کد خبر: ۱۷۸۹۷
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:
ظرفیت‌سازی برای استقرار 280 واحد صنعتی در منطقه ويژه اقتصادی كازرون
مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس هفته گذشته در بازدید از ناحیه صنعتی شهیدمصلحیان کازرون، از ظرفیت‌سازی برای استقرار 280 واحد صنعتی در منطقه ويژه اقتصادی این شهر با اشتغال‌زایی برای بیش از 2400 نفر خبر داد.

به گزارش کازرون نما، احد فتوحی پس از بازدید از ناحیه صنعتی شهید مصلحیان کازرون با اشاره به بهره‌مندی این شهرستان از 3 شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: زیرساخت‌های مناسبی در قالب شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذار، توسعه صنعتی و اشتغال پایدار در این شهرستان فراهم‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر کار واگذاری زمین در نواحی صنعتی شهید مصلحیان، ناحیه صنعتی جره و بالاده و ناحیه صنعتی چنارشاهیجان انجام و واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز به‌زودی و پس از اخذ نهایی اصلاحیه مصوبه این منطقه از شورای عالی مناطق آزاد و اقتصادی کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در حال حاضر کل اراضی در حوزه شهرک‌های صنعتی در شهرستان کازرون بیش از 200 هکتار است که این اراضی در مجموع ظرفیت استقرار 280 واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال برای 2400 نفر فراهم‌شده است.

ظرفیت‌سازی برای استقرار 280 واحد صنعتی در منطقه ويژه اقتصادی كازرون

فتوحی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران به‌عنوان رکن اصلی تولید کالای ایرانی در دستور کار قرار دارد و به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی کازرون، مشوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اختصاص مشوق تا سقف 90 درصد در نواحی صنعتی جره و بالاده و چنارشاهیجان، مطرح کرد: اراضی چنارشاهیجان به‌صورت کامل و در قالب انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران واگذار و اراضی ناحیه صنعتی جره و بالاده نیز در حال واگذاری است.

این مقام مسؤول بر توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در این دو ناحیه صنعتی تأکید کرد و ادامه داد: اجرای برخی طرح‌های تکمیلی زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گرفته و در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

فتوحی با اشاره به بازنگری در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای استقرار همه گروه‌های صنعتی با اولویت صنعتی، عنوان کرد: منتظر ابلاغ این مصوبه از شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی کشور هستیم تا با انجام اصلاحاتی که در طرح جامع این منطقه صورت می‌گیرد شاهد افزایش گستره استقرار صنایع مختلف در این منطقه و شتاب در جذب سرمایه‌گذاران باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ناحیه صنعتی شهید مصلحیان کازرون در فضایی به وسعت 83 هکتار احداث‌شده که 48 هکتار آن زمین صنعتی است و از این میزان تاکنون 32 هکتار آن به متقاضیان واگذار شده است.

ظرفیت‌سازی برای استقرار 280 واحد صنعتی در منطقه ويژه اقتصادی كازرون

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره ظرفیت‌های ناحیه صنعتی شهید مصلحیان بیان کرد: در این ناحیه صنعتی 22 واحد با اشتغال‌زایی 761 نفر فعال است و همچنین از ظرفیت استقرار 240 واحد صنعتی دیگر با اشتغال‌زایی یک هزار و 300 نفر نیز برخوردار است.

فتوحی از اعلام آمادگی این شرکت برای اجرای طرح تأمین پایدار آب ویژه واحدهای صنعتی آب بر خبر داد و گفت: در این زمینه با حمایت‌های فرمانداری و سازمان آب منطقه‌ای، به دنبال اخذ مجوز حفر یک حلقه چاه آب جدید هستیم که آب واحدهای متقاضی حجم بالای آب را از شبکه تأمین آب شهرک که از طریق آبفای شهری تأمین می‌شود، تفکیک کنیم.

وی همچنین بر فسخ قراردادهای راکد و واگذاری به سرمایه‌گذاران و متقاضیان جدید تأکید کرد.

لازم به ذکر است که انتخاب محل استقرار منطقه ویژه اقتصادی کازرون واقع در دشتک دوان، به دلیل ویژگی های مهم زیست محیطی این منطقه طی سال های گذشته همواره مورد انتقاد فعالان و گروه های مدافع محیط زیست بوده است.