کد خبر: ۱۸۲۵۵
تاریخ انتشار:۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
امام جمعه کازرون:
در انتخابات نه از کسی حمایت می کنم و نه می توانم حمایت کنم /شهر خانه ای مشترک برای همه ماست
به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام صباحی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کازرون ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به خطبه نمازجمعه مقام معظم رهبری در هفته گذشته اظهار داشت: همت ملت عزیز ایران باید قوی شدن باشد که اقتدار لازمه بقا در نظام جهانی است و اقتدار درون‌زا باید متکی بر همان ملت و بی نیازی از دیگر کشورها را به همراه داشته باشد.



امام جمعه کازرون گفت: همت ملت ایران باید قوی شدن باشد زیرا اقتدار لازمه بقا در نظام جهانی است.

به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کازرون ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به خطبه نمازجمعه مقام معظم رهبری در هفته گذشته اظهار داشت: همت ملت عزیز ایران باید قوی شدن باشد که اقتدار لازمه بقا در نظام جهانی است و اقتدار درون‌زا باید متکی بر همان ملت و بی نیازی از دیگر کشورها را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقتدار باید در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و علمی رخ دهد، افزود: یا باید وابسته به دیگران باشیم یا اینکه از درون قوی شویم. مسیر پیش روی مسئولان و مردم بر قوت و عظمت ملت ایران است و قوی بودن یک جامعه یا فرد وقتی است که از چنان قدرتی برخوردار باشد که خودش حرف آخر را بزند و تعیین کننده باشد.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به عبارت رزمندگان بدون مرز در بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: این عبارت جدیدی در ادبیات جبهه مقاومت است. یعنی اینکه برای دفاع از حریم مقدس و کرامت انسانی، در هر جایی از جهان جبهه مقاومت اسلامی نقش و وظیفه خود را ایفا می‌کند و مردم آزاده منطقه و جهان فارغ از هر نژاد و قومیت و مذهبی تحت حمایت جبهه مقاومت هستند.

صباحی یکی از آثار شهادت شهید سلیمانی را راهپیمایی خودجوش امروز مردم عراق برشمرد و افزود: در این راهپیمایی خودجوش خواسته مردم عراق خروج آمریکا از کشورشان است که نمایندگان و مسئولان این کشور به همراه مردم در راهپیمایی شرکت کردند. راهپیمایی قبلی مردم عراق در سال ۱۹۲۰ میلادی برای خروج اشغالگران انگلیسی بود و این دومین بیداری در پی شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

امام جمعه کازرون با اشاره به موضوع تأیید و رد صلاحیت نامزدهای انتخابات پیش‌رو گفت: رد صلاحیت برای یک نفر به معنای جرم نیست که اگر بود، فرد مجرم است و باید در دادگاه محاکمه می‌شد بلکه موضوع تأیید صلاحیت است نه دادگاه جرایم. ممکن است فردی در یک زمینه تأیید و در موضوع دیگری تأیید صلاحیت نشود.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان برای این کار کاملاً بی طرفانه، موشکافانه و خبره است و تجربه بالایی در این چندین سال دارند. کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز محترمند و در مناصب دیگر مسئولیت پیدا خواهند کرد.

خطیب جمعه کازرون با تاکید بر اینکه نه از کسی حمایت می‌کنم و نه می‌توانم حمایت کنم، اظهار داشت: من نیز همچون دیگران یک رأی دارم و اگر عزیزی رفتار من را خلاف این متوجه می‌شود به بنده گوشزد کند.

وی ادامه داد: انسان در برابر رأیی که می‌دهد، در مقابل خدا مسئول است و در اقداماتی که فرد منتخب انجام می‌دهد، شریک است. ملت هوشیار ایران باید دقت کنند که در بین متخصصان، متدین‌ها را انتخاب کنند زیرا دین و تدین مانع از وابستگی می‌شود.

صباحی با اشاره به انتخاب شهردار کازرون گفت: تشکر می‌کنیم از شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار، که انتخاب مهمی است. شهر خانه مشترکی برای همه ماست. به انتخاب شورای شهر احترام گذاشته و کاملاً حمایت می‌کنیم که نتیجه این همدلی ساخت شهری آباد برای مردم کازرون باشد.

وی با توجه به موقعیت گردشگری کازرون و نزدیکی عید و زمان مسافرت گفت: از شهردار و بانک‌های محترم تقاضا داریم که وضعیت سوختگی بانک‌ها را ساماندهی کنند و از وسایل و پارچه‌های نامناسب برای پوشاندن ساختمان‌ها استفاده نشود و ظاهر ساختمان‌ها به گونه‌ای مناسب تغییر کند.