کد خبر: ۱۹۰۵۳
تاریخ انتشار:۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
به مناسبت هجده سالگی شهرسبز
معلوم نیست تا کی دوام بیاوریم
ما با احساس مسئولیت در قبال مسائل فرهنگی، دینی و انقلابی پا به این عرصه گذاشتیم و می‌خواستیم آمر به معروف و ناهی از منکر خوبی باشیم و در برابر بدی‌ها ، کژی‌ها ، پلشتی‌ها، تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها، رابطه‌بازی‌ها و رانت‌خواری‌ها، فسادها و مدیریت‌های نالایق و ناتوان و ... منتقدی قاطع و در عین حال مطالبه‌گری راسخ باشیم.


ابتدا لازم می‌دانم از همه‌ی دوستان و عزیزانی که از آغاز فعالیت این نشریه با توجه به اهداف آن، با همکاری صادقانه و بدون چشم‌داشت مادی، ما  را تا به امروز همراهی کرده و یاری دادند-مدیران،نویسندگان،خبرنگاران وعکاسان - کمال تقدیر و تشکر را بنمایم.

ما با احساس مسئولیت در قبال مسائل فرهنگی، دینی و انقلابی پا به این عرصه گذاشتیم و می‌خواستیم آمر به معروف و ناهی از منکر خوبی باشیم و در برابر بدی‌ها ، کژی‌ها ، پلشتی‌ها، تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها، رابطه‌بازی‌ها و رانت‌خواری‌ها، فسادها و مدیریت‌های نالایق و ناتوان و ... منتقدی قاطع و در عین حال مطالبه‌گری راسخ بوده و در فرهنگ و نهادینه شدن انتقادهای به‌جا و سازنده و مطالبه‌گرهای معقول در جامعه‌ی اسلامی سهیم باشیم. ولی بعد از هفده سال فراز و فرودها، نامهربانی‌ها،عدم انتقاد پذیری بعضی مسئولین ، تنگ‌نظری‌های جناحی و   تبعیض و بی‌عدالتی‌ها از جانب برخی مسئولان بالادستی از یک طرف و مستقل بودن و عدم وابستگی و معامله‌گری با معامله‌گران عرصه‌ی ریاست، سیاست و سرمایه و عدم توانایی لازم مالی خودمان و بالا رفتن بیحساب و کتاب هزینه‌ها از طرف دیگر، امروز باید اقرار کنیم که درراه اهداف اولیه، قدم‌های ما بسیار کوچک بوده است و تا دست یافتن به آن اهداف فاصله‌ی زیادی داریم. اما با انگیزه‌ی انقلابی و توکل الهی تا اینجا ادامه داده و سعی مان بوده که متوقف نشویم.

و اما مشکلات و تنگناهای اقتصادی و مالی این دو- سه سال اخیر به دنبال آن همه فساد اداری و خیانت، اختلاس و رانت‌خواری برخی مسئولین خائن و سوء‌استفاده‌کنندگان از ارز دولتی به بهانه‌ی واردات و صادرات از جمله واردات کاغذ که صدها تن و صدها کامیون آن از گمرک با آن همه ترفندهای امنیتی و دوربین‌ها و ثبت مشخصات و ... خارج و بعد گفته می‌شود که گم شده‌اند و هر روز بازار کاغذ داغ و داغ‌تر می‌شود، تا بالاخره بعد از ماه‌ها بعضی انبار احتکار کاغذ کشف و  سلطان کاغذ هم دستگیر می‌شود.

از بعد از این خبرهای چندش‌آور و دون شأن دولت جمهوری اسلامی آن هم تدبیر و امید، هنوز ما شاهد گران و گران‌تر شدن کاغذ و زینگ و ملزومات چاپ هستیم، هزینه‌های رسانه‌ی مکتوب سنگین‌تر و درآمدها ناچیزتر می‌گردد و فشار آن بر گُرده‌ی روزنامه‌نگاران و مطبوعات و بیشتر مطبوعات محلی می‌باشد، به طوری که برخی تعطیل و یا با کاهش تیراژ و تقلیل صفحات و قطعات مواجه هستند و بعضاً از کاغذ تحریر و سفید به کاغذ کاهی، از چهار رنگ به سیاه و سفید و یا به قطع کوچکتر تغییر وضعیت داده‌اند.

و امروز بسیار متأسفیم که این وضع آشفته گرانی و بالا رفتن هزینه‌ها و کاهش درآمدها، موجب شده تا هفته‌نامه‌ی وزین "سلمان" اولین نشریه‌ی مکتوب کازرون که باعث افتخار بود، متوقف شود و اگر وضع به همین صورت ادامه یابد. هفته‌نامه شهرسبز هم که قبلاً مجبور به تعطیلی دفاتر کازرون و شیراز شده و الآن با کمترین ظرفیت ادامه دارد  معلوم نیست  تا کی دوام بیاورد. در پایان امید است به فضل الهی و توجهات ولی‌عصر (عج) هرچه زودتر شر استکبار از سر ملت‌ها و شر خائنین داخلی، اختلاس‌گران و رانت‌خواران و حامیان آنان در دولت‌ها از ملت شریف ایران دفع گردد و شاهد پیروزی و بهروزی و ترقی و تعالی بیشتر باشیم.

هفته نامه شهرسبز، شماره ۵۰۵، ۲۵ شهریور ۱۳۹۹