کد خبر: ۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار:۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
رئیس بهزیستی کازرون مطرح کرد؛
محیط شهری نامناسب نابینایان رادر استفاده ازفضاهای عمومی محروم کرد
کازرون نما- رئیس اداره بهزیستی شهرستان کازرون گفت: نامناسب بودن محیط شهری، نابینایان و کم بینایان را در استفاده از فضاهای عمومی محروم کرده است.
به گزارش کازرون نما، علی اسپرغم در همایش روز جهانی عصای سفید ضمن تبریک این روز به روشندلان، گفت: اشتغال، مسائل فرهنگی و حضور فعال در جامعه از مهمترین مشکلات جامعه نابینایان است مسئولان دستگاه‌های اجرایی به صورت ویژه پیگیر مشکلات روشندلان باشند.

وی با تاکید بر حضور مستقل نابینایان و کم بینایان در جامعه، گفت: نامناسب بودن محیط شهری نابینایان و کم بینایان را در استفاده از فضاهای عمومی مانند خیابان‌ها، پارک‌ها، ادرات و… و حضور این عزیزان را در جامعه کم رنگ و دوری گزیدن آنان از اجتماع را ترغیب کرده است.

اسپرغم افزود: لازمه این موضوع فراهم کردن بسترهای اجتماعی و رفع موانع لازمه حضور افراد دارای معلولیت درجامعه است که این مسئله جزو دغدغه‌های اصلی اداره بهزیستی محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی کازرون ادامه داد: در سال‌های اخیر اقدامات مهمی در این زمینه در کشور صورت گرفته که از جمله می‌توان به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان، تشکیل کمیته مناسب‌سازی در سطح ملی و استانی وشهرستانی، شناسایی و جذب معلولان بینایی و برنامه‌ریزی به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی آنان در تمام زمینه‌ها، آموزش خط بریل، ارائه نوارهای کمک آموزشی برای نابینایان، حمایت از نابینایان و کم بینایان در راستای ارتقای سطح تحصیلی و … اشاره کرد ولی اقدامات مذکور با توجه به مسائل و مشکلات این قشر از جامعه نیازمند به برنامه‌ریزی‌های اساسی و همه‌جانبه از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی است.

در این نشست صمیمی جمعی از افراد نابیناو کم بینا به نمایندگی از جامعه نابینایان و کم بینایان به بیان مشکلات این افراد پرداختند و در آخر از روشندلان تحت پوشش به پاس قدردانی از خدمات ارزنده و تلاش‌های سازنده این عزیزان وخیرین با اهدا لوح و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.