کد خبر: ۱۷۲۷۲
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
علی اکبر فرشته حکمت؛
لااقل کوچنار را ” کوچنازِرون“ نامید و با خودمان هم سلفی بگیرید!!!
پیشنهاد می گردد لااقل شهرستان احتمالُ الاحداث را "کوچنازرون" نامگذاری فرمایند تا پیوند اصل و فرع همچنان مانا و ماندگار ماند!!
با اجازه ی نماینده شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی و نُخبگانی که بدون هر گونه همایش و هم اندیشی و سمپوزیم و کنفرانس و سایر جلسات عمومی، طرح بسیار پیچیده  تفکیک و تجزیه شهرستان و علی حده کردن بخشی از شهرستان کازرون تحت عنوان شهرستان جدیدُالاحداث و آتیُ التاسیس کوچنار را در جریان قرار داده و همچنان پیگیر تحقق اجرا شدن آن هستند معروض می داریم که از نام شهرستان احتمالُ التاسیس کوچنار هم اکنون که نَه به دار است و نه به بار، کاملاً هویدا و اَظهرُ مِنَ الشمس می باشد، سهم منافعی که قرار است در آینده نصیب ذی نفعان گردد، کوهمره نودان از قائمیه (چنارشاهیجان سابق)، دو به چهار کسری خواهد داشت!!!
چرا؟!! از نام طولانی و قدیمی کوهمره نودان فقط دو حرف (کو) و از نام حذف شده ی قبلی چنارشاهیجان، چهار حرف (چنار) در نام شهرستان کوچنار تعبیه گردیده است!!! ایضاً از آن جا که لغت کوچنار هیچ نسبتی با گذشته ی شهر باستانی کازرون ندارد، لذا پیشنهاد می گردد لااقل شهرستان احتمالُ الاحداث را "کوچنازرون" نامگذاری فرمایند تا پیوند اصل و فرع همچنان مانا و ماندگار ماند!!
باری؛ خبر تصویری حضور نماینده ی شهرستان کازرون با سرکار خانم موگرینی (نماینده دُوَل اروپایی) هنگام مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم در محل تالار مجلس شورای اسلامی باعث شَعَف و غرور ملی ما اهالی کوچنازرون (!!!؟) گردید زیرا یخ های یخچال صد ساله ی مبارزه ی مردم کازرون با متجاوزین انگلیسی در این ملاقات تاریخی برخی اعضای اصلاح طلب فراکسیونِ امید با خانم (خواهر چشم رنگی اروپایی) موگرینی کاملاً ذوب گردید؛ لذا نماینده در راستای فعالیت های طاقت فرسایه شان در خصوص عمران و آبادانی و جذب سرمایه گذاری برای شهرستان کازرون از خانم موگرینی دعوت به عمل آورند تا به این منطقه تشریف فرما شده و قدوم مبارک برجامانه ی خود را به مکانی بگذارند که روزگاری متجاوزان انگلیسی با کمک مزدوران شان برای رسیدن به مرکز کشور ایران زمین در دشت و کوه و جنگلِ اینجا راه های دسترسی احداث می کردند!!! که البته غیورمردان این خطه به کمک دلیر مردان خطه ی دشتی و دشتستان و بوشهر پوزه ی آنان را به خاک مَذلّت مالیدند.
اما چه اشکال دارد دشمنی را که از در رانده بودیم بالاخره روزنه ای و دریچه ای برای ورود مجدد پیدا کند! فعتبروا یا اولی الابصار.
البته به نشریاتی که زمانی تیتر زدند ” مردم به کاندیدای برجام رأی دادند" توصیه می گردد در صفحه اول خود و در کنار همان تیتر زمان انتخابات مجلس، تصاویر ناصر دیوان و نماینده شهرستان کازرون و خواهر لَچَک به سر انگلیسی یعنی موگرینی خانم را درج کنند تا جوهره ی فراجناحی نمایی شان کاملاً مُسَجّل گردد!!! و البته این بار تیتر بزنند و از نماینده ی اصلاح طلبِ بنفش پوش بخواهند که لااقل یک بار هم با خودمون عکس سلفی بیاندازند!!! جای دوری نمی رود!!!