پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
وی با اشاره به گسل کازرون و رابطه با زلزله منطقه کاکی بوشهر نیز بیان کرد: گسل کازرون از یاسوج شروع و پس از عبور از نورآباد، کازرون و برازجان به سمت خلیج فارس و سپس عمان می رود که به گسل قطر - کازورن معروف است.
رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) از فعال تر بودن دو گسل در این استان نسبت به دیگر گسلهای فارس خبر داد.

طهمورث یوسفی با اشاره به زلزله خیز بودن استان فارس افزود: این استان یکی از استانها زلزله خیز کشور به شمار می رود به گونه ای که تعدادی گسل فعال در فارس وجود دارد.

وی بیان کرد: بخشهایی از شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق استان فارس بر روی گسل وجود دارد که به عنوان نمونه می توان به شهرستانهای کازرون، فیروزآباد، فراشبند، زرین دشت، لارستان و... که بر روی کمربند زلزله قرار گرفته اند، اشاره کرد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) در خصوص گسلهای فعال در استان فارس نیز گت: گسل کازورن که به گسل قطر کازرون معروف است و گسل منطقه کوهمره سرخی از جمله گسلهای استان به شمار می روند که نسبت  به دیگر گسلها فعال ترند.

وی با اشاره به گسل کازرون و رابطه با زلزله منطقه کاکی بوشهر نیز بیان کرد: گسل کازرون از یاسوج شروع و پس از عبور از نورآباد، کازرون و برازجان به سمت خلیج فارس و سپس عمان می رود که به گسل قطر - کازورن معروف است.

یوسفی با بیان اینکه زلزله بوشهر مربوط به فعال شدن گسل مذکور بوده، اظهار داشت: این گسل در جنوب شرقی گسل برازجان که مربوط به گسل کازرون - قطر است وجود داشته البته این گسل ادامه گسل کازورن است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مقاوم سازی منازل مسکونی گفت: یکی از دلایل اصلی وارد شدن خسارت زیاد در منطقه کاکی بوشهر مربوط به وجود منازل مسکونی با گچ و سنگ بوده که این امر خسارات زیادی را وارد کرده است.

وی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه زلزله بر روی گسلهای فعال رخ می دهد، یادآور شد: زلزله یک بلای طبیعی نیست بلکه یک حادثه طبیعی است و در برخی از مواقع ابتدای فصول سرد و گرم و زمانی که آب و هوا تغییر می دهد، بروز پیدا می کند.

یوسفی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی منازل مسکونی گفت: سال گذشته شاهد وقوع زلزله ای به قدرت 6.1 ریشتر در شهرستان کازرون بودیم که با توجه به رعایت اصول فنی و مهندسی در منازل کمترین خسارت را شاهد بودیم.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) اظهار داشت:در این راستا باید در ساخت و سازهای جدید رعایت اصول فنی و مهندسی را در دستور کار قرار داد و به این موضوع توجه ویژه ای کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
2
4
پس هرچی شر و بدبختیه ازکازرون بلند میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
حالا بخندیم یا گریه کنیم؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
دقیقاً
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸