پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۵۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
امام جمعه کازرون:
به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامی‌داشت پنجم مرداد ماه سالروز تشکیل نماز جمعه و اقامه مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی در سال 1358 در سخنانی اظهار داشت: قرآن کریم نماز جمعه را ذکر خدا بیان می‌کند و در روایتی آمده هرکس سه جمعه از روی بی‌اعتنایی نماز جمعه را ترک کند خداوند بر قلب او مهر می‌زند.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: امروزه سنت اذان در جامعه ما کمرنگ شده و حتی در برخی مساجد مؤذن اذان نمی‌گوید و از رادیو استفاده می‌شود.

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت پنجم مرداد ماه سالروز تشکیل نماز جمعه به حکم حضرت امام (ره) و اقامه مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی در سال 1358 در سخنانی اظهار داشت: قرآن کریم نماز جمعه را ذکر خدا بیان می‌کند و در روایتی آمده هرکس سه جمعه از روی بی‌اعتنایی نماز جمعه را ترک کند خداوند بر قلب او مهر می‌زند.

وی افزود: حضور در نماز جمعه به اندازه‌ای اهمیت دارد که حتی زندانیانی که به خاطر قرض گرفتن به زندان افتاده‌اند باید به نماز جمعه آورده شوند و بعد از اقامه نماز آنان را به زندان برگردانند.

امام جمعه کازرون، اذان، زود رفتن به نماز جمعه و قرار گرفتن در صف اول جماعت را سه ویژگی اساسی مورد نیاز جامعه امروز عنوان کرد.

خرسند گفت: نماز جمعه یک تریبون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اعتقادی بوده که در آن بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی بیان شده و راه حل آن به گوش مسئولان رسانده می‌شود.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه فقط متعلق به امام جمعه نیست تصریح کرد: در این تریبون دعوت به اخوت و برادری و حل مشکلات مردم و امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌شود.

خطیب نماز جمعه کازرون ادامه داد: امام جمعه با دیگر افراد جامعه تفاوتی ندارد بنابراین باید از او انتقاد کرد و مسائل را با وی در میان گذاشت تا بهتر بتواند به وظایف خطیر خود عمل کند.

خرسند به نخستین اقامه نماز جمعه در سال 1358 با حکم حضرت امام (ره) در شهر کازرون اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر در پنچ شهر این شهرستان نماز جمعه باشکوه خاصی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه پیشین این شهر به برکت این تریبون هر کدام خدمات فراوانی را به جامعه اسلامی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

امام جمعه کازرون به فرا رسیدن روز قدس اشاره کرد و اذعان داشت: امروزه امت اسلامی در یک مرحله بسیار حساس قرار گرفته و هر روز شاهد فتنه‌هایی از سوی سازمان جاسوسی رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا در کشورهای مصر، سوریه، لبنان، عربستان و عراق هستیم.

خرسند از امت اسلامی خواست روز قدس امسال را باشکوه ویژه‌ای برگزار و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و ایادی آن را محکوم کنند.

وی قرار دادن حزب‌الله لبنان در لیست گروه تروریستی از سوی اتحادیه اروپا را مایه شرمساری برای کشورهای اروپایی دانست و افزود: این عمل به معنی چراغ سبز به اسرائیل و مجوز عبور جنایت بیشتر و جنگ‌طلبی این رژیم غاصب است.

امام جمعه کازرون همچنین در خطبه نخست به بیان منزلت شب قدر پرداخت و ابراز داشت: به فرموده قرآن عظمت لیالی قدر از هزار ماه بیشتر بوده و احیای آن از سنت اللهی است.

خرسند گفت: تمام فضایل در شب قدر جمع شده و دارای حقیقت باطنی است و باید تلاش کرد تا در حد توان خود آن را کشف کنیم.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون از برگزاری تشریفاتی مجالس ختم و فاتحه میت توسط بازماندگان و فخرورزی برگزاری این‌گونه مجالس انتقاد کرد و از مردم خواست دست از این‌گونه ختم‌های تشریفاتی و تبدیل قبرستان به نگارستان پرهیز کنند.

امام جمعه کازرون از شهرداری این شهر خواست در اسرع وقت قبرستان‌های این شهر را از آشفته بازار در بیاورد و ساماندهی کند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
کازرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
4
1
انشاالله شورای چهارم با رای اعتمادی که آقای موصلی بدهند حتما جهت تحقق برنامه پنج ساله که خود شهرداری تهیه کرده است شهر را به حالت مطلوب برسد.
پروژه های بزرگی در زمان مهندس موصلی طراحی و اجرا شده است که به امیدخدا و روحیه شهرندان و همت شورا تکمیل می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
چه ربطی به این خبر داشت؟
حق گو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
1
2
... و پروژه های بسیاری که نادیده گرفته شده است. شهردار باید بومی و اجرایی باشد نه سیاسی ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
شما تو این شهر مردین با این بومی بومی گفتن... اه اه ادم حالش به هم می خوره از این همه خود خواهی
کازرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
1
0
کجای این شهردار سیاسی است، بالفرض اینکه اصولگراست. تا حالا چه حرف سیاسی زده. تا حالا با مخالفاش جر و بحث کرده؟؟؟
موصلی بومیه. نم دونم!!! منظور شما از غیر بومی چیه؟؟ قرقیزستان!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴