کد خبر: ۱۷۲۷۵
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
به نام کازرون، به کام ...

پس از انتشار اخباری در ارتباط با جدی شدن تجزیه شهرستان کازرون و زمزمه جدایی بخش‌هایی از آن و تشکیل شهرستان جدید و حواشی مرتبط با آن، افراد به اصطلاح صاحب نظر به دو گروه موافقان و مخالفان این بحث تقسیم شده و اقدام به تشکیل کمپین ها و امضای طومارها کرده و مشغول یارگیری هستند که جدای از همه مسائل شاید لازم باشد به چند سئوال ساده جواب بدهند

ابتدا افراد مشخصی که در صدر مخالفان هستند و با صدور بیانه های گوناگون و البته عوام پسند شروع به محکوم کردن این طرح کرده و با استفاده از عناوین خاص مردم را تحریک به همراهی می کنند چرا تاکنون به فکر دهستان های اطراف خود نبوده اید و نسبت به کمبود امکانات روستاها ساکت بودید و سعی نکردید از لاک شهری بودن و ندیدن روستایی ها و بخش های دیگر بیرون بیایید و هم صدا با آنان مشکلات را به گوش نمایندگان برسانید که الان در جلسات خود نسبت به حضور روستائیان در کازرون هشدار می دهید ولی در بیانیه ها آنان را پاره تن و جگر گوشه می نامید؟!

چرا در بحث جاده پریشان کمپین های حمایتی تشکیل ندادید و برعکس در مقابل آن ایستادید!؟ آیا واقعا بحث محیط زیست و دریاچه مطرح بود یا از اینکه کازرون تنها راه ارتباطی نباشد نگران بودید و روستاهای در بن بست مانده اهمیت نداشتند و البته شاید مخالفت با نماینده وقت که مورد حمایت شما نبود!

چرا وقتی تونل محرم یا بناف ابتر ماند دعوت به راهپیمایی نکردید و طومار و امضا جمع نکردید! یعنی تونل محرم ارزشی برای کازرون نداشت؟ که اگر نداشت وزیر راه وقت در بازدید از کازرون نمی گفت: زماني كه جاده را از كازرون برداشتند گفتم كازرون بدبخت شد چرا كه قبل از آن براي رفتن به جنوب كشور مي‌بايست از اين شهر تردد مي‌كردي...

چرا نسبت به انتقال آب شاپور که الان جگر گوشه شده واکنشی نشان ندادید و حتی واکنش نسبت به این امر را وظیفه خود مردم آن مناطق دانستید!

و اما این چراها فقط متوجه مخالفان نیست و نسبت به افرادی که آن سوی میدان موافق تجزیه هستند و قویا اصرار دارند این امر به سود شهرستان است نیز سئوالاتی مطرح است، که اگر به فکر کل شهرستان هستید چرا طرح هایی را پیگیری نمی کنید که قطعا برای شهرستان منفعت دارند!

چرا فرماندار ویژه شدن که توسط نمایندگان گذشته هر چند به صورت دست و پا شکسته پیگیری شده بود و با توجه به شهرستان های تازه تاسیس اطراف کازرون در صورت جدی شدن تفکیک فارس به چند استان شرایط خوبی برای مرکزیت استان جدید را داشت با جدیت پیگیری نمی کنید که بعد از آن شهرستان شدن منطقه ای خاص را راحت تر به سرانجام برسانید؟!

چرا شماها همانند بیانیه دهندگان مخالف خود تونل محرم که می توانست کازرون را از بن بست نجات دهد، خط راه آهن شیراز – اهواز که از کازرون خواهد گذشت و یا سد نرگسی که می تواند گوشه ای از مشکلات کشاورزی آن مناطق و حتی دریاچه را حل کند پیگیری نمی کنید!

چرا مشکل آب آشامیدنی که نیاز اولیه مردم است و تقریبا به مشکل اساسی همه روستاهای اطراف بالاده که البته ظاهرا والاشهر شده را پیگیری نمی کنید که هم از نظر فاصله زمانی و هم مسافت تا مرکز شهرستان دورافتاده ترند؟!

و چراهای گوناگونی از دو طرف که فعلا بدون جواب مانده اما زورآزمایی که شروع شده و متاسفانه با هزینه کردن اسم کازرون و سواستفاده از احساسات مردم ادامه دارد، تنها یادگاری که برای شهرستان به جای خواهد گذاشت تشدید اختلافات بین مردم شهرستان است که سال هاست از ایجاد دو طبقه‌ی کاذب شهری و روستایی رنج می‌برد و افراد هر دو جناح ظاهرا ندانسته به این اختلافات دامن میزنند و آتش آن را شعله ورتر می کنند.

هرچند نگارنده متن امیدوار است همه این گمانه ها اشتباه بوده باشد و قصد و نیت هر دو طرف تنها پیشرفت شهرستان کازرون باشد که سال هاست چشم انتظار یک همدلی است و ارتباطی با اسفند 98 نداشته باشد!.