رهبری و ولایت در جامعه به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی و پاسخگویی به شبهات ساخته شده است.

خطیب نماز جمعه موقت کازرون گفت: عید غدیر خم بهترین فرصت برای تبیین جایگاه والای رهبری و ولایت در جامعه به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی و پاسخگویی به شبهات ساخته شده است.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد جواد عزمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی داشت دوم آبان ماه و ۱۸ ماه ذی‌الحجه مصادف با عید غدیرخم (عید بزرگ ولایت و امامت) در سخنانی اظهار داشت: در عید سعید غدیرخم (عید ولایت) اتمام نعمت و اکمال دین از سوی خداوند توسط آخرین پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی (ص) پایان یافت.

وی افزود: با پایان گرفتن رسالت پیامبر بزرگوار اسلام لطف خداوند شامل حال بندگان و دوران دوازده امام پاک و معصوم آغاز شد.

امام جمعه موقت کازرون گفت: در ۱۸ ماه ذی‌الحجه پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) با حضور افزون بر ۸۰ هزار زن و مرد مسلمان در «سرزمین خم» با معرفی حضرت علی‌بن ابیطالب به عنوان جانشین و ولی امر مسلمانان حجت را به امر الهی بر همگان تمام کرد.

عزمی تصریح کرد: ابوبکر و عمر خلفای دوم و سوم مسلمانان نخستین کسانی بودند که در واقعه بزرگ غدیر با حضرت علی‌بن ابیطالب بیعت کرده و جانشینی و امامت آن حضرت را تبریک گفته‌اند.

وی ابراز داشت: بسیاری از صحابه پیامبر اسلام و دانشمندان و شاعران بزرگ آن زمان بر حقایق واقعه غدیر اذعان داشته‌اند، اما امروزه عده‌ای از روی تعصب چشم بر حقایق این واقعه بزرگ بسته‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه کازرون افزود: بر اساس آیات و روایات، خداوند کافران و نیز آنانی که مقابل رهبری و وحدت مسلمانان ایستادگی می‌کنند و واقعیت را وارونه جلوه می‌دهند، هدایت نمی‌کند.

عزمی در ادامه اذعان داشت: عید غدیر خم و ایام دهه ولایت و امامت بهترین فرصتی است که جایگاه والای رهبری و ولایت در جامعه به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی تبیین و به شبهاتی که در این زمینه ایجاد شده پاسخ داده شود.

وی در پایان از مسلمانان به ویژه شیعیان خواست عید سعید غدیر خم که عید ولایی و عید اکبر است با شکوه‌تر از سال‌های پیش جشن گرفته شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳