پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۳۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
گزارش دوم کازرون‌نما از صف‌آرایی‌های انتخابات شورای اسلامی شهر کازرون
بانزدیک شدن به روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی شورای شهروروستا، جهت‌گیری‌های سیاسی، وضوح بیشتری می‌یابد و بدیهی است که شهرکازرون نیزبه دلیل فعالیت گروه‌های سیاسی گوناگون ازاین امر مستثنی نخواهدبود. روزهای گذشته اما، گروه‌های سیاسی وفعالان اجتماعی کازرون روزهای پرکار و پر سروصدایی راگذراندند و سرانجام هر کدام می توانستند، به ارائه فهرست انتخاباتی اقدام کردند.

به گزارش کازرون‌نما، با نزدیک شدن به روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی شورای شهر و روستا، جهت‌گیری‌های سیاسی، وضوح بیشتری می‌یابد و بدیهی است که شهر کازرون نیز به دلیل فعالیت گروه‌های سیاسی گوناگون از این امر مستثنی نخواهد بود. روزهای گذشته اما، گروه‌های سیاسی و فعالان اجتماعی کازرون روزهای پرکار و پر سر و صدایی را گذراندند و سرانجام هر کدام که می توانستند، به ارائه فهرست انتخاباتی اقدام کردند.

همان‌طور که پیش از این نیز کازرون‌نما در تحلیلی، مفصلا به بررسی آرایش‌های انتخاباتی پرداخته‌بود، گروه‌های سیاسی کازرون می‌بایست در این انتخابات، فهرست‌های خود را از میان موجودین انتخاب کنند و هر دو جریان با همه انشعابات‌شان فاقد برنامه‌ای اصولی در این عرصه بودند.

بر همین اساس پس از پایان مهلت ثبت‌نام، هر کدام از آن‌ها به بررسی و تدارک فهرست خود مشغول شدند. حزب مؤتلفه به دلیل مذکور، سختی فراوانی را در تهیه لیست خود متحمل شد اما در انتها توانست با ارائه فهرستی 13 نفره! جهت انتخابات شورای شهر با عنوان "پیروان امام و رهبری" و معرفی آقایان و خانم‌ها "علی‌اکبر فرشته‌حکمت، هوشنگ مرحمتی، جبار جهانبخشی، محمدامین مهرورز، وحید هنرمند، کاظم حمیده، پروانه رحیمی، سیده زهرا سجادی، ابوالقاسم داوودی نژاد، علی‌رضا نریمان، رضا زالزاده، محمدرضا دیوانی و رحمن سروآزاد" که بر اساس اولویت انتخاب تنظیم شده است، به تلاش خود پایان داد. تهیه‌ی این لیست حواشی متفاوتی داشت که از جمله آن می‌توان به نقش‌آفرینی پیمان‌کاران خیر در حمایت از این فهرست انتخاباتی اشاره نمود.

طیف جوان اصولگرایان نیز، پس از رایزنی های مختلف، به فهرستی هفت نفره دست یافتند. این گروه، ضمن ارایه‌ی اطلاعیه‌ای دلیل این انتخاب خود را شناخت و بررسی سوابق و توانمندی کلیه کاندیداها و بدور از در نظر گرفتن گرایشات سیاسی و جناحی و با در نظر گرفتن ویژگی های کاندیدای اصلح همچون تخصص، تعهد، توانمندی و کارآمدی در راستای آزادسازی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های شورای شهر و پیش‌برد خدمت رسانی و رشد و پیشرفت جامعه دانسته و آقایان "علی‌اکبر فرشته‌حکمت، جبار جهانبخشی، ابوالقاسم داوودی نژاد، رضا زالزاده، کاظم حمیده، امین مهرورز و خانم سیده زهرا سجادی " را معرفی نمودند.

جمعی دیگر از فعالان فرهنگی اجتماعی و اصول‌گرای کازرون که به "مجموعه شیفتگان ولایت عاشقان شهادت" معروف هستند و در انتخابات گذشته شورای شهر با عنوان "جوانان با صفای کازرونی" به حمایت از سه کاندیدای آن انتخابات پرداخته بودند نیز در این انتخابات حضوری جدی دارند. این افراد که این روزها خود را متصل به یکی از جریانات جدید سیاسی در سطح کشور معرفی می‌کنند، پس از پایان ثبت‌نام کاندیداها جلسات خود را با تعدادی از کاندیداها برقرار و به ارزیابی این افراد پرداختند؛ جلساتی که زمزمه‌های فراوانی را در مورد نحوه مواجهه و نوع سؤالات مطرح شده از کاندیداها بوجود آورد. این افراد پس از این جلسات آقایان "ابوالقاسم داوودی‌نژاد، حسین ارشادی، جبار جهانبخشی، کاظم حمیده، عبدالرضا یزدانی، محمدامین مهرورز، رحمن سروآزاد و خانم راحله نامداری" را به عنوان منتخبین خود معرفی نمودند.

اصلاح‌طلبان نیز که پس از اعلام تایید صلاحیت‌ها شاخص‌ترین کاندیدای خود را رد صلاحیت شده می‌دیدند با تجدید نظر هیأت نظارت استان به انتخابات بازگشتند اما از ارائه هرگونه فهرست انتخاباتی خودداری نمودند.

هیبت الله بهرام زاده اما خود به همراه سیدعبداله مکی دیگر کاندیدای انتخابات پیش رو، ائتلافی دو نفره را راه‌اندازی نمودند و به صورت مشترک به رقابت انتخاباتی وارد شدند.

سایر ائتلاف‌ها و فهرست‌های موجود را باید از خاستگاهی مستقل دانست. هرچند که شاید نام برخی از این افراد در برخی از فهرست‌های انتخاباتی باشد لکن وجه مشترک سیاسی خاصی در این افراد مشاهده نمی‌شود.

به عنوان مثال هوشنگ مرحمتی رییس 18 ساله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور فرهنگی امام جمعه محترم کازرون، به همراه رحمن سروآزاد ، علی‌رضا نریمان و پروانه رحیمی به ائتلافی چهار نفره دست زدند.

کاظم حمیده، وحید هنرمند و محمدرضا دیوانی که هم محله‌ای و ساکن محله علیاء می‌باشند، ائتلافی سه نفره تشکیل داده‌اند

حمیدرضا شهیدی‌یان و عبدالرضا یزدانی ائتلافی دو نفره و محسن قراچه زاده، عبدالمجید شیبانی و علی وزیری نیز ائتلافی سه نفره تشکیل داده اند که وجه اشتراک مورد اخیر ترك زبان بودن آن‌هاست.

نکته مهم اما در بررسی کلیه فهرست‌های انتخاباتی منتشر شده، لیست بودن آن‌هاست؛ بدین معنا که فرآیند شکل‌گیری این لیست‌ها، فرآیندی ائتلاف گونه و براساس مقتضیات کار گروهی نبوده است؛ چرا که اگر جز این بود می‌بایست برنامه‌های ائتلاف‌ها در زمینه های مختلف قابل ارزیابی باشد، امری که غایب بزرگ انتخابات پیش روست.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
saeed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
1
12
زنده باد جلودار
پیمان جنتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
2
2
این نظرنیازی به انتشار ندارد.
مدیریت کازرون نما لطفا توجه فرمایید:
زبان ترکی در ایران دارای دو شاخه عمده ترکی آذری و ترکی قشقایی می باشد که این دو گویش کاملا با هم متفاوت و دارای خواستگاه قومی و جغرافیایی متفاوتی می باشد، بر این اساس مردم ترک زبان استان های جنوب غربی و مرکزی از جمله استان فارس دارای زبان ترکی قشقایی می باشند نه آذری و این عزیزان جدا از اقوام آذری زبان می باشند، لذا کاندیدای ترک زبان کازرون آذری زبان نیستند، لطفا اصلاح بفرمایید.
مدیر پایگاه
با سلام و تشكر
اصلاح شد
ما را از تذكرات ديگر خود بي‌نصيب نگذاريد
موفق باشيد
كازرون نما
پاییز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
0
1
... زبانها بای بای
پاییز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
0
1
... اینقدر الکی برای خودت تبلیغ نکن شما بهتر ه به بچه داریت برسی بدت نیاد ولی تو مال این حرفها نیستی
دنیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
0
1
خانوم ز-ج فامیلاتو انقدر نفرست تو سایت واسه تبلیغ خودت تو از عهده شورا بر نمی امدی قبول کن دوستانه می گم
به خانم جلودار عزیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
0
0
سلام خانوم جلودار ببخشید ما دانشجو هایت بودیم همش از روی شیطنت بود اگر جسارتی شد ببخشید من خیلی خیلی دو ست دارم تازه بهت هم رای دادم خانم مهربون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۹
اذان صبح
۰۵:۱۰:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۳۴:۰۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۴۵
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۱۲