کد خبر: ۱۷۹۷۹
تاریخ انتشار:۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
از سوی مرکز مدیریت راه های استان فارس اعلام شد:
محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروز 98 در محورهای فارس و کازرون
در آستانه تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها و تردد در جاده‌های کشور، ممنوعیت‌های ترافیکی از روز شنبه 25 اسفندماه تا پایان روز شنبه 17 فروردین ماه 98 در تمامی جاده‌های کشور و از جمله محورهای مواصلاتی استان فارس اعمال خواهد شد.

به گزارش کازرون نما به نقل از مرکز مدیریت راه های استان فارس، محدودیت تردد در محورهای استان فارس و نیز محورهای منتهی به شهرستان کازرون بدین شرح می‌باشد:

 

محدودیت های کلی:

1- عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه ها و محورهایی که ضرورت ایجاد کند ممنوع می باشد.

2- در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعلام می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

3- تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ 13 فروردین 98 در کلیه محورهای برون شهری ممنوع می باشد

 محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروز 98 در محورهای فارس و کازرون

محدودیت های محوری:

1- محور بوشهر- شیراز: تردد انواع تریلر و کامیون در ساعات و تاریخ های ذیل در این محور ممنوع می باشد.

از ساعت 7 تا 24 تاریخ های 28 و 29 اسفند ماه

از ساعت 7 تا 24 تاریخ های 4 و 12 و 15 و 16 فروردین 98

2- محور شیراز – نورآباد – گچساران و محور شیراز – کازرون – بوشهر و بالعکس: تردد انواع تریلر و کامیون در ساعات و تاریخ های ذیل در محورهای فوق ممنوع می باشد.

از ساعت 7 تا 24 تاریخ های 28 و 29 اسفندماه

از ساعت 7 تا 24 تاریخ های 4 و 12 و 15 و 16 فروردین 98

 

محدودیت های محمولات ترافیکی:

1- حمل و نقل محمولات ترفیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت 7 صبح روز شنبه 25 اسفند تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه 5 فروردین 98 و همچنین از ساعت 7 صبح روز پنج شنبه تاریخ 8 فروردین تا ساعت 7 صبح روز یکشنبه تاریخ 18 فروردین ممنوع میباشد.

2- صدور مجوز عبور برای خودروهای ترافیکی از تاریخ 25 اسفندماه 97 تا 17 فروردین 98 ممنوع می باشد.

تبصره: برای تاریخ‌های 5 ، 6 و 7 فروردین 98 صرفا برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده، مجوز عبور محموله صادر می گردد.

 

در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استان ها به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، روسای پلیس راه استان‌ها با هماهنگی پلیس راه ناجا و به صورت مقطعی و منطقه ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می نماید که مراتب توسط پلیس راه ناجا و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاع داده می شود.