کد خبر: ۱۷۲۷۶
تاریخ انتشار:۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
پس نام کازرون را هم به کازرپور تغییر دهید!؟

سلام خدمت جناب مهندس بحرانی عزیز مدیر محترم سایت کازرون نما
همان گونه که اعلام فرموده اید؛ کازرون نما بی طرفانه نظر همه مردم شهرستان را منعکس می کند. از این رو نوشته زیر در ارتباط با نوشته جناب فرشته حکمت خدمتتان ارسال می گردد. لذا به منظور رعایت بی طرفی و احترام به همه مردم خواهشمند است در همان بخشی که نوشته این بزرگوار نشر شد این مطلب را هم قرار بدهید
با تشکر دشمن زیاری
---------------------------------------------------------------
با استدلال دوستان پس نام کازرون را هم به کازرپور تغییر دهید!؟

با سلام و بر حسب ادب!

به جای مقدمه!
در پی نوشتن مطلبی در سایت کازرون نما تحت عنوان "لااقل کوچنار را ” کوچنازِرون" نامید و با خودمان هم سلفی بگیرید!!!" و با عنایت به اینکه به نظر می‌رسد ممکن است برداشت نامناسبی از آن بشود، نظر هم‌دیاران گرامی را به سطور زیر جلب می نماید:
نخست به عرض مبارکتان می‌رساند؛ موضع اینجانب تا قبل از دیدن این مرقومه سنت گرایانه، بیطرف بوده و باور داشتم؛ باید در مرحله اول و یا همزمان با شهرستان شدن یک بخش، کازرون نیز بتواند به فرمانداری ویژه ارتقا یابد و سپس خواست مردم بخش‌هایی که ظرفیت استقلال اداری را دارند، مستجاب گردد. هنوز هم تا حدودی از نظر تئوریک بر این مهم پایبندم؛ اما با دیدن چنین نوشته نه چندان بخردانه، متعصبانه و دور از شان قلم و خود آن عزیز، به گمانم شاید ما نیز پیرو رویکرد ایشان شده و با عنایت به احترامی که برای همه مردم کازرون و حداقل برای شخصیت بومی – منطقه ای خود قائلیم، بدون هر جسارتی به کنش‌های مناسب حال امثالهم روی بیاوریم.
گلایه از دوست!
واقعا باورش دشواره که بزرگواری با ادعای وکالت یک شهرستان و آن سابقه خوب علمی و اجتماعی چنین برشورد و با نگاه سنتی و تعصب محلی، سایر هم ولایتی‌های تاریخی خود را مورد تحقیر و تمسخر قرار بدهد. از یک طرف شعار پاره تن و جیگر و عشق و دل و قلوه که عالی است و سال ها پیش باید انجام می‌شد و از طرف دیگر چنین رفتار نادرستی!؟ جل الخالق!!.
بی گمان هنوز مردان و زنان فرهیخته و قلم به دستی هستند که با شنیدن چنین سخنان نادرستی بدون از کف دادن عنان، ساکن و خمود و ساکت ننشسته و حداقل به منظور ایجاد همبستگی و جلوگیری از تفرقه، پاسخی نوشتاری، مودبانه و در شان ارائه کنند. حتما تایید خواهید فرمود که خواسته یا ناخواسته از این ادبیات بوی همبستگی به مشام نمی‌رسد و برعکس می‌تواند احیاگر رویکردهای نامناسب دهاتی – شهری و مهلۀ بالو و مهلۀ دومن دوران گذشته باشد!؟ 
دوستان از هر دو سوی باید بدانند؛ لازم است و لاجرم همه ما بهتر است از سنت های منحوس و پوسیده گذشته بیرون بیاییم؛ شاید دنیای دیگری از برون روح همگی را نوازش داد و از این عصبیت نابجا خارج شدیم!. شاید توانستیم با تحولی تازه، پیرامون خود را آنگونه که هست؛ مشاهده کنیم!؟
بوق سلفی گرفتن!
پیش از هر گونه سخنی لازم به ذکر است که اینجانب بدون داشتن رابطه‌ای (تلفنی، مجازی و ...) با نماینده محترم شهرستان و حتی زیارت ایشان از 4 سال قبل تا کنون که شاید چندان هم خوب نباشد؛ فکر نمی‌کنم کار نمایندگان مجلس بدتر از حضور رئیس جمهور محترم سابق در کنفرانس خلیج العربی و رفتن زیر پرچم دشمنان نظام مقدس اسلامی بود. هر چند؛ هم آن سلفی، کاری ناپسند بود و هم حضور در جمع دشمنان در قالب خلیج العربی که با منافع ملی منافات داشت و همچنین توجیهات بعدی که عذر برتر از گناه و زشت تر از هر کنش دیگری بود. شخصا با بررسی زیاد، در عکس‌های منتشر شده تصویری از سلفی گرفتن نماینده کازرون با بانو موگرینی که حداقل از شیوخ خلیج فارس برای ما بیشتر ارزش قائل است، ندیدم. و همانگونه که دوستان بهتر می‌دانند فقط نماینده محترم شیراز بود که عذرخواهی هم کرد. به فرض که این آقای نماینده کازرون هم سلفی گرفته بودند، مطمئنم تصدیق خواهید فرمود که از سلفی رئیس جمهور محترم سابق با مادر محترمه مرحوم چاوز بدتر نبوده باشد!.
مبارزات ضد انگلیسی مردم بزرگ کازرون به فرماندهی شیرمردان لر و کرمانی تبار!
ضمن ستایش بیکران از دلیرمردان مبارز منطقه کازرون در رزم بی امانشان برای نگهداشت مام میهن در برابر استعمار انگلیس (به بیان مقام معظم رهبری انگلیس خبیث) و تشکر از ایشان، به نظر می‌رسد، بهتر بود به اصالت بختیاری و همتبار بودن فرمانده بزرگ آن نبرد جانبازانه ناصرالدیوان لردگانی با بخش عمده‌ای از مردم چنارشاهیجان و سایر بخش ها و شجاع نظام اصالتا کرمانی و زاده روستای قلعه سید و حیدرخان کمارجی در کنار رئیس علی دلواری اصالتا لر هم اشاره‌ای می‌شد.
و اما در مورد نامگذاری؛ 
اگر استقلال اداری چنارشاهیجان (قائمیه) و کوهمره نودان مورد تایید مراجع قانونی قرار گرفت، آن بزرگوار مطمئن باشند تصمیم دقیقی هم اتخاذ خواهد شد. شخصا پیشنهاد می‌کنم ایشان هم در جلسه نامگذاری تشریف داشته باشند
پیشنهاد متقابل تغییر نام کازرون به کازرپور بر اساس استدلال دوست!؟
با احترام و فرود سر در برابر مردم عزیز و غیور شهر کازرون و با توجه به استدلال آن عزیز؛ نتیچه می‌توان گرفت که نام کازرون هم اشتباه انتخاب شده است. زیرا گازرگاه (کازرون کنونی) در زمان ساسانیان متشکل از سه ده نورد، دریست و راهبان بود که روی هم رفته به آن‌ها شهر بلدالعتیق (شهر کهنه) گفته می‌شد. بیشاپور به سال ۲۶۶ میلادی و به دستور شاپور اول پادشاه ساسانی ساخته شد؛ در حالیکه کازرون همزمان با گنجه در منطقه اران (کشور آذربایجان امروزی) در سده چهارم و 200 سال بعد از بیشاپور با این نام وارد تاریخ شد. بنابراین و بدون اینکه من مانند ایشان فکر کنم و یا هودار کسی باشم، بر اساس آن استدلال و سابقه قدیمی تر بیشاپور و تابعیت و وابستگی این شهر به عنوان رختشوخانه شاپور، باید نامش به کازرپور تغییر یابد.
با احترام به همه مردم خوب دیار عزیزم کازرون همیشه جاوید
سرفراز ایران

تهران: دکتر اسفندیار دشمن زیاری
1396/05/29