کد خبر: ۱۷۰۵۲
تاریخ انتشار:۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
امام جمعه بالاده :
جمهورى اسلامى ايران از توانايى نظامى لازم و كافى براى دفع تهديدات مختلف عليه خود برخودار است
خطیب جمعه بالاده : حمله موشكى جمهورى اسلامى به مراكز فرمانده ى و پشتيبانى تروريست‏ هاى تكفيرى در منطقه ديرالزور نمونه ‏اى از وجود اراده، مقدورات و امكانات دفاعى مؤثر كشورمان براى امنيت كشور عزيزمان و كمك به ديگر كشورهاى اسلامى براى خلاصى از شرّ تروريست ‏هاى تكفيرى و ننگ جهان اسلام است كه در هر شرايط و موقعيتى كه لازم باشد با شجاعت تمام به‏ كار گرفته خواهد شد

به گزارش کازرون نما ، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری  امام جمعه بخش جره و بالاده در خطبه های مورخ دوّم تیرماه  سال ۹۶ که با حضور با شکوه مردم ولایتمدار و شهید پرور و بصیر بخش در مسجد امام حسین (ع) بالاده برگزار شد در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی،  به مناسبت روز جهانی قدس به ادله قرآنی و روایی راهپیمایی روز قدس و حمایت از مظلومان عالم و مبارزه با ظالمین در سراسر دنیا پرداخت.

خطیب جمعه بالاده در خطبه دوم بعد از توصیه به تقوای الهی و ذکر  مناسبت های مهم هفته آینده به شرح و تبیین مطالب ذیل پرداختند:

الف. پاسخ موشكى سپاه به عمليات تروريستى تكفيرى ‏ها در تهران‏

۱۲ روز از حادثه تروريستى تهران نگذشته بود كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى همانگونه كه در همان آغازين روز آن اقدام كور تروريستى اعلام كرده بود كه پاسخ خون‏ بى‏ گناهان و حريم ‏شكنان امنيت كشور و مشوقان آن‏ها را خواهد داد، به وعده خود عمل كرد و با شليک ۶ فروند موشك از مرزهاى غرب كشور به محل استقرار فرماندهان و نيروهاى داعش در ۶۵۰ كيلومتر آن طرف ‏تر در ديرالزور سوريه، همزمان خواب را بر تروريست ‏ها و حاميان منطقه‏ اى و فرامنطقه ‏اى آن‏ها حرام كرد. آنگونه كه در همان دقايق اوليه اين شليک ‏ها، رسانه ‏هاى صهيونيستى و غربى پيام اين اقدام را فراتر از هدف قراردادن مواضع داعش تحليل كردند.

اين حمله كه به ‏منظور تنبيه تروريست‏ها و حاميان آن‏ها به ‏دليل ارتكاب اعمال تروريستى در تهران صورت گرفت، حاوى پيام‏ ها و هشدارهاى روشنى در ابعاد داخلى و بين‏ المللى است كه در اينجا به طور مختصر بدان ها پرداخته‏ می‏شود:

۱-اولين پيام اين عمليات اين است كه جمهورى اسلامى ايران از توانايى نظامى لازم و كافى براى دفع تهديدات مختلف عليه خود برخودار است و بر سر امنيت و اقتدار خود با هيچ كسى سر شوخى ندارد. درواقع، جمهورى اسلامى با اين عمليات نشان داد كه امنيت خود را خط قرمز مى ‏داند و براى تأمين آن حتى حاضر به اقدام نظامى عليه مخلان امنيت خود است. جمهورى اسلامى ايران قصد جنگ و رويارويى با هيچ كشور و گروه و فرقه‏ اى را ندارد، اما چنان‏چه با تهديد و تهاجم مواجه شود، پاسخ را با سيلى محكم و اقدام قاطع و كوبنده خواهد داد.

حمله موشكى جمهورى اسلامى به مراكز فرمانده ى و پشتيبانى تروريست‏ هاى تكفيرى در منطقه ديرالزور نمونه ‏اى از وجود اراده، مقدورات و امكانات دفاعى مؤثر كشورمان براى امنيت كشور عزيزمان و كمك به ديگر كشورهاى اسلامى براى خلاصى از شرّ تروريست ‏هاى تكفيرى و ننگ جهان اسلام است كه در هر شرايط و موقعيتى كه لازم باشد با شجاعت تمام به‏ كار گرفته خواهد شد.

۲ -اين عمليات بيش از هر چيزى، اقتدار موشكى جمهورى اسلامى ايران و نقش آن در تأمين امنيت كشور و رفع سايه ‏ى تهديد از كشور را به نمايش گذاشت. درواقع، براساس همين قابليت ‏ها است كه دشمنان نظام اكنون به‏ شدت بر ايجاد خدشه در توانايى ‏هاى موشكى نظام تأكيد دارند. در همين زمينه قابل‏ ذكر است كه بنا به دلايل تاريخى، ژئوپلتيكى، شرايط ناامن منطقه ‏اى و جهانى، تقويت و توسعه‏ ى توان نظامى، به ‏ويژه صنايع موشكى، براى جمهورى اسلامى اهميت دارد و جمهورى اسلامى ايران بنا به همين دلايل نه مى ‏تواند براى توسعه ‏ى اين توانمندى ‏هاى خود از كسى اجازه بگيرد و نه اجازه مى ‏دهد كه كسى به بهانه‏ هاى واهى بخواهد به اين توانايى ‏ها خدشه‏ اى وارد كند.

۳ -كسانى ‏كه پيش از اين به تخطئه توانايى موشكى كشور و آزمايش‏ هاى موشكى سپاه مى ‏پرداختند و يا پيش از اين، حضور و نفوذ منطقه‏ اى كشورمان را مغاير با منافع ملى مى ‏دانستند، اكنون بايد بدانند كه توانايى موشكى، لازمه‏ ى حفاظت از دژ حصين كشور است و حضور و نفوذ منطقه‏ اى كشورمان نيز مغايرتى با منافع ملى ندارد؛ زيرا اگر اطلاعات ميدانى از وضعيت تروريست ‏ها نداشتيم، نمى ‏توانستيم مقر آن‏ها را به دقت مورد هدف قرار دهيم و اين مهم، به ‏واسطه ‏ى حمايت‏ هاى كشورمان از دولت سوريه و حضور مدافعان حرم در اين كشور ميسر شده است. البته ممكن است گفته شود كه حمله تروريستى تهران، انتقام تكفيرى‏ ها از ايران، به ‏واسطه ‏ى حمايت اين كشور از عراق و سوريه است و اگر اين كشور از مردم عراق و سوريه در برابر تكفيرى‏ ها حمايت نمى ‏كرد، آن‏ها نيز سر جنگ با ايران نداشتند. در حالى كه بايد گفت كه هدف اصلى تكفيرى ‏ها ضربه به جمهورى اسلامى ايران است و حتى در مركز ايدئولوژى گروهک ‏هايى مانند داعش، ضديت با شيعه وجود دارد. براين اساس، چه جمهورى اسلامى از مردم عراق و سوريه حمايت مى‏ كرد و چه حمايت نمى‏ كرد، آن‏ها با ما سر جنگ و دشمنى داشته و دارند.

۴ -پيام اين حمله براى حاميان منطقه‏ اى و بين ‏المللى تروريست‏ها مانند سعودى‏ ها، آمريكا و رژيم صهيونيستى نيز اين است كه كوچک تر از آن هستند كه بخواهند

امنيت مردم ايران را مختل كنند و چنان‏چه از اين به بعد بخواهند همچنان به تحريك و تجهيز تروريست‏ ها عليه ايران بپردازند، بايد منتظر پاسخ كوبنده ‏تر و سخت ‏تر ايران باشند؛ پاسخى كه ممكن است آن‏ها ياراى مقابله با آن‏را نداشته باشند. به عبارت ديگر، حمله مذكور نشان داد كه آن‏ها بايد بيش از پيش در مقابل اقدامات خود در مقابل ايران مواظب باشند و بيش از اين با دم شير بازى نكنند.

۵ - پاسخ به تهديدات و حماقت‏هاى دشمنان چند بُعدى و تركيبى بوده و تنها به درون مرزها محدود نخواهد ماند و چنان‏چه لازم باشد، مانند اقدام اخير كه شليك به آشيانه تروريستى در خارج از مرزها بود، هر زمان و هر مكان كه لازم باشد، زير ضربات قاطع و كوبنده نيروهاى مدافع امنيت و اقتدار نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران قرار خواهد گرفت. هرگونه تجاوز و اقدام نابخردانه و زبونانه دشمن نه تنها در داخل سركوب مى ‏شود، بلكه آمران و پشتيبانان آنان نيز بايد هزينه پرداخت كرده و براى پشيمانى از نابخردى‏ ها، سيلى خورده و تنبيه شوند. بنابراين تداوم داشتن يا تداوم نداشتن آن بسته به موقعيت ‏هاى پيش‏رو و چگونگى رفتار تروريست ‏ها و حاميان آن‏ها در آينده خواهد بود و پاسداران انقلاب اسلامى و ديگر نيروهاى نظامى، انتظامى و امنيتى نظام مقدس جمهورى اسلامى در مقابله با تهديدات، هيچ ترديدى به خود راه نداده و اين توان و اراده عزت ‏آفرين، از تلاش دشمنان براى اعمال تحريم و محدوديت عليه نيروها و توان دفاعى كشور رمزگشايى مى‏ كند.

۶ -به ‏دنبال سفر ترامپ به منطقه و انعقاد قرارداد تسليحاتى آمريكا با رژيم سعودى و در ادامه آن سفر به سرزمين‏ هاى اشغالى و تهديد آشكار ايران و توهم قدرت در آل سعود، سپاه با اين اقدام به ‏موقع خود خواست نشان دهد اقتدار در گرو شجاعت اقدام است و لفاظى و ياوه گويى نمى ‏تواند منبع اقتدارآفرينى براى رژيم‏ هايى باشد كه در خانه شيشه‏ ای سكنى گزيده ‏اند. لذا اراده شليك و اقدام در عمل، از مهم‏ترين راهبرد يك نظام و مفروضات دكترين دفاعى يك كشور است‏.

۷ -سپاه با شليک موشک به مقر تروريست ‏هاى داعش در ۶۵۰ كيلومتر دورتر از مرزهايش، قصد داشت اين پيام روشن را به مقامات صهيونيستى بدهد كه فاصله نزديكترين سايت موشكى - نه شهرهاى موشكى ‏اش - به دومين و پرجمعيت‏ترين شهر صهيونيستى يعنى حيفا فقط ۱۱۰۰ كيلومتر است و اين يعنى رژيم صهيونيستى در تيررس نه تنها شهاب ۳، بلكه در آماج موشک هاى سجيل، قدر و... قرار دارد، اگر از پشتيبانى گروه هاى تروريستى دست برندارند و بخواهند پروژه ناامنى را در ايران اسلامى دامن بزنند، با واكنش غير قابل محاسبه ‏اى مواجه خواهند شد.

۸ -شليک اين موشک ‏ها آن‏ هم دو روز پس از تحريم موسوم به s۷۲۲ سناى آمريكا كه ظرفيت و توانمندی هاى سپاه را نشانه رفته است، بدون‏ شک اين پيام را براى دولت ترامپ داشت كه پاسخ تحريم سپاه روشن است و مقامات كاخ سفيد بجاى صداى نرم در مذاكرات هسته‏ اى و لبخندهاى اميدواركننده براى آچمز ايران، اگر به ‏دنبال ايجاد محدوديت و فشار به جمهورى اسلامى با اين اميد واهى هستند كه برجام موشكى را تحميل كنند، به خطا رفته ‏اند و ديگر از لحن ملايم و خنده اميدواركننده خبرى نيست. اينجا با فشارهاى تحريمى براى كشاندن ايران پاى ميز مذاكره موشكى، دشمن فقط با صداى غرش موشك‏ها مواجه مى ‏شود و بس.

۹ -اما از منظرى تاريخى بايد گفت كه ملت ايران امروز بايد به خود ببالد كه به لطف خدا از آنچنان اقتدار و توانايى برخودار است كه مى ‏تواند تهديدها را كيلومترها آن‏طرف‏تر از مرزهاى خود خنثى كند؛ توانمندى ‏اى كه به ‏جز در دوران دفاع مقدس، در هيچ بره ه‏اى از تاريخ معاصر ايران مصداق ندارد. درواقع، همانگونه كه مقام معظم رهبرى پيش از اين خاطرنشان كردند كه دوران بزن در رو به پايان رسيده است، اكنون در سايه‏ ى الطاف الهى، رهنمودهاى حكيمانه‏ ى رهبر معظم انقلاب، توانايى ‌‏هاى راهبردى نظامى كشور، ايران به‏ حدى از توانايى رسيده است كه قادر است هر تهديدى را در همان سطح و بلكه بالاتر، پاسخ داده و خنثى كند؛ چيزى كه گم‏شده ‏ى تاريخى ملت ايران در دوره‏ى معاصر بود.

خوشبختانه توان دفاعى كشور و حفظ اقتدار نيروهاى مسلح ازجمله مواردى است كه هم اجماع ملى و هم همراهى و حمايت تمامى مسؤولان و كارگزاران و فعالان و جريانات سياسى كشور پشتوانه آن بوده و نسبت به تقويت آن و بی‏ اعتنايى به فضاسازى دشمنان عليه آن هيچ ترديدى وجود ندارد.

 

ب . دخالت آشكار آمريكا در امور داخلى ايران:

ايالات متحده آمريكا كه در سال‏ هاى گذشته به‏ ويژه پس از امضاى برجام، پروژه نفوذ در كشورمان را با جديت دنبال مى ‏كند، در هفته گذشته به‏ صراحت، از طرح خود براى براندازى در كشورمان رونمايى كرد.

در دولت قبلى ايالات متحده، دولت مردان با احتياط بيشترى مواضع خود را بيان مى‏ كردند، ولى در اين دولت، مقامات مسؤول بدون هرگونه پرده ‏پوشى، نيات واقعى ‏شان را بر زبان مى

‏رانند كه تأييدكننده پيش‏بينى رهبر معظم انقلاب درباره كليدخوردن پروژه نفوذ، پس از امضاى توافق هسته‏ اى است.

در هفته گذشته، ركس تيلرسون، وزير خارجه آمريكا گفته بود: «سياست ما در قبال ايران، حمايت از عناصرى در داخل اين كشور است كه به تغيير مسالمت‏ آميز رژيم‏شان منجر مى ‏شود.» او كه در كميته امور خارجى مجلس نمايندگان سخن مى ‏گفت، به‏ خوبى مراد خود از تغيير مسالمت‏ آميز رژيم را بيان كرده و مدعى شده است: «سياست در قبال ايران در دست تدوين است و هنوز به رئيس جمهور ارائه نشده است اما مى ‏توانم به شما بگويم كه ما قطعاً به حضور ادامه ‏دار بى ‏ثبات‏ كننده ايران در منطقه، پرداخت‏ه  به جنگجويان خارجى، صدور نيروهاى شبه ‏نظامى به عراق، سوريه و يمن، حمايتشان از حزب ‏الله واقف هستيم و در پاسخ به هژمونى ايران، اقدام مى ‏كنيم. تحريم‏ هايى عليه افراد و ديگران وضع شده است... ما دائماً امتيازات و پيامدهاى ديپلماتيک و بين‏ المللى تروريست اعلام كردن سپاه پاسداران ايران را بررسى مى ‏كنيم... سياست ما در قبال ايران، پس زدن اين هژمونى، مهار كردن توانايى ‏شان براى ساخت سلاح هسته ‏اى و تلاش براى حمايت از عناصرى در داخل ايران است كه به تغيير مسالمت‏ آميز رژيم‏شان منجر مى ‏شود.»

با نگاهى گذرا به اظهارات اين مقام آمريكايى، روشن است كه هدف از يارگيرى‏ هاى داخلى واشنگتن چيست؟ درواقع آن‏ها مى ‏خواهند در ايران از جريانى حمايت كنند كه مدعى مذاكرات منطقه ‏اى، بده بستان سياسى با رژيم‏ هاى مرتجع و نيز امتيازدهى در جريان تحولات غرب آسيا هستند. تيلرسون در اين اظهارنظر خود، به‏ صراحت از سپاه پاسداران و مواضع جريان مقاومت در منطقه انتقاد كرده و از جريانى در داخل كشورمان حمايت كرده كه خود را در برابر اين ‏دست نهادهاى انقلابى تعريف مى ‏كند.

اين‏كه وزير امور خارجه ايالات متحده پس از رسوايى جنايت‏ كارانه رئيس جمهور اين كشور در سفر به منطقه و حمايت از رژيم ‏هاى كودک كش، به خود اجازه مى‏ دهد كه با صراحت از حمايت از برخى جريانات داخلى در كشورمان سخن گفته و حتى سياستى در پنهان‏ سازى مواضع اصلى كاخ سفيد به خرج ندهد، حكايت از آن دارد كه دستگاه ديپلماسى كشورمان در قريب به شش ماه گذشته از روى كار آمدن دونالد ترامپ، قاطعيت كافى را در برخورد با مواضع و عهدشكنى ‏هاى واشنگتن نداشته است.

از ديگر سو، اظهارنظرهاى برخى جريانات داخلى درباره نحوه مواجهه با تحولات منطقه‏ اى و به‏ ويژه اظهارنظر در تضعيف عملكرد مدافعان حرم، آمريكا را به وسوسه انداخته تا از گزاره حمايت از جريانات داخلى ضد جمهورى اسلامى در كشورمان دفاع كند. روشن است كه وقتى برخى سياستمداران به‏ وضوح از برجام منطقه‏ اى سخن گفته و دم از كاهش سطح تنش با آمريكا و امتيازدهى به غرب مى‏ زنند، كاخ سفيد به اين فكر مى‏افتد كه از طريق نفوذ در اين جريان، سعى در يارگيرى داخلى در كشورمان كند. در همين راستاست كه رهبر انقلاب، اخيرا به مسؤولان هشدار داده‏ اند كه نبايد به‏ گونه ‏اى موضع‏ گيرى كنند كه دو صداى متفاوت از ايران شنيده شود. يكى صداى مقاومت كه صداى اصلى مردم ايران است و ديگرى صداى سازش كه هزينه ‏هاى بسيارى را به كشورمان تحميل كرده و مى ‏كند.

ركس تيلرسون، وزير خارجه آمريكا روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه در نشست استماع سناى اين كشور تأكيد كرد كه آمريكا از عناصر داخلى ايران براى تغيير نظام سياسى ايران حمايت مى ‏كند. او كه اين سخنان را براى توجيه طرح تحريم ‏هاى جديد آمريكا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و توان موشكى ايران مطرح مى‏ كرد، ريشه نگرانى آمريكا را توسعه و گسترش هژمون ايران در منطقه دانست و تأكيد كرد: «سياست ما در قبال ايران مقابله با اين هژمون و حمايت از عناصرى در داخل ايران است، به ‏نحوى كه به تغيير صلح ‏آميز آن نظام سياسى منجر شود كه مى ‏دانيم چنين عناصرى در داخل ايران هستند.»

اظهارات تيلرسون را بايد مكمل خبرى دانست كه هفته قبل از آن، روزنامه نيويورك‏تايمز مبتنى بر اقدام سازمان سيا براى انتخاب يكى از نيروهاى با سابقه اين سازمان براى «دفتر امور ايران» گزارش كرده بود. بر مبناى اين گزارش و اعلام برخى مقامات شوراى امنيت ملى كاخ سفيد، مأموريت اين دفتر، پيشبرد سياست آمريكا براى تغيير نظام ايران است.

اين جماعت داخلی كه با آمريكايى‏ ها در تغيير رژيم جمهورى اسلامى همگرايى دارند، چه كسانى هستند؟ اين سؤال را بايد وزارت اطلاعات و دستگاه‏ هاى امنيتى پاسخ دهند. در اين‏كه آمريكايى ‏ها تغيير رژيم را يك‏بار در فتنه ۱۸ تير ۷۸ و ۱۰ سال بعد در فتنه ۸۸ تست كردند، شكى نيست، لذا حرف تيلرسون شوخى نيست. اما اين‏كه چرا بايد آن‏را يك شوخى ‏بى‏مزه تلقى كرد، براى اين‏كه از آمريكا و عناصر خودفروخته داخلى آن‏ها كارى ساخته نيست. آن‏ها ۴۰سال است از اين حرف‏ ها را مى‏ زنند! آمريكايى‏ ها بايد بدانند با يك انقلاب نمى‏ توان جنگيد به‏ ويژه آن‏كه آن انقلاب، پسوند اسلامى دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار خانواده‏ هاى شهداى امنيت كشور فرمودند: «سردمداران آمريكا از ابتداى پيروزى انقلاب در تلاش براى سرنگونى نظام بودند اما اين آرزو را به گور خواهند برد.» تجربه حيات پر ثمره و شكوهمند نزديك به ۴ دهه انقلاب اسلامى نشان داده است خواب «تغيير» نظام، «تعبير» نمى ‏شود. به‏ ويژه امروز كه جمهورى اسلامى پاسخ وزش بادهايى از اين قبيل را با توفان مى‏دهد.

 

ج. عيد فطر؛ ‏عيد يك ماه بندگى همه‏ جانبه‏

طلوع اشعه پرفروغ خورشيد اين عيد سعيد، براى كسانى ‏كه از فيوض و بركات اين ماه استفاده كرده‏ اند، ظهور بارقه ملكات و فضائل انسانى را نويد مى‏ دهد و ازاين‏ رو نه تنها كوشش و مجاهدات و پرواز در اوج ملكوت و مقامات بندگى حق را پايان يافته نمى ‏بينند، بلكه اين روز مبارك را سرآغازى نوين براى استمرار حركت سازنده خويش مى ‏يابند و با توانى كه از بركات اين ماه مبارك به دست آورده ‏اند، در جهت سازندگى و تهذيب نفس و مبارزه با شيطان درون و شركت فعال در ابعاد اجتماعى جامعه انقلاب اسلامى و مقابله با شياطين و جباران برونى و ابرقدرتان خون خوار جهانى تا نيل به هدف و آرمان والاى الهى خويش به سير تكاملى خود ادامه مى‏ دهند. اينان نهالى را كه در طول اين يك ماه از فضائل و ملكات پاك انسانى و الهى، در زمين دل خويش غرس كرده و با آب بندگى و محبت و معرفت پروردگار متعال و اهل بيت نبوت عليهم السلام و به‏ خصوص امام زمان(عج) آن‏را آبيارى كرده ‏اند، مواظبت مى‏ كنند تا بعد از ماه مبارك از بين نرود بلكه روز به روز آن‏را با همان آبيارى و مراقبت هرچه بيشتر بارورتر مى ‏سازند. عيد فطر مظهر عظمت و مجد و شوكت و تجليگاه صلابت و عزت و كرامت مسلمين است.

مقام معظم رهبرى در اين خصوص مى ‏فرمايند: «روز عيد فطر، مظهر اجتماع و اتّحاد و برادرى مردم با داشتن دل به‏ سوى خداست. اگر اين در دنياى اسلام تأمين شود - يعنى اتّحاد و دل به‏ سوى خدا و در گرو احكام خدا داشتن - عزّت مردم هم تأمين خواهد شد.»

عید سعید فطرتحكيم وحدت داخلى و جهان اسلام تا تقابل با تعدى بيگانگان

اگرچه تجمعات عبادى سياسى مانند نماز جماعات و جمعه در اسلام به‏ طور جد مورد عنايت است اما نمازهاى عيد با توجه به مقدمه رمضان و يا حج و نيز حضور گسترده‏ تر مسلمانان از جايگاه ويژه‏ اى در اين‏ زمينه برخوردار است.

مرورى اجمالى بر ديدگاه ‏هاى امام راحل (ره) و رهبر معظم نيز بيانگر اهميت اين بعد مى‏ باشد. منظر سياسى به نماز عيد مى‏ تواند به همان ويژگى ضرورى « أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ   » معنا و جلوه ‏اى خاص ببخشد كه در عرصه كلان توجه به حكومت جهانى حضرت صاحب و زمينه ‏سازى و حتى الگوگيرى از آن ‏را در بر مى‏ گيرد.

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته