کد خبر: ۱۷۷۵۳
تاریخ انتشار:۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
حقیقت چیست؟:
ماجرای اظهارات نماینده کازرون در مورد سد چروم خشت و رد آن از سوی یک خبرنگار
در حالی پنجشنبه گذشته نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس در گفتگو با خبرگزاری فارس از پایان مطالعات و آغاز اجرای فاز اول سد چروم خبر داده بود که خبرنگار صدا و سیمای دفتر خشت طی گزارشی آن را رد کرده و اعلام کرد سد چروم هنوز در مرحله طرح مطالعاتی قرار دارد.

به گزارش کازرون نما، حسین رضازاده پنجشنبه 22 شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون با اشاره به اهمیت منابع آب و خشکسالی‌های اخیر اظهار داشت: در دیدار با وزیر نیرو جزییات اجرایی سد چروم بررسی شد.

ماجرای اظهارات نماینده کازرون در مورد سد چروم خشت و رد آن از سوی یک خبرنگار

وی با بیان اینکه تحقیقات در مورد سد چروم به اتمام رسیده است گفت: وزیر نیرو دستور اجرای فاز اول این سد را داد.

نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی افزود: منابع تامین مالی آینده سد چروم پیش‌بینی شده و بزودی شاهد اجرایی شدن این سد هستیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت سد نرگسی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این سد برای شهرستان کازرون تا ۱۸ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

رضازاده به انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان اشاره کرد و افزود: پروژه انتقال آب سدنرگسی به دریاچه پریشان در دست اقدام بوده و بزودی وارد فاز اجرا می‌شود.

رضازاده از قول‌های مساعد در زمینه پروژه‌های آب‌رسانی روستایی خبرداد و اظهارداشت: اقدامات اساسی در این زمینه صورت می‌گیرد.

 ماجرای اظهارات نماینده کازرون در مورد سد چروم خشت و رد آن از سوی یک خبرنگار

«سد بخش های خشت و کنارتخته(چروم) هنوز در مرحله طرح مطالعاتی است»

پس از صحبت‌های رضازاده، محمود نوذری خبرنگار صداوسیما در خشت ضمن بررسی‌هایی در این خصوص، طی گزارشی اظهار داشت: بر اساس خبر منتشره شده در خبرگزاری فارس به نقل از حسین رضازاده نماینده شهرستان کازرون اعلام شد که  طرح مطالعاتی این سد به اتمام رسیده و فاز اول ساخت آن به زودی اجرایی می شود.

اما پس از بررسی های صورت گرفته از سوی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما دفتر خشت به نقل از یک منبع آگاه، طرح مطالعاتی سد چروم فاز اول در سال ۹۲ پایان پذیرفته است (که در خبر خبرگزاری فارس به نقل از رضازاده، تازه از شروع فاز یک خبر داده بود!!!!) و مطالعات فاز دوم هم مقداری صورت گرفته که هنوز هم در حال انجام است و موضوع اتمام طرح مطالعاتی و شروع ساخت سد در حال حاضر وجود ندارد.

ماجرای اظهارات نماینده کازرون در مورد سد چروم خشت و رد آن از سوی یک خبرنگار

گفتنی است: موضوع پیگیری و به سرانجام رسیدن طرح مطالعاتی سد چروم چند ماه پیش توسط مسولین خشت از فرماندار شهرستان در خواست گردید، که او نیز ضمن قول پیگیری و اتمام این طرح تا پایان سال، از  اجرایی شدن ساخت سد چروم در اوایل سال ۹۸ خبر داده بود.

و حال، برای تحقق این امر مهم باید، به انتظار نشست