کد خبر: ۱۸۱۸۴
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
نشر کتاب:
رمان "آفتاب در سایه" اثر نویسنده فقید کازرونی منتشر شد
رمان "آفتاب در سایه" اثر جاودانه دیگری از مرحوم "محمدعلی فرشته حکمت"، نویسنده و ادیب کازرونی، توسط انشارات مروارید و به کوشش دکتر فرشاد فرشته حکمت منتشر شد.

به گزارش کازرون نما، این رمان با ارایه خوانشی که اهمیت آن به ویژه برای خوانندگانی که ریشه ی شجره‌ی خانوادگی خود را منسوب به (مولانا محمدقاسم هندوشاهی استرآبادی) حکیم بلند آوازه و مولف تاریخ مشهور فرشته می دانند، قطعا کتابی دلنشین و تحسین برانگیز است.

نویسنده "آفتاب در سایه" با مدنظر قراردادن کلیه جوانب امر، کوشیده است با ارایه متنی جذاب و خلاقانه، خواننده را در مواجهه مستقیم با کل اثر که یک تاویل تشریحی است قرارداده و او را به مداقه و امعان نظر در رابطه با پی بست های زبان شناسانه ای که به متن اعتبار می بخشد وا دارد.

نثر کتاب گاه پیچیده و بلند و گاه شاعرانه و دارای بارهای کلامی بدیعی است که منطق نثر را در کل متن متبلور می سازد و این همه ناشی از این واقعیت است که تمام مفاهیم توصیفی و تمام معانی واژگانی و حتی بیان نحوی واسازی و بیان فکنی شده و با منطقی که نویسنده پیش می کشد به عنوان شکلی از تبار شناسی قابل بیان است.

رمان

رمان آفتاب در سایه اثر جاودانه زنده یاد استاد محمدعلی فرشته حکمت به کوشش فرزند ایشان دکتر فرشاد فرشته حکمت در قطع رقعی و 345 صفحه توسط انتشارات مروارید منتشر و چاپ اول آن با قیمت 580.000 ریال به علاقمندان فرهنگ و ادب ایران زمین عرضه شده است.

گفتنی است: مرحوم استاد محمدعلی فرشته حکمت چهره برجسته فرهنگ و ادب کازرون اول مهرماه 1397 پس از عمری خدمت در راه اعتلای فرهنگ و ادب ایران زمین دیده از جهان فرو بست.

رمان

تاکنون کتاب هایی همچون "اقتباس در سینما"، "شستشو در باد"، "گرازها"(رمان) و چند مجموعه داستان کوتاه در این سال ها از ایشان منتشر شده است؛ که از این میان، رمان گرازها مشهورترین اثر این چهره فقید ادبی و هنری که سال گذشته به چاپ دوم رسیده، با هدف معرفی دریاچه پریشان کازرون نگاشته شده است.