کد خبر: ۱۸۵۴۲
تاریخ انتشار:۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون:
غربالگری 80 درصد جمعیت کازرون از نظر ابتلا به کرونا
به گزارش کازرون نما؛ انجام غربالگری ۱۷۲ هزار و ۶۸۴  نفر جمعیت شهرستان نسبت به کرونا تا پایان هفته اول فروردین سال جاری/ شهروندان ضمن پاسخگویی به تماس های 4030 ، خود نیز به سامانه http://salamat.gov.ir مراجعه کنند.
به گزارش کازرون نما؛ رییس شبکه  بهداشت و درمان کازرون  با تاکید بر پرهیز از آمد و شدهای غیر ضروریگفت: نیروهای مراقبت بهداشت و سلامت در این شهرستان آماده  پاسخگویی به شهروندان  از طریق  تلفن ۴۰۳۰ هستند.

معاون بهداشت  شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون نیز  از انجام غربالگری ۱۷۲ هزار و ۶۸۴  نفر جمعیت شهرستان نسبت به کرونا تا پایان هفته اول فروردین سال جاری خبر داد.

زهرا طهماسبی با اشاره به لزوم اجرای طرح ملی غربالگری کرونا برای تمام افراد خانوار و ثبت در سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب)، گفت: غربالگری کرونا  برای ۸۰ درصد از کل تعداد جمعیت ۲۱۶ هزار و ۸۰۴  نفری شهرستان از سوی مراقبان سلامت و بهورزان انجام و آموزش های پیشگیری و مقابله با این بیماری نیز به این جمعیت ارایه و در سامانه سیب ثبت شده است.

او افزود: این طرح از هفته پایانی اسفند سال گذشته آغاز شد و مراقبان سلامت و بهورزان در ساعات اداری و غیر اداری و ایام تعطیل نسبت به غربالگری کرونا برای سرپرست و افراد خانوار تحت پوشش خود اقدام کردند.

طهماسبی با بیان اینکه غربالگری کرونا برای سرپرست و افراد خانوار انجام می شود، اضافه کرد: در شهرستان کازرون از کل تعداد ۵۶ هزار و ۶۰۷  نفر سرپرست خانوار تا کنون برای ۴۸ هزار و ۴۸۵  نفر، غربالگری کرونا انجام و میزان غربالگری هر دو شاخص سرپرست و افراد خانوار در ۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی این شهرستان، به ۱۰۰ درصد ارتقا یافته است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون ضمن قدردانی از تلاش اعضای تیم سلامت در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، به شهروندان توصیه کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضمن در خانه ماندن و پاسخ به تماس های تلفنی سامانه ۴۰۳۰ در خصوص غربالگری ، برای ارزیابی سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به آدرس http://salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات درخواستی و آگاهی از وضعیت سلامت خود اقدام کنند.

با شناسایی ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان در این استان به  ۶۶۹ نفر افزایش یافت.تاکنون ۲۷ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. همچنین ۲۵۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۰۲ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.




http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18542 :لینک این خبر جهت کپی