کد خبر: ۱۷۴۱۲
تاریخ انتشار:۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
به نشانه اعتراض نسبت به رکود کاری صورت گرفت:
تجمع مینی بوس دارن کازرون /گلایه از ورود آموزش و پرورش به آژانس داری!
بیش از 90 نفر از مینی بوس داران ناوگان حمل ونقل درون شهری امروز دوشنبه 3 مهرماه به نشانه اعتراض نسبت به راکد ماندن کارخود به علت وجود ماشین های شخصی سرویس مدارس در سازمان اتوبوس رانی کازرون تجمع کردند.

به گزارش کازرون نما، چند سالی می شود که بحث سرویس مدارس در شهرها رونق گرفته است، سرویسی که با ورود آموزش وپرورش انتقادها به این وزارتخانه را بیشتر و بیشتر کرده است.

وزارت آموزش و پرورش به بهانه اهمیت تامین امنیت دانش آموزان چند سالی می شود که بحث سرویس مدارس را تحت اختیار خود گرفته و قبل از شروع هر سال تحصیلی، افرادی را به عنوان رانندگان سرویس معرفی می کند. تداخل وظیفه دو نهاد آموزش وپرورش و مدیریت حمل ونقل شهرداری بعضا آسیب هایی را به همراه داشته است.

تعدد فراوان افراد متقاضی و معرفی شده توسط آموزش و پرورش در حالی که مجموعه ناوگان حمل و نقل درون شهری توانایی جابه جایی دانش آموزان را دارد باعث آسیب جدی به وضعیت حمل ونقل عمومی در کازرون شده است.

تجمع مینی بوس دارن کازرون /گلایه از ورود آموزش و پرورش به آژانس داری!

جامعی نماینده مینی بوس داران حاضر با اشاره به این که افراد حاضر در این تجمع خود نیز والدین دانش آموزان محسوب می شوند اظهار داشت: متاسفانه در سنوات گذشته نظم و هدفمندی اصولی برای ساماندهی سرویس مدارس وجود نداشته است و والدین خود شخصا به گرفتن سرویس اقدام می کردند.

وی افزود: از سال 95 که مجموعه حمل و نقل شهرداری متولی ساماندهی سرویس مدارس معرفی شد، انتظار می رفت که مدیران مدارس تابع قوانین و تصمیمات این مجموعه عمل کنند در حالی که وضعیت از قبل نیز آشفته تر شده است به گونه ای که مدیران مدارس هر یک افرادی را بدون در نظر گرفتن تجربه و تخصص به ناوگان سرویس مدارس معرفی می کنند.

جامعی تصریح کرد: امنیت شغلی مینی بوس داران کازرون از بین رفته است و ماشین های شخصی با رانندگان بدون سابقه جایگزین مجموعه مینی بوس رانی شده است.

تجمع مینی بوس دارن کازرون /گلایه از ورود آموزش و پرورش به آژانس داری!

دیگر راننده مینی بوس با بیان این که تابستان گذشته را چشم انتظار بازگشایی مهر نشسته است گفت: با وجود تحمل مشکلات شغلی خود قابل هضم نیست که افرادی بدون تجربه وارد صنف ما شده و با وجود منابع درآمدی دیگر تنها درآمد خانواده قشر رانندگان را از میان ببرند.

وی افزود: آیا مدیران آموزش وپرورش به ما اجازه می دهند که در مجموعه صنف آن ها به عنوان معلم، سرایدار و یا هر مسئولیت دیگر به کار گیری شویم؟ پس چرا هر مدیر مدرسه فرد مورد نظر خود را به حمل و نقل عمومی وارد می کند؟

پیمان پیران مدیر حمل و نقل شهری ضمن انتقاد از آموزش و پرورش به خاطر دخالت در سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش به جای آنکه این وظیفه را به افراد متخصص صنف ما واگذار کند، خود شخصا سرپرست سرویس تعیین می‌کند. در صورتی که رانندگانی که برای این کار استفاده می‌شوند عمدتا تجربه و مهارت ندارند.

وی با بیان این که بر اساس قانون، شهرداری مسئول حمل ونقل مسافر درون شهری است، اظهار داشت: سرویس مدارس نیز جزو حمل ونقل درون شهری محسوب می شود و بایستی توسط شهرداری انجام گردد.

پیران با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی مدارس از سال 95 در کازرون اظهار داشت: ناوگان حمل ونقل عمومی تحت نظارت شهرداری توان پوشش کامل ناوگان مورد نیاز سرویس مدارس کازرون را داراست و افزایش بیشتر خودرو در این حوزه باعث ایجاد ترافیک غیر قابل حل خواهد شد.

مدیر حمل ونقل شهری کازرون ضمن گلایه از مجموعه آموزش وپروش تصریح کرد: متاسفانه در مجموعه آموزش و پروش انگیزه ای برای رفع این مشکل مشاهده نمی شود، درحالی که خواسته ما قائل بودن به آیین نامه و دستورالعمل ابلاغ شده توسط وزارت کشور است.

پیران گفت: تردد بیش از حد و غیر ضروری، ایجاد ترافیک، راکد ماندن و بیکاری مینی بوس داران و تاکسی درون شهری ازمعایب و ضررهای تردد سرویس مدارس توسط رانندگان خارج از ناوگان حمل ونقل است.

وی از اولیای دانش‌آموزان خواستار استفاده ازسرویس مدارس دارای برچسب شد و افزود: برچسب سرویس مدارس با طرح زیبا جلو و انتهای سرویس ها نصب می‌شود.