کد خبر: ۱۷۴۲۰
تاریخ انتشار:۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کازرون:
70 آزمایشگاه و کارگاه مجهز واحد کازرون در «ساها» قابل دسترسی است
معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد کازرون از فعال بودن 70 آزمایشگاه و کارگاه این دانشگاه در دانشکده‌های مختلف خبر داد و گفت: این امکانات در سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (ساها) قابل دسترسی است.

به گزارش کازرون نما: دکتر محمدحسین مرحمتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: تعداد 70 آزمایشگاه و کارگاه پیشرفته علاوه بر به کارگیری آنها در برگزاری کلاس‌های آموزشی رشته‌های فنی مهندسی، زیست شناسی، صنایع غذایی، شیمی، دامپزشکی و انجام امور پژوهشی استادان و دانشجویان، در انجام دادن پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این واحد دانشگاهی مورد استفاده است و در آینده نزدیک مجوزهای راه اندازی آزمایشگاه‌های همکار سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو گرفته شده است و در راستای درآمدزایی به صنایع و سازمان های بیرونی خدمات رسانی به‌کار گرفته خواهد شد.

معاون پژوهشی واحد کازرون با بیان اینکه این واحد تاکنون توانسته بیش از 2600 مقاله در مجلات و ژورنال‌های معتبر خارجی و داخلی به چاپ برساند گفت: در همین راستا بیش از 20 طرح از 400 طرح ارائه شده در این واحد منجر به عقد قرارداد با کارخانه های صنایع غذایی و سازمان های دولتی در استان و شهرستان شده است.

مرحمتی زاده بیان کرد: یکی از طرح های آموزشی تحقیقاتی این حوزه، راه‌اندازی زنبورستان بوده که با هدف استفاده آموزشی، تحقیقاتی دانشجویان دانشکده دامپزشکی و نیز در مسیر درآمدزایی قرار گرفته است.

70 آزمایشگاه و کارگاه مجهز واحد کازرون در «ساها» قابل دسترسی است

او خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر استفاده آموزشی، عملی و تحقیقاتی برای دانشجویان و استادان رشته دامپزشکی دانشگاه، گامی مثبت در راستای آسیب شناسی و شناخت بیشتر این حرفه است و نیز می تواند موجب ارتباط و همکاری پایدار با زنبورداران فارس و شهرستان کازرون باشد.

معاون پژوهشی واحد کازرون در پاسخ به سوال دیگری درباره راه اندازی پروژه های کلان واحد کازرون به آنا گفت: سرمایه گذاری واحد کازرون در پروژه های چندمنظوره از جمله احداث بیمارستان آموزشی 96 تختخوابی امام علی(ع) که یکی از پروژه های موفق و ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در جنوب کشور است، علاوه بر ارائه خدمات رسانی بهداشتی درمانی در بالا بردن سطح کیفی آموزش بالینی و بهبود در روند پژوهش توسط استادان و دانشجویان حوزه علوم پزشکی کمک خوبی به حوزه سلامت کشور است و در آینده نزدیک این پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: افزایش بودجه پژوهشی گامی است در ایجاد تقویت زیرساخت دانش و تکنولوژی کشور و به نظر می رسد در شرایط موجود بهتر است بودجه افزایش یافته به عنوان هزینه اولیه انجام طرح های کاربردی و درآمدزا استفاده شود.

70 آزمایشگاه و کارگاه مجهز واحد کازرون در «ساها» قابل دسترسی است

دکتر مرحمتی زاده افزود: واحد کازرون در زمینه های مختلف پزشکی، دامپزشکی، علوم پایه، فنی مهندسی و... دارای فعالیت های پژوهشی مطلوبی است و با توجه به اینکه در استان تنها واحد دانشگاهی هستیم که دارای رشته پزشکی و دامپزشکی است، انجام تحقیقات در استان و فرا استانی می تواند برند باشد.

معاون پژوهشی واحد کازرون اظهار کرد: حضور دکتر ولایتی، اسطوره تدبیر و تعلم و پژوهش در رأس هرم دانشگاه آزاد اسلامی قطعاً می تواند در پیشبرد اهداف متعالی و رشد دانشگاه و جذب نخبگان راهگشا باشد.

مرحمتی درباره نشریات و کتب علمی واحد کازرون اظهار کرد: نخستین مجله تخصصی واحد کازرون با عنوان Journal of Alternative Veterinary Medicine پاییز 95 به تصویب سازمان مرکزی دانشگاه رسید و بهار 96 اولین شماره آن به صورت آنلاین در سایت مجله(www.JOAVM.com)  منتشر شده است و به زودی دومین شماره این فصلنامه منتشر خواهد شد.

معاون پژوهش و فن‌آوری واحد کازرون درباره دیگر دستاوردهای حوزه پژوهش واحد بیان کرد: همایش پژوهش های نوین در مدیریت و حقوق و همایش پژوهش های نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و مهندسی پزشکی نیمه اول سال 96 برگزار شد.

70 آزمایشگاه و کارگاه مجهز واحد کازرون در «ساها» قابل دسترسی است

مرحمتی از برگزاری همایش پژوهش های نوین در علوم تربیتی در دی 96 خبر داد و افزود: برگزاری این همایش ها علاو ه بر ایجاد انگیزه برای دانشجویان و اعضای هیات علمی، گامی برای ایجاد رفاقت و رقابت سالم علمی بین نخبگان و محققان دانشگاه‌ها است.