کد خبر: ۱۷۰۵۴
تاریخ انتشار:۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
رادیو صدای کازرون/مسوولان باید...

دروووووود

سلام عرض می کنم خدمت شما کازرونی های عزیز، شما که از شنوندگان دائمی رادیو صدای کازرون هستید.

امروز هم مثل دیگر روزهای ماه مبارک رمضان صدای ما را از رادیوی خودتان و از مرکز شهرستان کازرون می شنوید درود می فرستیم به آن دسته از شما کازرونی هایی که طاعات و عباداتتان را تا امروز  به نحو احسنت به انجام رسانده اید و سربلند درگاه خداوند هستید و درود می فرستیم به آن دسته از کازرونی هایی که به علت بیماری یا موانع شرعی نتوانسته اند فرایض ماه مبارک را به انجام برسانند اما مستمندان را سیر کرده اند و قضایش را در زمان بهبودی خواهند گرفت.

شنوندگان عزیز رادیو صدای کازرون با ما باشید تا پایان برنامه ی امروز که لازم می دانم خدمتتان عرض کنم که نام این برنامه که در حال شنیدن آن هستید "مسوولان باید" است و خواهشمند هستیم که برنامه ی بعدی را هم که در همین رادیو صدای کازرون پخش می شود با نام "مردم باید" گوش فرا بدهید و لازم است توضیحی در این خصوص عرض کنم آن هم این است که یک سری خواسته ها و مطالباتی مردم از مسوولان دارند و یک سری خواسته ها و توقع هایی مسوولان از شهروندان!

قبل از شروع باید عرض کنم که تهیه کننده ی برنامه از بنده خواسته است تا در آغاز هر برنانه یک پیام اجتماعی و  مناسبت دار خدمت شما شنوندگان عزیز برنامه های رادیو صدای کازرون داشته باشم و این هفته با نزدیک شدن به فصل تابستان و با رسالتی که بر دوش خود احساس می کنیم از خودمان و شما و همه ی کازرونی های عزیز ساکن در هر گوشه و کنار این شهرستان بزرگ می خواهیم که در مصرف آب صرفه جویی کنید و از شما و خودمان می خواهیم که قدر این گوهر گرانبها را بیشتر بدانیم و به مصرف کم آب و صرفه جویی در هنگام حمام رفتن و شستشوی ظروف و ماشین به ذخیره ی آب شرب خودمان بیشتر کمک کنیم و  جلو چکه کردن آب از شیر و لوله های منازل خود جلوگیری کنیم که از قدیم الایام گفته اند قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.

برنامه امروز ما اختصاص دارد به مهربانی و صداقت و بی ریایی و مظلومیت مردم خوب و با غیرت شهرستان کازرون یعنی همه ی شما خوبان و روی صحبت مان با مسوولان و مدیران و روسای محترم شهرستان در همه ی حوزه های خدمات رسانی خصوصاً شهرداری و شورای محترم شهر است.

اگر کمی با دقت به خواسته ها و نیازهای مردم خوب و دوست داشتنی مان بیندیشیم می بینیم که غیر از خواسته های بر حق و مطالبات به جا و نیازهای عادی شهروندی شان چیز دیگری نمی خواهند و این است که باید بگوییم

مگر وقتی شخصی یا افرادی به ما مسوولان شهرداری یا شورا مراجعه می کند و تقاضای آسفالت کوچه ای که در آن زندگی می کنند و سال ها خاک و گرد و غبار خورده اند چیز دیگری می خواهند و مگر نه این است که از حقوق اولیه ی یک هم وطن و یک شهروند همین آسفالت یا کانیووی وسط کوچه است؟

شنوندگان عزیز و دوستان و کازرونی های با معرفت این صدای رادیو کازرون است و شما شنونده ی خوب ما هستید و برنامه ی امروز پیرامون برخی حقوق شهروندی است.

داشتم خدمت با سعادت شما مسوولان عزیز شهرستان عرض می کردم که عمده ی خواسته های مردم یا تسطیح  زیر سازی و بهسازی و ترمیم و لبه و کانیوو و آسفالت کوچه و خیابان است و یا نور پردازی همین کوچه و خیابان ها برای رفت و آمد و عبور و مرور بهتر و روشن تر در شب هاست و یا پرداختن به زیبایی و چهره ی شاداب شهر و پارک ها و سرویس های بهداشتی عمومی و رعایت حریم چاه آب شرب و نگه داری از فضای سبز در سطح شهر و منابع طبیعی شهرستان و یا اهمیت دادن و ارزش قائل بودن برای آثار باستانی و تاریخی و اماکن و فضاهایی که قدمت تاریخی دارند و یا رسیدگی به امر بهداشت و درمان و مسایل مربوط به امور پزشکی و درمانی و یا داشتن ناوگان خوب و سرپا حمل و نقل و خط کشی های سطح خیابان و رسیدگی به رفع سد معابر و یا ایجاد فضاهای ورزشی و اماکن تفریحی و پیست یا فضاهایی مناسب برای دوچرخه سواری و راکبان این ورزش بسیار سالم و فرح بخش و یا داشتن اماکن فرهنگی و فرهنگ سراهای خوب و رسیدگی به هنر و هنرمند و اهمیت دادن به این عرصه ی مهم بشری یعنی ادب و اخلاق که در هنر بشری متبلور می شود و یا سر و سامان دادن و جمع آوری متکدیان و گداهای گوشه و کنار شهر...

تا دنباله ی برنامه لطفاً به یک آهنگ زیبا از نرحوم مرتضی پاشایی گوش فرا بدهید.

تو به جای منم داری زجر می کشی / یکی عاشقته که تو عاشقشی

تو به جای منم پر غصه شدی / نذار خسته بشم نگو خسته شدی

نگران منی که نگیره دلم / واسه دیدن تو داره میره دلم

نگران منی مثل بچگیا / تو خوت می دونی من ازت چی می خوام

مگه میشه باشی و تنها بمونم / محاله بذاری محاله بتونم

شنوندگان عزیز و بهتر است بگویم مسوولان عزیز و محترم وقتی بیشتر به خواسته های مردم فکر می کنیم متوجه می شویم که شهروندان حتی یک خواسته ی نامشروع یا غیر منطقی یا غیر اخلاقی ندارند و به هیچ وجه زیاده خواهی در گفتار و خواسته های شان مشاهده نمی شود و همه ی نیازمندی های شان از سر دل سوزی و احتیاج واقعی است؛ پس جرا نباید به این خواسته های به حق جامه ی عمل بپوشانیم و به راستی چرا نبایستی این موارد را به نوعی حل و فصل کنیم تا روز به روز شاهد مهاجرت مردم کازرون به مرکز استان و به دلایل کمبودهایی که خدمتتان عرض کردم نباشیم؟!

یک شهروند وقتی که پا به کوچه می گذارد نباید در چاله ای بیفتد و وقتی که در خیابان می آید بایستی خط کشی عابر پیاده را به روز شده و رنگی مشاهده کند و ...

بایستی آب باران در فصول زمستان در خیابان ها منجر به استخر نشود...

بایستی چراغ های راهنمایی سر چهارراه ها سالم باشد. بایستی عبور کامیون در ساعات خاصی در سطح شهر ممنوع باشد. باید چهره ی شهر زیبا و با طراوت و شاداب باشد. باید امنیت پارک های سطح شهر چنان باشد که خانواده ها با آرامش ساعاتی از شب را بگذرانند. باید در سطح شهر پارکینگ های اتومبیل باشد، بایستی در تمام خیابان های شهر تاکسی تردد داشته باشد و باید و بایستی های دیگر!

همه ی این ها از حقوق اولیه ی هر شهروندی است که عوارض شهرداری را می دهد و مالیات پرداخت می کند و...!

کدام یک از این خواسته ها زیاده خواهی است که خدای نکرده یک مسوول بخواهد در مقابل این خواسته ها موضع بگیرد یا ناراحت بشود یا برای برطرف کردنشان امروز و فردا کند؟

یا کدام کازرونی است که از مسوولان بخواهد سفر به کره مریخ برود یا تقاضای فرودگاه اختصاصی داشته باشد یا قطار سریع السیر کازرون کابل بخواهد یا پل های روگذر و تونل های زیر گذر؟

پس مسوولان عزیز لطفاً به خواسته های مردم گوش بدهید و در حد امکان و بدون ناراحتی و تلخند و بی آن که از خواسته های مردم که بسیار ابتدایی و مهربانانه نیز هست نگران بشوید شبانه روز تلاش کنید تا این مردم با لیاقت کازرون به حق شان و به شهرستانی خوب و مطلوب دست پیدا کنند و ما هم از همین رادیو با صدای بلند برای شما بخوانیم:

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی