کد خبر: ۱۵۷۹۵
تاریخ انتشار:۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
توسط اداره آموزش و پرورش قائمیه:
جلسه ستاد و همایش سرشماری نفوس و مسکن 95 برگزار شد
ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 جهت برنامه ریزی های لازم برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن در اداره آموزش و پرورش قائمیه برگزار گردید .

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه، این همایش پس از تشکیل ستاد سرشماری، با حضور مدیران مدارس در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزارشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش قائمیه در این همایش گفت: آموزش و پرورش با توجه به آمار جمعیتی بالایی که دارد، می تواند نقش موثری را در تبلیغات و اطلاع رسانی ایفا کند.

سیدقاسم تقوی گفت: تمام برنامه ریزی و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کارآمد، براساس اطلاعات سرشماری اتفاق می افتد. آمار دقیق در سرشماری اکثر برنامه های اجرایی در  جامعه از جمله  نیازهای زیر ساختی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، رفاهی و ارتقاء سیاسی اهمیت بسزایی دارد و برنامه ها براساس اطلاعات  سرشماری اتفاق می افتد.  

وی خخاطر نشان کرد: لازم است که همه همکاران مُبَلغ و اطلاع رسان خوبی در بین دانش آموزان، معلمان و اولیاء دانش آموزان باشند. وی خطاب به مدیران گفت: شما مدیران می توانید با برگزاری مسابقات متفاوت فرهنگی ازجمله برگزاری مسابقات عکس در دوره متوسطه، مسابقه  نقاشی و انشاء در دوره ابتدایی و توزیع پوستر و تراکت در بین دانش آموزان، تبلیغات و آمادگی اجرای این سرشماری را در بین دانش آموزان و خانواده ها ایجاد کنید. 

{$sepehr_album_692}

تقوی از همکاران خواست تا در تمام مکاتبات خود در مدت سرشماری، در سربرگ نامه های خود جملاتی در مورد سرشماری  نفوس و مسکن نوشته  شود؛ تا  ضمن اطلاع رسانی، همه مردم در سرشماری شرکت کنند و سهیم شوند .

وی گفت:  این برنامه در دو مرحله انجام می گیرد که مرحله اول از 3 مهر تا 24 مهر به صورت اینترنتی است؛ که زنگ سرشماری نفوس و مسکن همزمان با آغاز سال تحصیلی در تمامی مدارس به صدا در می آید؛ و مرحله دوم آن از 25 مهر تا 25 آبان می باشد که مامورین سرشماری به صورت حضوری در درب منازل حضور خواهند یافت.

مدیر آموزش و پرورش قائمیه در پایان ابراز امیدواریم کرد که ان شاءالله تمامی مدیران و مسئولین آموزشگاه های منطقه برنامه ریزی لازم را جهت تسهیل و اطلاع رسانی و تبلیغات لازم برای سرشماری نفوس و مسکن انجام دهند تا یک آمار و اطلاعات خوب و درست  و دقیقی در دست مسئولین جهت ارائه خدمات به ملت شریف ایران باشد.